نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 12:39 ق.ظ

تولید ۸۸.۵ میلیون کیلووات ساعت برق در نیروگاه‌های تجدید‌پذیر کشور

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ – ۱۷:۵۷

آخرین گزارش سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران نشان می‌دهد، میزان برق تولید شده از نیروگاه‌های تجدید‌پذیر کشور و بهره‌وری برق طی دی‌ماه سال‌جاری حدود ۸۸.۵ میلیون کیلووات ساعت بوده است.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از وزارت نیرو (پاون)، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران در گزارشی آخرین وضعیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در دی‌ماه ۹۹ را منتشر کرده که تولید این میزان از انرژی نشان‌دهنده صرفه‌جویی ۱۹ میلیون لیتری در مصرف آب است.

این گزارش می‌افزاید، در این مدت تولید انرژی‌های تجدید‌پذیر صرفه‌جویی معادل ۲۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بر داشته و توانسته مانع از انتشار ۵۷ هزار تن گاز گلخانه‌ای شود، همچنین استفاده از این نوع انرژی‌ مانع از انتشار آلاینده‌های محلی به میزان ۰.۴ هزار تن شده است.

سهم تولید انواع نیروگاه‌های تجدیدپذیر در آبان ماه امسال به عدد ۸۵۹ مگاوات برق رسید که در این بین سهم نیروگاه‌های بادی ۳۰۳ مگاوات، نیروگاه‌های خورشیدی ۴۲۶ مگاوات، نیروگاه‌های زیست توده ۱۰.۵۶ مگاوات، نیروگاه‌های برق‌آبی کوچک ۱۰۵.۶۵ مگاوات و سهم بازیافت تلفات‌ حرارتی ۱۳.۶ مگاوات بوده است.

http://dolat.ir

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *