نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 8:29 ق.ظ

ابقای مدیر فولکس واگن برای پیشبرد استراتژی خودروهای برقی

15 دسامبر 2020

ارایه ID-3 تمام الکتریکی VW با مشکلاتی روبرو بود و گشایشی برای حمله اتحادیه های کارگری به مدیر عامل شرکت هربرت دیس بود.

هیئت نظارت بر غول اتومبیل فولکس واگن با اعلام این که استراتژی رئیس این شرکت از “پشتیبانی کامل” آنها برخوردار است ، معامله ای را برای پایان دادن به درگیری مشاغل و استراتژی که خطر سرنگونی هربرت دیس را به همراه دارد ، صحبت کرد.

دیس ، 62 ساله ، با نمایندگان قدرتمند کارگری VW بر سر برنامه های خود مبنی بر تغییر جهت این خودروساز عظیم به سمت وسایل نقلیه الکتریکی و شکستن ساختارهای قدرت چندین دهه ای که بسیاری از ناظران به دلیل رسوایی در تولید گازهای گلخانه ای  ناشی از خودروهای”گازوئیل” آن را مقصر می دانند ، درگیر شده است.

این شرکت در بیانیه ای اعلام كرد كه هیئت نظارت “به اتفاق آرا تصمیم گرفت كه حمایت كامل خود را از این استراتژی ، به ویژه جهت گیری شركت به سمت الكترونیكی و دیجیتال سازی ، انجام دهد.

وی افزود: “در سالهای آینده ، هیئت مدیره … استراتژی را با هربرت دیس در رأس  آن اجرا خواهد کرد.”

گزارش های مطبوعاتی حاکی از آن است که دیس به عنوان اثبات حمایت از افراد غیر اجرایی خواستار تمدید قرارداد خود به بیش از تاریخ پایان فعلی آن در سال 2023 شده است.

در حالی که این شرکت به مدیر اسبق BMW رأی اعتماد نداد ، اما نامزدهای وی را برای دستیابی به نقش های برتر تأیید کرد.

آرنو آنتلیتز ، رئیس امور مالی شرکت تابعه رده بالای آئودی ، از ماه ژوئن کنترل امور مالی کل گروه را به دست می گیرد.

در همین حال توماس اشمال از شرکت اجزای سازنده برای مسئولیت “فناوری” در سراسر گروه نقل مکان خواهد کرد ، در حالی که مورات آکسل به عنوان رئیس گروه خرید در همان نقش در مارک VW تبدیل خواهد شد.

فشار دیس برای تغییر در VW باعث شده است که وی شاخ های خود را با Bernd Osterloh ، رئیس شورای آثار با نفوذ گروه ، درگیر کند.

همین اواخر ماه ژوئن ، حمله ای توسط نمایندگان اتحادیه منجر به هزینه ای شد که رئیس اجرایی بعنوان رئیس پرچمدار مارک VW ، پس از آنکه وی را به “شکست های بزرگ مدیریت” در راه اندازی دو مدل جدید مهم متهم کردند.

به نقل از استرلوح ، اکنون “توافق كامل بين هيئت نظارت ، هيئت مديره و نمايندگان كارمندان” در مورد اهداف VW وجود دارد.

دیس به طور علنی هدف خود را رسیدن به رقیب آمریکایی تسلا عنوان کرده است.

همچنین در بیانیه ، هیئت نظارت گفت که سازنده خودرو اسپرت لامبورگینی و شرکت موتورسیکلت دوکاتی هر دو بخشی از گروه VW خواهند بود ، اگرچه گزارش های مطبوعاتی و تحلیلگران به طور منظم نشان می دهند که این دو مارک معروف جهان می توانند به فروش برسند یا به طور جداگانه در بازار سهام شناور شوند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *