نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 1:49 ق.ظ

هند در حال تهیه آخرین سیاست های ملی فناوری و نوآوری است

    سامایا داراماراج    25 ژانویه 2021

هند در تلاش است تا با اطمینان از اعمال سیاست های قوی ، سفر نوآوری و تحول خود را تقویت کند. همزمان با احیای هند در شرایط فعلی بحران COVID-19 ، در اواسط سال 2020  تدوین سیاست جدید علوم ، فناوری و نوآوری (STIP) آغاز شد. مسیر توسعه پایدار هند باید شامل توسعه اقتصادی ، شمول اجتماعی و پایداری محیط زیست باشد. در صورت دستیابی به “Atmanirbhar Bharat” هند با اعتماد به نفس ، ممکن است تأکید بیشتری بر ارتقا سیستم های دانش سنتی ، توسعه فناوری های بومی و تشویق نوآوری های مردمی مورد نیاز باشد.

ظهور فناوری های مخرب و تأثیرگذار ، چالش های جدید و همزمان فرصت های بیشتری ایجاد می کند. بیماری همه گیر COVID-19 فرصتی قانع کننده برای موسسات تحقیق و توسعه ، دانشگاه ها و صنعت فراهم کرد تا برای تقسیم هدف ، هم افزایی  و همکاری  بصورت هماهنگ کار کنند.

پیش نویس STIP توسط دبیرخانه STIP با راهنمایی دفتر مشاور اصلی علمی دولت هند و وزارت علوم و فناوری (DST) تهیه شد. و در 31 دسامبر 2020 برای مشاوره عمومی آزاد ارایه شد. قبل از پیش نویس ، 300 دور مشاوره وجود داشت. برای اولین بار ، این مشاوره ها شامل ایالت ها ، وزارتخانه های خط و دیاسپورای هند بود. دکتر اخیلش گوپتا ، مشاور ، DST و رئیس دبیرخانه STIP گفت: این نوع مشاوره ها باعث می شود که این سند فراگیرتر باشد.

مشاوره پس از پیش نویس نظرات متخصصان و رهبران برجسته هند از طیف وسیعی از رشته ها را جلب کرد. این طرح مشترک برای تقویت نسخه اولیه 5 سیاست ملی فناوری و نوآوری در علوم ملی است. پروفسور کی ویجی راگاوان ، مشاور اصلی علمی دولت هند تأیید کرد که این سند با هدف در نظر گرفتن همه چیز برای شکل گیری آینده کشور طراحی شده است.

وی در ادامه افزود که در چند سال گذشته یک انقلاب دیجیتالی با تغییرات عظیم در فناوری رخ داده است، ریشه داشتن آن در فرهنگ و بافت ملت بسیار حیاتی است. اجرای عملی و یادگیری مقیاس بزرگ STI مستقیماً با این ارتباط خواهد داشت. یک قدم در این مسیر تقویت آزمایش آن در سطح ملی است. وی بر لزوم درج سند چارچوب فرآیند سیاستگذاری و استراتژی پیاده سازی در سند نهایی تأکید کرد.

برای آمادگی برای آینده ، ایالات باید با مرکز ارتباط برقرار کنند و از علم ، فناوری و نوآوری برای حل مشکلات خود استفاده کنند. پروفسور آشوتوش شارما ، وزیر DST ، گفت ، در عین حال ، ارتباطات بین المللی و دیپلماسی علمی به توجه یکسانی نیاز دارند. وی اظهار داشت ، در هند ، ما بر دانش تولید شده تمرکز می کنیم ، اما برای دریافت نوآوری اتصال دهنده نوآوری به دانش ، باید آنها را به درستی استفاده کنیم.

سایر کارشناسان بر لزوم ایجاد نقشه راه و مکانیزم پیاده سازی همراه با جدول زمانی برای نیروی انسانی و برنامه مالی برای افزایش سرمایه گذاری در علم و فناوری تأکید کردند. بعلاوه ، نقش علوم اجتماعی ، علوم انسانی و همچنین اخلاق در هر کشوری به یک اندازه مهم است و سیاست ها باید منعکس کننده این باشد.

نقش آکادمی ها در کشور و دانشگاهیان ، به ویژه در دیپلماسی علمی ، کلیدی تلقی می شد. درگیر کردن آنها به روش های جذاب تر امری حیاتی است و به آنها اجازه می دهد فعال شوند و به طور معناداری مشارکت کنند. ادغام رشته ها در این سیاست و لزوم پرورش فرهنگ تعالی در سراسر کشور مورد تأکید قرار گرفت. همچنین ، نیاز به آموزش سرپرستان نظارت بر تحقیقات و ضرورت تقویت همکاری نهادی نیز برجسته شد.

تعادل بین جامعه ، محیط و اقتصاد مورد حمایت قرار گرفت. نوآوری پایه ای و دانش سنتی نقطه قوت هند است و اغلب راه حل هایی برای مشکلات ارائه می دهد. زنان در اکثر نوآوری های مردمی نقشی اساسی دارند و باید نقش آنها را تصدیق کرد. در کشوری مانند هند ، که بیشترین  جمعیت در مناطق روستایی زندگی می کنند ، این سیاست باید نیازها و خواسته های آنها را منعکس کند

https://opengovasia.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *