نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 5:03 ق.ظ

ماسک صورت جدید با نوار تست تشخیص کرونا ویروس

اندی کوربلی -30 ژانویه 2021

مشابه آزمایش کلاسیک بارداری ، ممکن است در آینده یک نوار تغییر رنگ بر روی ماسک های صورت نصب شود تا وجود COVID-19 در هوایی که آن روز تنفس کرده اید را تشخیص دهد ، که به همه این امکان را می دهد تا خودشان محیط هایی را که از آن عبور می کنند کنترل کنند .

این پروژه توسط مهندسان نانو در UC سن دیگو با اعطای 1.3 میلیون دلار از برنامه NIH’s Rapid Acceleration of Diagnostics Radical (RADx) راه اندازی شد.

دانشمندان یک کیت آزمایش کوچک برای اتصال به جلوی هر ماسک ایجاد کردند که می تواند با هزینه حدود 3 سنت در هر کیت تولید شود.

بعد از 5 ساعت تنفس از طریق ماسک ، ذرات کافی در دسترس خواهد بود تا بتوانید در طول مدت تماس با ویروس تماس بگیرید .

جسی جوکرست ، استاد مهندسی نانو در دانشگاه کالیفرنیا و سرپرست پروژه گفت: “از بسیاری جهات ، ماسک ها حسگر مناسب” پوشیدنی “برای دنیای فعلی ما هستند. ” بسیاری از افراد در حال حاضر آنها را دوباره مورد استفاده قرار می دهیم ، بنابراین می توانیم به سرعت و به راحتی عفونت های جدید را شناسایی کرده و از جوامع آسیب پذیر محافظت کنیم.”

برنامه کمک هزینه NIH بالغ بر 107 میلیون دلار است و به 49 پروژه در 43 موسسه ای که به دنبال “رویکردهای غربالگری ویروسی غیر سنتی مانند مارکرهای بیولوژیکی یا فیزیولوژیکی ، سیستم عامل های جدید تحلیلی با شیمی جدید یا مهندسی ، استراتژی های تشخیص سریع ، دستگاه های مراقبت و فناوری های آزمایش خانگی می باشند .  “

با وجود این واقعیت که نوار تست آبی یا قرمز می شود ، جوکرست گفت که این محصول بیشتر عملکرد یک ردیاب دود را نشان می دهد.وی گفت: “به این فکر کنید که این یک رویکرد نظارتی ، شبیه داشتن دتکتور دود در خانه است.”

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *