نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 10:28 ق.ظ

کارهای اثر بخش انرژی آسیا برای تحقق اهداف آب و هوایی در سال ۲۰۲۱

12 ژانویه 2021پانل خورشیدی پشت بام ، بوتان

تجدیدپذیرها می توانند باعث بهبودی وضعیت اترژی پس از همه گیری در آسیا شوند. اما با نزدیک شدن کنفرانس تغییرات آب و هوایی امسال ، برنامه ریزان انرژی منطقه کارهای زیادی را انجام می دهند.

2021 یک سال محوری برای انتقال انرژی آسیا است. در حالی که این منطقه از بحران کووید-19 خود را خارج می کند ، انرژی های تجدیدپذیر می توانند موجب بهبود اقتصادی ، ایجاد مشاغل سبز و تضمین امنیت انرژی شوند. در همین حال ، فشارها بر دولتهابرای موارد تعهد شده زیاد است تا قبل از کنفرانس آتی تغییرات آب و هوایی سازمان ملل یا COP26 ، اقدامات شدیدتری در زمینه اقلیم را تعهد کنند.

اما از محیط های نظارتی مشکل دار تا شبکه های برق غیرقابل اعتماد ، بازارهای نوپای انرژی پاک آسیا هنوز با موانع قابل توجهی روبرو هستند. علیرغم برچسب قیمت فزاینده جذاب آنها ، برای به دست آوردن جایگاه های تجدیدپذیرها ، فشار سیاسی لازم است. در اینجا چهار موضوعی ذکر شده است که امسال باید به آنها توجه شود تا بخش انرژی منطقه در مسیر سبزتری قرار گیرد.

کارایی را در جلو و مرکز بهبود ، پس از همه گیری قرار دهید

بهره وری انرژی برای دستیابی به اهداف آب و هوایی ضروری است. این بدان دلیل است که اقدامات برای کاهش شدت انرژی در ساختمانها ، صنایع و وسایل نقلیه باید تقریباً نیمی از میزان انتشار گرمایش سیاره را به همراه داشته باشد. این امر مستلزم به روزرسانی منازل ، تجهیزات تولیدی و لوازم خانگی است که نیاز به سرمایه گذاری دارد.

در حال حاضر با تأخیر ، پیشرفت در زمینه بهره وری دچار عقب ماندگی در اثر همه گیری شده است ، زیرا عدم اطمینان در مورد درآمد آینده و پایین بودن قیمت برق باعث شد شرکتها در مورد سرمایه گذاری در فن آوری های جدید خود داری کنند . گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی (IEA) را نشان می دهد. طی پنج سال گذشته ، بهبود کارایی در حال سقوط است.

کارشناسان از دولتها خواسته اند که برای تقویت کارایی در بسته های بازیابی ، برجسته کردن پتانسیل قوی آنها برای ایجاد شغل و حمایت از اقتصاد آسیب دیده از بحران ، تلاش کنند. اما كشورهای آسیایی فقط یك بخش هزینه های محرك را برای كارآیی اعلام شده در سطح جهان اختصاص می دهند. از آنجایی که تقاضای انرژی منطقه در دوره پس از شیوع کرونا در حال افزایش است ، بنابراین تلاش آن برای انجام کارهای بیشتر باید باشد.

 محیط های سیاست گذاری را پاک کنید

مشوق های سیاست گذاری و چارچوب های قوی نقشی اساسی در ترسیم سرمایه گذاری انرژی پاک و رشد رشد بازار دارند. در سراسر آسیا ، انرژی های تجدیدپذیر همچنان به نبردی سخت می پردازند. شرکت های خورشیدی و بادی با استفاده از سد راه های قانونی ، برای دستیابی به شبکه های زمینی و برق ، توافق با برنامه ریزان انرژی و به دست آوردن سرمایه گذاران تلاش می کنند.

در جنوب شرقی آسیا ، این بخش به ویژه ضعیف اداره می شود. سیاست های انرژی پاک معمولاً در محدوده نهادهای مختلف نهادی با منابع محدود قرار دارند که منجر به پراکنده شدن مقررات نظارتی و مسئولیت های نامشخص می شوند. مذاکرات بین دولت ها و توسعه دهندگان می تواند دشوار باشد ، در حالی که برخی از کشورها هنوز مکانیسم های قیمت گذاری را معرفی نکرده اند.

حتی در برخی از نیروگاه های اقتصادی آسیا – مانند ژاپن و کره جنوبی – سیاست های استفاده از زمین و اتصالات شبکه به انرژی های تجدیدپذیر آسیب می رساند ، در حالی که پیش بینی می شود عدم قطعیت نظارتی در چین استقرار انرژی باد در سال 2022 را کند کند. در آسیای جنوبی ، بنگلادش موفق به اتخاذ سیاست مالی نشده است . مشوق ها برای شرکت های انرژی پاک ، در حالی که برنامه های طولانی مدت توسعه برق پاکستان ، توانایی بالقوه انرژی های تجدیدپذیر را تا حد زیادی دست کم گرفته است ، اگرچه برنامه ای برای مسدود کردن پروژه های جدید زغال سنگ ، حاکی از تغییر است.

طبق اعلام آژانس بین المللی انرژی ، پشتیبانی کافی دولت و چارچوب های مناسب می تواند شاهد افزایش اضافی انرژی خورشیدی و بادی در جهان در سال آینده با سرعت  25 درصد باشد که 30 درصد از این افزایش به تنهایی در چین است. اما اگر عدم قطعیت های نظارتی ادامه یابد ، اضافه کردن ظرفیت می تواند به میزان قابل توجهی کمتر شود .

سرمایه گذاری هوشمندانه انجام دهید

با کاهش شدید هزینه های طرحهای تجدیدپذیر ، دولت های سراسر منطقه باید به بلند مدت فکر کنند و در مورد اینکه پول خود را در کجا صرف می کنند زیرکی داشته باشند. کارشناسان تأکید کرده اند که سرمایه گذاری های جدید در انرژی زغال سنگ اکنون دارای خطرات اقتصادی قابل توجهی است. آنها هشدار می دهند که نیروگاه ها ممکن است بزودی خاموش شوند و در نتیجه میلیون ها ضرر مالی داشته باشد.

تحلیل جدید بلومبرگ با کاهش نگرانی در مورد متناوب بودن انرژی سبز ، نشان می دهد که متوسط ​​هزینه بسته باتری لیتیوم در دهه گذشته 88 درصد و فقط در سال گذشته 13 درصد کاهش یافته است. وود مکنزی تخمین می زند که پروژه های خورشیدی همراه با ذخیره سازی تا سال 2026 با گاز قابل رقابت باشند.

https://www.eco-business.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *