نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 7:53 ق.ظ

ایمن سازی فضای رایانش ابری

cloud computing

19 فوریه 2021توسط دیوید بردلی ،

رایانش ابری انقلابی در نحوه ذخیره و به اشتراک گذاری پرونده ها و پردازش  از سطح شرکت ها تا سطح کاربران خصوصی افراد را ایجاد کرده است. و در این رابطه ، امنیت همچنان یک موضوع بحث برانگیز است. به همین ترتیب ، به طور مداوم نیاز به اطمینان از محافظت از داده ها وجود دارد. تحقیق منتشر شده در International Journal of Advanced Intelligence Paradigms ، در مورد روشی کارآمد و بهینه شده برای اشتراک امن پرونده ها درفضای ابر بحث می کند.

رایانش ابری سالهاست که با ما همراه است ، اگرچه هنوز هم بعضاً الگویی ‘جدید’ تلقی می شود. این فناوری، خدمات محلی ، توزیعی و اشتراکی را نشان می دهد و به انواع سازمان ها و افراد اجازه می دهد تا نیازهای پردازش و ذخیره سازی رایانه خود را ، معمولاً با پرداخت هزینه ، در فرمیوم ، مدل و گهگاه با هزینه صفر به کاربر در سرورها و سرویس های شخص ثالث بارگیری کنند.

محاسبات ابری فواید بسیاری دارد. بدیهی است که سرورهای توزیع شده می توانند ظرفیت پردازش و ذخیره سازی بیشتری را نسبت به رایانه های محلی ارائه دهند. نکته منفی در محاسبات ابری می تواند ماهیت آن باشد از این جهت که در نهایت برای خدمات و همچنین حفظ حریم خصوصی و محافظت از داده های شخصی افراد به شخص ثالث وابسته است.

Neha Agarwal و Ajay Rana از دانشگاه Amity در Noida UP و Jai Prakash Pandey از KNIT در Sultanpur UP ، هند ، یک روش رمزگذاری پیشنهاد کرده اند که یک روش ترکیبی شامل الگوریتم متقارن و نامتقارن را ارائه می دهد. روشی که آنها نشان می دهند ایمن تر و کارآمدتر از سایر رویکردهای فعلی است که برای محافظت از پرونده ها برای اشتراک ابر استفاده می شود.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *