نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 3:58 ب.ظ

ساخت از طریق انقلاب صنعتی چهارم

Maziar Adl gocious

26 اکتبر 2020 توسط مازیار عدل ، بنیانگذار و مدیر ارشد فناوری ، Gocious

همانطور که صنعت با تحول دیجیتال سازگار می شود – کسانی که از فناوری های جدید و فرآیندهای کارآمد استفاده می کنند در رتبه اول قرار می گیرند.

سایه چهارمین انقلاب صنعتی اکنون بر سر ما است.  البته پیشرفت آن ، از نظر تاریخی ، تا حدودی خطی بوده است: تکنیک ها یا فرآیندهای جدید گردش کار کارآمدتری را برای انسان هایی که خط را تشکیل می دهند ، ایجاد می کنند. اما این تاریخ نیست این یک انقلاب اتوماسیون است که با اشتراک اطلاعات بین انسان و ماشین یا به احتمال زیاد ماشین آلات و سایر ماشین ها روبرو است.

هنوز در مراحل اولیه است ، اما ما به سرعت در حال رسیدن به نقطه بدون بازگشت هستیم ، زمانی که کسانی که موفق به برنامه ریزی نمی شوند ممکن است روزی وجود نداشته باشند. طبق نظرسنجی اخیر انجام شده توسط Gocious پیرامون پیچیدگی و ایجاد اختلال در روند تحویل محصول ، 40٪ از تولیدکنندگان در حال بررسی تغییر شکل دیجیتال ، بطور کامل یا جزئی هستند. با این حال فقط 10٪ از این تولیدکنندگان در واقع از ابزاری بهره می برند که روزی به تجسم و خودکارسازی فرآیندهای تولید محصولات از درب منزل کمک می کنند.

میزان کم استفاده کمی تعجب آور است ، به خصوص که هزینه های این نوع فناوری ها که نه تنها می توانند خط اصلی آنها را تقویت کنند ، بلکه اطمینان می یابند که از فناوری های مبتنی بر داده دیجیتال که فرآیند های تولید را از طراحی و توسعه ، به تولید در چند هفته یا  چند ماه  ، کمتر از یک سال هدایت می کنند ، استفاده می کنند . اینها فناوری هایی هستند که به شرکت ها امکان می دهند به سرعت برنامه های انتشار ، جمع آوری بازخورد و تنظیم با نیازهای بازار را انجام دهند ، همه اینها در زمان رکورد در حال انجام است.

این امری نگزیر و تغییری در وضعیت موجود است که مدیران هوشمند از قبل برای آن برنامه ریزی می کنند. و اگرچه ممکن است بیماری همه گیر ویروس کرونا در برخی مناطق سرعت پیشرفت را کاهش داده باشد ، اما در مدت زمان رکود کل بازارها را به قلمرو ناشناخته ای منتقل کرده است.

صنعت و تولید به طور کلی ، حتی پس از بیماری همه گیر COVID-19 نیز با اختلال روبرو خواهد شد. نحوه کار ما در ماه های اخیر به شدت تغییر کرده است و در ماه های بعدی نیز به تکامل خود ادامه خواهد داد. ابزارهای همکاری ، آنهایی که در فضای ابری میزبانی می شوند و برنامه ریزی و ارتباطات را تسهیل می کنند ، اهمیت بیشتری پیدا می کنند زیرا ما سعی می کنیم نه تنها کارمندان ، بلکه کل فرایندهای تولید را در یک جهت هدایت کنیم.

این پیچیدگی است که منجر به بی علاقگی ، بی اعتمادی عمومی به تغییر و عدم اقدام در عمل می شود. پیچیدگی یکی از رایج ترین دلایلی است که این کسب و کارها نه تنها در انطباق خود در آن موفق نیستند ، بلکه در برنامه ریزی نیز کوتاهی می کنند. نیمی از پاسخ دهندگان نظرسنجی گزارش کردند که با هر چرخه تولید محصول ، یک خط تولید در حال رشد (10 محصول یا بیشتر) با لایه های جدید پیچیدگی وجود دارد. ودر بدتر کردن شرایط ، به طور متوسط ​​43 نفر در فرآیند برنامه ریزی محصول دخیل هستند و هر یک از این فرایندها برای تأییدات مرحله اول یا دوم تقریباً به 33 نفر نیاز دارند.

توانایی نمونه برداری سریع ، تکرار و ارسال محصولات جدید دیگر گزینه ای نیست که داشتن آن خوب باشد. این مهم است که بدانید در اقتصاد دیجیتال ، سرعت و کارایی فقط برای وضعیت نامناسب شما مفید نیست ، بلکه می تواند تمایز اصلی بین شما و رقبا باشد. در نهایت ، این دو عامل ، هنگامی که با کیفیت محصولات شما و اعتماد به شهرت شما همراه باشد ، به شاخص های قابل اعتمادی در مورد اینکه چه کسی جایگاه خود را بدست خواهد آورد ، چه کسی آن را از دست خواهد داد و چه کسی ممکن است در دهه آینده وجود نداشته باشد ، تبدیل می شود.

انقلاب صنعتی چهارم تمایز بزرگی است. موفق ترین شرکت ها در طی این انتقال ، لزوماً کسانی نخواهند بود که چرخه عمر محصول را اختراع کنند. بلکه کسانی هستند که می توانند از فرصتی استفاده کنند و حجم عظیمی از داده ها را به اطلاعات عملی ، معنی دار و معنادار تبدیل کنند که تجارت و کارمندان آنها را به سمت جلو سوق می دهد.

اکنون زمان تغییر است که رهبران بازار فردا را تعیین می کند . و کسانی که موفق می شوند کسانی خواهند بود که هوشمندانه کار می کنند نه سخت تر. آنها شرکتی خواهند بود که شطرنج بازی می کنند در حالی که دیگران هنوز در حال کنترل وضعیت انبار ها هستند.

مازیار عدل دلنشین

مازیار عدل یکی از بنیانگذاران و CTO شرکت Gocious است ، یک نرم افزار برنامه ریزی محصول برای تولیدکنندگان که نوآوری بهتر محصول را برای صنایعی از جمله اتوماسیون ، تجهیزات صنعتی و فناوری پیشرفته فراهم می کند ، جایی که او نظارت بر طراحی ، اجرا و توسعه محصولات را بعهده دارد.

https://www.gocious.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *