نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

17 اردیبهشت 1403 2:14 ق.ظ

با پخت ماهی های آهنی در سوپ ، غنی سازی با آهن تأمین می شود !

متن:

اندی کوربلی -6 مارس 2021

بسیاری از افراد دچار کمبود آهن هستند – به ویژه گیاهخواران. در حقیقت ، این شایع ترین و گسترده ترین اختلال تغذیه ای در جهان است.برای رفع این مشکل ، به ویژه در جمعیت کم درآمد ، دو فارغ التحصیل دانشکده پزشکی کانادا یک راه حل ساده و لذت بخشی ایجاد کرده و آن را ماهی آهن خوش شانس می نامند.

ابداع آنها اساساً  چیزی بیش از یک شمش آهن با طراحی خاص به شکل ، ماهی آهن خوش شانس آنها  نیست و قسمت قابل توجهی از آهن توصیه شده روزانه را برای بزرگسالان به مدت 10 دقیقه جوشاندن فراهم می کند.

آهن که در صورت خوردن گوشت به راحتی جذب بدن می شود ، اما به سختی از گیاهان دریافت می شود ، برای گردش خون بسیار مهم است و کمبود آن در رژیم غذایی می تواند منجر به سرگیجه و خستگی و همچنین کم خونی شود.

آهن موجود در ماهی خوش شانس در صورت استفاده روزانه پنج سال به طول می انجامد تا تمام شود ، و کاملاً مبتکرانه است  ، کاربران می دانند چه وقت زمان تهیه یک آهن جدید است زیرا لبخند روی ماهی به آرامی از بین می رود. وقتی ماهی دیگر خوشحال نیست ، وقت آن است که ماهی جدیدی تهیه کنید.

دکتر گاوین آرمسترانگ در خارج از کشور در آسیا کار می کرد – جایی که او از نزدیک اثرات کمبود آهن در بزرگسالان و کودکان را آموخت. او شکل ماهی را بر اساس اهمیت فرهنگی نماد انتخاب کرد.

در کامبوج ، این ماهی یک نماد خوش شانسی است و او در تلاش برای ترغیب مردم به استفاده ازیک تکه آهن بزرگ در قابلمه های سوپ ، شمایل نگاری ماهی را به کار گرفت تا فرهنگ آنها را جلب کند.

ایده آرمسترانگ باعث تحسین عمومی او شده است. این نوآوری برنده جایزه Flourish برای نوآوری تجاری شد که به دستیابی به یکی از 17 هدف جهانی توسعه پایدار سازمان ملل (سلامتی خوب) کمک می کند. در اعلامیه AIM2Flourish تنها فروش بیش از یک میلیون دستگاه در سال 2016 و تایید اوپرا وینفری ذکر شده است.

آنها همچنین با موسسات خیریه و سازمان های غیردولتی از جمله CARE و World Central Kitchen همکاری می کنند تا این ماهی ها را در هدایایی به خانواده ها توانایی آن را ندارند بخرند هدیه کنند.با 50 دلار برای هر ماهی ،  که یک سی ام هزینه پنج ساله مکمل آهن است و برای کودکان بیشتر سرگرم کننده است. همچنین با آزمایش های بالینی متعددی که اثبات کننده آن است ، پشتیبانی می شود.

از آنجا که فقر آهن یکی از نگرانی های بهداشت عمومی قابل لمس است و همچنین موفقیت اقتصادی را تحت تأثیر قرار می دهد ، ما واقعاً “خوش شانس هستیم” که این ماده اصلی را برای سوپ های سراسر جهان داریم.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *