نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 4:42 ق.ظ

این مدیر عامل هنگام استخدام به رزومه کاری افراد نگاه نمی کند

شرین شیبو20 اکتبر 2020

لرنر ، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Interviewing.io ، پس از ناامید شدن از عدم شایسته سالاری در مهندسی نرم افزار ، شرکت خود را راه اندازی کرد. وی دریافت که رزومه ها کل ماجرا را بیان نمی کنند و نامزدهای بیشتری شایسته حضوردر مصاحبه هستند.

کافی است فقط به مسیر خود لرنر نگاه کنید. وی پس از تحصیل در علوم مغز و شناخت در MIT ، تصمیم گرفت که یک آشپز شود. او می گوید: “بعد از مدتی گذراندن در آشپزخانه های حرفه ای ، من در معرض چگونگی استخدام در این آشپزخانه ها قرار گرفتم امری که بسیار متفاوت از انتظار شماست.” “اینجا کار بسیار شایسته سالارانه است. اصولاً ، صبح ها با چاقو به کار وارد می شوید و سپس آنها به شما می آموزند که چگونه ظرف های غذایی را که مسئولیت آن را دارید ، درست کنید. آنها همچنین نظاره گر ریز ریز کردن مواد و تماشای فعالیتهای چند وظیفه ای شما هستند و اگر در پایان شب کار خوبی را انجام دادید ، شما را استخدام می کنند. “

وقتی لرنر به مهندسی نرم افزار بازگشت ، خیلی زود فهمید که  امورچیزی شبیه کار در آشپزخانه نیست. او می گوید: “اینجا امور اصلا شایسته سالارانه نبود.” شرکت ها به جای آنچه واقعاً می توانستند انجام دهند ، درمورد انتخاب افراد اینکه کجا به دانشگاه رفته اند یا در جایی که قبلاً کار کرده اند ، صلاحیت را تعیین می کردند.

این موضوع لرنر را چنان آزار داد که پس از چهار سال کار به عنوان اولین زن توسعه دهنده نرم افزار در شرکتش ، وی خودش به امور جذب نیرو مشغول شد و سرانجام Interviewing.io را تأسیس کرد ، که به افراد امکان می دهد مهارت های مصاحبه فنی خود را با مهندسین ارشد شرکت هایی مانند Google ، مایکروسافت و موارد دیگر بصورت ناشناس انجام دهند.

لرنر می گوید: “هدف ما این است که استخدام را منصفانه  تر و بیشتر از آنچه می توانید روی کاغذ ببینید ، انجام دهیم.”

چگونه آنها این کار را می کنند

ابتدا مصاحبه های ساختگی است که کمی آکادمیک تر از کار روزانه مهندسان نرم افزار است. اگر افراد در مصاحبه های عملی خوب عمل کنند ، مصاحبه با شرکت های واقعی را باز ، و به طور کلی بررسی رزومه را دور می زنند.

لرنر می گوید: “بگذارید بگوییم شما می خواهید در توییتر مصاحبه کنید.” “شما می توانید این کار را از شناخت صلاحیت ها انجام دهید اگر یکی از بهترین افراد مورد نیاز ما باشید و حتی اگر به یک مدرسه عالی نرفته باشید و حتی اگر رزومه شما خیلی خوب به نظر نرسد ک هیچ کس نمی خواهد به آن نگاه کند ما شما را با دقت مشاهده می کنیم . “

چهل درصد از بهترین کارکنان  انتخاب شده Interviewing.io  به روشهای غیر سنتی هستند ، به این معنی که آنها برای دستیابی به مهندس نرم افزار مسیر دیگری را انتخاب کردند. لرنر می گوید بسیاری از آنها توسط یک شرکت دیگر رد شده اند تا پس از آماده سازی مصاحبه دقیق با Interviewing.io در همان شرکت استخدام شوند.

در مورد سندرم ایمپوستر و استخدام داخلی

لرنر به کاری که انجام می دهد افتخار می کند ، اما هنوز با مسئله ای مواجه است که بسیاری از زنان با فناوری درگیر هستند: سندرم تقلب یا احساس تقلب.

“من فکر نمی کنم که این موضوع هرگز واقعاً از بین برود.” او می گوید “آنچه کمک می کند یکی این است که آنقدر مشغول باشید که فرصت ندارید شک کنید. و دوم تکرار و اثبات اینکه به خود و دیگران تعلق دارید. فکر نمی کنم میانبری وجود داشته باشد. “

لرنر در زمان حضور خود در MIT و هنگام کار در شرکتهایی مانند TrialPay و Clicktime.com ، این میزان تنوع جنسیتی را نداشت. اکنون که او مدیرعامل شرکت خودش است ، می تواند فرهنگ 10 کارمند و صدها پیمانکار را تعیین کند.

یکی از چیزهایی که او به آن افتخار می کند استخدام داخلی است. لرنر می گوید: “من فقط به رزومه ها نگاه نمی کنم.” “تا وقتی که خیلی دیرتر صحبت شود ، من به طور کلی نمی دانم که کارمندان من در چه مدرسه ای تحصیل کرده اند. ما سعی می کنیم بر اساس توانایی آنها با مردم مصاحبه کنیم و سعی می کنیم مصاحبه ها را بسیار کاربردی انجام دهیم. “

https://www.entrepreneur.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *