نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 7:10 ب.ظ

مقاومت در برابر حملات در سیستم های رایانه ای

computer

توسط انجمن اتوماسیون چین12 آوریل 2021

از شبکه های برق و مخابرات گرفته تا سیستم های تأمین آب و مالی ، داده های دیجیتال سیستم های زیرساختی را که جامعه به آنها متکی است ، کنترل می کند. این سیستم های پیچیده و چند لایه برای انجام وظایف خود به ارتباطات لایه ای بستگی دارند – با این وجود هر نقطه تماس به یک هدف بالقوه تبدیل می شود  و هر مسیر اطلاعاتی به عنوان نقطه ضعف بالقوه ای برای حمله خرابکاری اینترنتی تبدیل می شود.

تیمی از محققان دانشگاه کالابریا در ایتالیا اولین طرح کنترل پیش بینی را ایجاد کرده اند که می تواند به شبکه های توزیع شده با چندین عامل کمک کند تا نه تنها این حملات را شناسایی کنند بلکه در برابر آنها محافظت کنند. رویکرد آنها در IEEE / CAA Journal of Automatica Sinica جلد 8 ، شماره 3 ، مارس 2021 منتشر شد.

جوزپه فرانسه ، دانشیار مهندسی کنترل در گروه انفورماتیک ، مدل سازی ، الکترونیک و مهندسی سیستم ، دانشگاه کالابریا گفت: “سیستم های مدرن به دلیل تعداد زیادی از عوامل متقابل که برای انجام وظایف خاص توزیع شده اند ، دارای ساختار پیچیده ای بوده و در حال افزایش هستند”. “نتیجه گیری اصلی مقاله این است که مدل های استراتژیک کنترل پیش بینی ، که به درستی با تنظیمات چند عاملی سازگار شده اند ، می توانند سناریوهای دشواری مانند حملات سایبری را برطرف کنند.”

شناسایی حملات پخش دشوار موضوع است زیرا خرابکار از اطلاعات موجود در سیستم استفاده می کند. با سرقت شماره حساب یا رشته ای از پسورد های سرقت شده و انتقال و استفاده از آن بر روی عامل دیگر – یا حتی نماینده ای که اصل اطلاعات انتقالی را دریافت کرده است – بازیگر می تواند به آن دسترسی پیدا کند یا اقدام خاصی را ایجاد کند.

Franzè و تیم او از یک مدل “افق عقب نشینی” استفاده کردند که به محققان امکان می دهد سیستم را در آینده پیش بینی کنند. با درک اینکه سیستم باید چگونه باشد ، مدل می تواند زمان وقوع اتفاق غیر منتظره مانند ارسال مجدد اطلاعات را تشخیص دهد.

فرانتس گفت: “ویژگی افق عقب نشینی به ما این امکان را می دهد تا در هر لحظه دیگری همان ساختار بهینه سازی را در نظر بگیریم.” “این بدان معنی است که اگر مشکلی در همان زمان اولیه قابل حل باشد ، در آینده نیز همین مسئله رخ می دهد.”

نکته مهم ، طبق گفته Franzè ، اینست که این استراتژی همچنین با اجازه دادن به سیستم در لحظه قبل از حمله ، شرایط و ارتباطات را حفظ می کند تا زمانی که حمله بتواند با موفقیت مسدود شود.

فرانتس گفت: “این مدل کنترل پیش بینی  روشی کارآمد برای رسیدگی به سناریوهای ناشناخته است که عوامل مخرب خارجی بر عملکرد عادی سیستم تأثیر می گذارند.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *