نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 9:25 ق.ظ

چگونه می توان از نوآوری استفاده کرد: نکاتی برای مدیران انرژی

منتشر شده در 17 نوامبر سال 2020 توسط تحریریه

گشودن بازارهای برق برای رقابت بیش از دو دهه پیش نوید دهنده نوآوری در محصول بود و بدون شک جواب داد. امروزه ، مشاغل منویی غنی از فناوری های انرژی را پیش روی خود می بینند – از کنتورهای هوشمند گرفته تا سیستم های ذخیره انرژی تا سایر گزینه های انرژی تجدیدپذیر خورشیدی و موضوعات اجتماعی.

با افزودن این لیست ، اصلاحاتی در زمینه نظارت ، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل داده های مصرف انرژی ، ایجاد حجم بیشتری از اطلاعات برای مدیران انرژی جهت مرتب سازی ، درک و استفاده از عملکرد آنها ، در حال ظهور است. در همین حال ، مدیریت طرف تقاضا نیز سطح جدیدی از پیچیدگی را به خود اختصاص داده است و از كاهش ساده مصرف انرژی تا انعطاف پذیر شدن بار در حال پیشرفت است تا بتواند به نیازهای بازار و تأسیسات پاسخ دهد.

با این پیشنهادات جدید فرصت هایی برای کاهش هزینه های انرژی و دستیابی به اهداف شرکت های دیگر فراهم می شود. این خبر خوبی است. اما برای مدیران تاسیسات انرژی ، این یک لایه جدیدی از پیچیدگی را ایجاد می کند.

 چگونه از میان انبوه نوآوری های مهیج مدیریت انرژی آنها را انتخاب می کنید؟

فروشندگان درب شما را می کوبند ، هر یک از آنها دارای پیشنهادی هستند که یک راه حل واحد برای یک مسئله واحد ارائه می دهد ، گویی که یکی از عناصر عملکرد انرژی شما بر دیگری تأثیر نمی گذارد. این یک سمفونی مشاوره بدون رهبر ارکستر است.

درک دامنه کامل تأثیرات ضروری است. شما باید اطمینان حاصل کنید که یک محصول برای مقابله با محصول دیگر کار نمی کند. از طرف دیگر ، شما نمی خواهید همکاری های پنهانی را که می توانند صرفه جویی بیشتری در هزینه ایجاد کنند ، از دست دهید.

این پیچیدگی بدان معناست که شغل مدیر تاسیسات بسیار بیشتر از گذشته  مهم است. شما در حصول اطمینان از تحقق اهداف شرکتی نقش بزرگتری دارید. این روزها ، به عنوان یک مدیر انرژی ، شما باید تهیه انرژی – نقش سنتی خود – را مدیریت کنید و در عین حال استراتژی های انرژی تجدیدپذیر ، پایداری و انعطاف پذیری شرکت ها را نیز پیش ببرید. این نوآوری ها چگونه می توانند به شما در انجام این کار کمک کنند – یا برخلاف آنچه ممکن است مانع آن شوند؟

مهم است که مراقب خطرات و نتایج  احتمالی مرتبط با انتخاب های خود و همچنین تأثیر متقابل آنها باشید. در اینجا فقط چند موضوع را بررسی می کنیم.

    تدارکات: قبل از تامین نیرو ، به ویژه هنگام در نظر گرفتن قراردادهای بلند مدت ، باید برنامه هایی برای بهره وری انرژی در نظر گرفته شود. اینکه چقدر انرژی از طریق کارایی صرفه جویی می کنید ، بر میزان خرید شما از طریق خرید تأثیر می گذارد.

    پایداری / تجدیدپذیر: با توجه به اهداف پایداری که به موضوعات پر اولویت شرکت ها رسیده اند ، تنها در نظر گرفتن قیمت ، ریسک و قراردادهای قرارداد کافی نیست. در صورت امکان ، منبع نیز باید در استراتژی شما پیکربندی شود. آیا REC های دارای مجوز Green-e کافی هستند؟ یا می توانید از طریق توافق نامه تأمین خود مستقیماً از یک پروژه منبع تهیه کنید؟

    انعطاف پذیری: بلایای طبیعی ناشی از تغییرات آب و هوایی باعث افزایش خطر تداوم تجارت می شود. قطع برق می تواند به سرعت یک تجارت را متوقف کند ، به ویژه در مناطق مستعد طوفان . طبق ابتکار عمل برق گالوین ، ایالات متحده در بالاترین وضعیت قطعی برق در میان 9 کشور صنعتی قرار دارد. ژنراتورهای پشتیبان ، ذخیره انرژی یا ریز شبکه ها می توانند قابلیت اطمینان الکتریکی شما را افزایش دهند. اما ممکن است حتی توانایی بیشتری داشته باشند. کاوش در مورد مزایای تولیدکننده یا صرفه جویی در هزینه که تولیدکنندگان پشتیبان می توانند ارائه دهند بسیار مهم است. به عنوان مثال ، تولیدکننده پشتیبان شما ممکن است در پاسخگویی به تقاضا یا به عنوان بخشی از یک نیروگاه برق مجازی مفید باشد – گزینه هایی که می توانند درآمد و هزینه هایی را جبران کنند.

همه اینها را می توان با کمک شریک مناسب – یک مشاور انرژی – آسان کرد.

https://www.nrg.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *