نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 1:43 ب.ظ

چگونه یک فرهنگ انسان محور موفقیت تحول را ایجاد می کند

کارلوس ام. ملندز | 27 ژانویه 2021

روزگاری ، فناوری توسط تکنسین ها هدایت می شد. با هدایت مهندسان نرم افزار ، شرکت ها آخرین پیشرفت های فناوری خود را اعلام می کنند و به ما کاربران نهایی می گویند که چه ویژگی ها و قابلیت های جدیدی را نیاز داریم.

این روزها ، تکنسین ها و مهندسان دیگر در صندلی راننده نیستند. در عوض ، کاربران نهایی کنترل را در دست دارند و آنها فناوری را وسیله ای برای رسیدن به هدف می دانند.

به همین دلیل ، امروز شرکت ها باید رویکردی انسان محور در چگونگی نوآوری ، همکاری و تأمین نیازهای مشتریان داشته باشند – و همه اینها با فرهنگ همدلی آغاز می شود. کارمندان همدل به عقاید یکدیگر احترام می گذارند و احساس ارزشمند بودن و درک شدن می کنند و در مورد مشتری نیز همان رفتار را دارند.

همدلی همچنین به شرکت های فناوری کمک می کند تا راه حل های بهتری مانند هوش مصنوعی که برای درک بهتر احساسات انسان و پاسخ مناسب آموزش داده شده است ، ایجاد کنند. سازمانهایی که از این دیدگاه انسانی برای ارائه راه حلهای مفید فناوری استفاده می کنند ، برای موفقیت در آینده از موقعیت مناسبی برخوردار خواهند بود. اولین قدم توسعه فرهنگ صحیح است.

فرهنگ سازی برای انسانیت

در فرهنگ انسانیت و همدلی ، مدیران تمام افراد خود را وارد کار می کنند. این اعتماد در میان تیم های چند رشته ای متشکل از افرادی با مهارت ها و دیدگاه های مختلف ، مانند دانشمندان داده ، توسعه دهندگان ، معماران ، طراحان UX و مدیران محصولات ، باعث رشد اعتماد می شود و به آنها امکان می دهد تفاوت های خود را بپذیرند و از مالکیت کار مشترک برخوردار شوند.

فرهنگ کار انسان محور ریسک پذیری را تشویق می کند. مردم باید بدانند که تیم آنها حتی اگر شکست بخورند از آنها حمایت خواهد کرد. اعضای تیم همچنین باید به جای تحمیل ایده های خود به تیم ، مایل به گوش دادن به یکدیگر و همکاری مشترک باشند.

با طراحی پیشرو

یک رویکرد تفکر طراحی برای تحول دیجیتال تقریباً همیشه با یک فرهنگ انسان محور آغاز می شود.

تفکر طراحی به عنوان مجموعه ای از اصول ، نیازهای کاربران نهایی و ذینفعان را در مرکز بحث قرار می دهد. با استفاده از روشهای تحقیق و کشف مبتنی بر همدلی ، می توانیم آنچه را که کاربران را ناامید می کند ، آنچه کارمندان به آن نیاز دارند و عوامل اصلی همه ذینفعان را پیدا کنیم.

رویکرد تفکر طراحی برای حل مسئله ، شرکت ها را قادر می سازد تا قابلیت های تجاری و راه حل های دیجیتالی را با ویژگی های کاربر نهایی واقعی متعادل کنند: مطلوبیت و قابلیت استفاده. برای درک کامل این عوامل ، باید از مشتریان بپرسیم:

  • این  موضوع برای چه کسی است؟
  • برای انجام چه کارهایی به آن نیاز دارید؟
  • تجربه ای که انتظار دارید چیست و چرا اکنون این مسئله مهم است؟

وقتی موفقیت را از دید ذینفعان تعریف می کنیم نه از الزامات و KPI های ایجاد شده در شرکت ، ارزش واقعی را ارائه می دهیم. غالباً ، با جستجوی سوالات سخت ، می توانیم به شرکت ها کمک کنیم تا در قلب مشکلات تجاری خود قرار بگیرند و راه حل های بالقوه ارائه دهند.

شناسایی و حل مشکلات تجاری می تواند از طریق جلسات هدایت شده با حضور کلیه ذینفعان شرکت ، از جمله کارمندان ، کاربران نهایی و شرکا ، انجام شود. غالباً ، ذینفعان به وضوح می دانند که ناامیدی و درد آنها چیست اما ایده ای برای حل آنها ندارند.

راه حل های فناوری امروز باید با کاربر نهایی آغاز و پایان یابد. شرکت ها باید به طور مداوم از طریق نظرسنجی ، گروه های متمرکز و بازخورد مشترک کاربران ، نبض سهامداران خود را کنترل کنند و در صورت لزوم آماده چرخش و سازگاری باشند. با توسعه فرهنگ همدلی ، شرکت ها می توانند مشتریان طولانی مدت وفادار ایجاد کنند.

https://enterprisersproject.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *