نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 3:10 ب.ظ

چگونه علامت تجاری از نام تجاری شما محافظت می کند؟

توسط نلی آکالپ

نام تجاری یک شرکت یکی از قدرتمندترین دارایی های تجاری آن است و مانند سایر دارایی های تجاری ، محافظت از آن عاقلانه است. اگر صاحب کسب و کار نتواند چنین کاری انجام دهد ، خطر استفاده از نام توسط شرکت دیگری  آن را تهدید می کند. این امر می تواند به طور بالقوه مشتریان را گیج کرده و مسائل حقوقی ایجاد کند.

ثبت رسمی کسب و کار به عنوان LLC یا شرکت های مختلف از برخی نام ها محافظت می کند. با این حال ، به اندازه محافظتی که علامت تجاری به آن می دهد کامل وگسترده نیست.

چگونه ثبت نام به عنوان LLC یا شرکت از نام تجاری محافظت می کند؟

وقتی کسی LLC یا شرکت خود را با ارائه  اساسنامه به اداره ایالتی ثبت می کند ، نام تجاری شرکت در آن ایالت محافظت می شود. این بدان معناست که دولت به سایر LLC یا شرکت های بزرگ اجازه استفاده از این نام را نمی دهد (اگرچه نوع کسب و کار و صنعت به اندازه کافی متفاوت باشد و باعث ایجاد سردرگمی در مردم نشود) ممکن است به آن اجازه دهد.

این امر مطمئناً این آرامش خاطر را فراهم می کند ، اما هنوز این احتمال وجود دارد که یک کسب و کار به عنوان یک شرکت انحصاری یا مشارکت فعال از این نام در ایالت استفاده کند. اگرچه آن صاحبان کسب و کار قادر به ثبت نام به عنوان LLC یا شرکت نیستند ، اما ممکن است همچنان آن را به عنوان DBA “Doing Business As” که به عنوان “نام ساختگی” نیز شناخته می شود ثبت کنند. بنابراین ، آنها می توانند محصولات و خدمات مشابهی را در بازار – حتی در همان شهرستان یا شهر – ارائه دهند.

همچنین ، ثبت نام به عنوان LLC یا شرکت مانع از استفاده از نام دیگر نهادهای تجاری در 49 ایالت دیگر در کشور آمریکا نمی شود. به عنوان مثال ، فرض کنید یک کارآفرین نام تجاری خود ، “Elsa’s Gift Emporium” را برای یک LLC در ایلینوی ثبت کند. در این صورت ، مانع از تأسیس LLC یا شرکتی با این نام توسط یک کارآفرین دیگر در تنسی می شود.

محافظت از نام تجاری در سطح ایالت ممکن است برای یک شرکت کافی باشد ، یا ممکن است نباشد. این بستگی به این دارد که آیا صاحب کسب و کار قصد دارد شرکت را به سایر ایالت ها گسترش دهد یا اثرات احتمالی اگر یک شرکت دیگر از همین نام استفاده کند را بپذیرد. به عنوان مثال ، اگر کسی در شعاع 30 مایلی دفتر کار خود کسب و کار خدمات حیوان خانگی را راه اندازی کند ، احتمالاً برای آنها مهم نیست که یک شرکت حیوان خانگی دیگر در ایالت دیگری از همین نام استفاده کند.

اما اگر هدف شما این است که تجارت خود را در سایر ایالت ها گسترش دهید یا محصولات را به صورت آنلاین بفروشید و با شرکت های دیگر در ایالات متحده که فروش اینترنتی نیز دارند ، رقابت کنید؟ اینها نمونه هایی از سناریوهایی است که  با حفاظت از مارک تجاری فدرال ارزش بررسی دارد.

مزایای مارک تجاری یک نام تجاری

اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) ، دفتر فدرال که علائم تجاری را اعطا می کند ، توضیح می دهد که “علامت تجاری یا مارک خدمات شامل هر کلمه ، نام ، نماد ، دستگاه یا هر ترکیبی است که برای شناسایی و تشخیص کالاها / خدمات یک فروشنده یا ارائه دهنده از کالاهای دیگران و برای نشان دادن منبع کالا / خدمات می باشد ” به طور خلاصه ، علائم تجاری به تشخیص مارک ها از رقبا کمک می کند.

تفاوت بین “علامت تجاری” و “علامت خدمات” چیست؟

 در اصل ، آنها یکسان هستند ، با این تفاوت که مارک تجاری منبع کالا را مشخص می کند ، در حالی که مارک خدمات منبع خدمات را مشخص می کند. معمولاً هنگام اشاره به علائم تجاری یا علائم خدمات از اصطلاح “علامت تجاری” استفاده می کند.

وقتی USPTO یک نام تجاری را به عنوان علامت تجاری ثبت شده تأیید می کند ، مالک دارای حق انحصاری – در سطح ایالت و فدرال – برای استفاده از این نام است. یک علامت تجاری مانع فروش کالاها و خدمات مشابه در ایالات متحده تحت عنوان تجاری دیگر توسط شخص دیگری می شود.

هدف اصلی مارک های تجاری جلوگیری از سردرگمی در بازار است ، بنابراین این حفاظت فقط در یک دسته خاص از کالاها و خدمات اعمال می شود. به عنوان مثال ، اگر کسی نام آتلیه عکاسی خود را “Best of Times” ثبت کند ، احتمالاً یک کارآفرین دیگر مجاز به راه اندازی رستورانی است که از همان نام استفاده می کند.

چگونه برای علامت تجاری اقدام کنید؟

قبل از ارسال برنامه به USPTO ، جستجوی پایگاه داده های اینترنتی و مارک های تجاری فدرال و ایالتی بسیار حیاتی است تا اطمینان حاصل کنید که هیچ تجارت دیگری این نام را به طور قانونی ادعا نکرده است. علاوه بر USPTO و وب سایت های ایالت ها ، سایر ابزارهای جستجوی نام تجاری و علائم تجاری به صورت آنلاین در دسترس هستند. یک وکیل علامت تجاری همچنین می تواند تأیید کند که مارک در دسترس است و احتمالاً توسط USPTO تأیید می شود.

USPTO ملزم آن است که درخواست های مارک تجاری با استفاده از سیستم کاربرد الکترونیکی مارک تجاری (TEAS) به صورت آنلاین ثبت شود.

کارآفرینان ممکن است بخواهند از وکیل خود بخواهند که برنامه را از طرف آنها تهیه و تنظیم کند یا از یک شرکت ثبت اسناد تجاری آنلاین برای اطمینان از تکمیل فرم و ارسال صحیح آنها کمک بگیرند.

مدت زمان لازم برای تأیید علامت تجاری ممکن است تقریباً از یک سال تا چند سال باشد ، بسته به پیچیدگی مارک و هر مسئله ای که در روند بررسی USPTO به وجود می آید.

به محض تأیید علامت تجاری ، 10 سال قابل اجرا خواهد بود. تا زمانی که صاحب آن از تمام الزامات قانونی پیروی کند ، علامت تجاری به طور بالقوه می تواند برای مدت نامحدود 10 دوره متوالی تمدید شود.

طبق مطالب مندرج در وب سایت USPTO ، “هر بار که از علامت خود استفاده می کنید ، بهتر است از یک نامگذاری با آن استفاده کنید. در صورت ثبت نام ، از ® بعد از علامت استفاده کنید. اگر هنوز ثبت نشده اید ، از TM برای کالاها یا SM برای خدمات استفاده کنید تا نشان دهد که این مورد را به ترتیب علامت تجاری یا علامت تجاری در نظر گرفته اید ، صرف نظر از این که درخواستی را در USPTO ثبت کرده اید. “

با استفاده از TM یا SM  برای سایر مالکان کسب و کار مشخص می شود که شما مالکیت عبارت ، نماد یا طرح را بیان می کنید. با این حال ، بدون ثبت رسمی برای ثبت نام تجاری در USPTO ، در صورت استفاده از نام مشابه یا بسیار مشابه ممکن است در تصویب قانونی علیه یک طرف دیگر مشکل داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و کمک به مارک های تجاری به کجا مراجعه کنید؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علائم تجاری ، من شما را تشویق می کنم که به جزوه دیجیتال USPTO مراجعه کنید که حاوی حقایق اساسی در مورد علائم تجاری ، ملاحظات برای انتخاب علامت تجاری ، روند درخواست ، هزینه ها و موارد دیگر است. همچنین ، از یک وکیل مجاز بخواهید که به شما کمک کند تشخیص دهید آیا از علامت مورد نظر شما می توان به طور قانونی محافظت کرد یا خیر و شما را در درک نحوه نگهداری ، نظارت و محافظت از علامت خود راهنمایی می کند.

نام تجاری شما جز ء اساسی برند شماست ، بنابراین محافظت از آن دارایی ارزشمند بازاریابی را جدی بگیرید. https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *