نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 11:24 ق.ظ

ابتکار “فانوس دریاهای تولید” ، یک پروژه مشترک توسط مک کینزی و مجمع جهانی اقتصاد

20 ژوئیه 2020 ایو ژیرود ، کارشناس ارشد مک کینزی

ابتکار “فانوس دریاهای تولید” ، یک پروژه مشترک توسط مک کینزی و مجمع جهانی اقتصاد شکل گرفته است .این پروژه سایت های تولید جهانی را شناسایی می کند که با استفاده از فناوری پیشرفته در مقیاس ، تأثیر عملیاتی و مالی قابل توجهی داشته اند. این فانوس دریاها سپس بینش خود را با سایر شرکت ها به منظور پیشبرد نوآوری در صنایع تولیدی به اشتراک می گذارند.

در این کار تاکنون 44 فانوس دریایی در سراسر جهان ، کارخانه هایی با وسایل نقلیه خودران ، ربات های مشترک ، واقعیت مجازی و موارد دیگر شناسایی شده است. با داشتن کارکنانی بعنوان نیروی خلاق که منجر به ایجاد تغییرات می شود ، نتایج می تواند عملکرد ی ارزشمند باشد.

در اواسط ماه فوریه ، همزمان با آغاز شیوع بیماری همه گیر در کارخانه ها و کسب و کار ها ، فانوس دریاها اغلب در موقعیت بهتری برای پاسخگویی بودند ، زیرا با استفاده از فن آوری های دیجیتال می توان از راه دور آنها را مدیریت کرد. با شفافیت کامل در زنجیره تأمین از ابتدا تا  انتها ، تیم ها توانستند به سرعت با تغییرات سازگار شوند ، فرآیندها ، زمان بندی و خروجی های خود را دقیق تنظیم کنند. چندین کارخانه فانوس دریایی توانستند در عرض چند روز مجدداً خطوط تولید خود را برای تولید تجهیزات محافظت شخصی (PPE) مانند ماسک صورت ، محافظ صورت و ونتیلاتور مورد استفاده مجدد قرار دهند.

در همین حال ، ایو ژیرو ، کارشناس ارشد مک کینزی و سرپرست پروژه ، فدریکو تورتی و فرانکو مانا ، سرپرست پروژه WEF ، برای یافتن راهی برای ادامه یادگیری از سایت های چین ، خاورمیانه ، آمریکای شمالی و اروپای غربی – بدون سفر دیدن نمودند .

یو به یاد می آورد: “ما بلافاصله شروع به بررسی چگونگی انجام بازدیدهای مجازی کردیم.” “ما انواع فناوری ها را برای اتصال تصویری و صوتی از راه دور با یک کارخانه محلی آزمایش کردیم تا تجربه بازدید فیزیکی از سایت را تولید کنیم.”

طی دو هفته ، تیم توانست از بازدیدهای فیزیکی به بازدیدهای کاملاً مجازی حرکت کند. آنها از آنچه به دست آوردند احساس خوبی داشتند ، اما تشخیص دادند که احتمالاً زمانبه میزانی کمتر از آنچه از بازرسی های زنده خود انتظار داشتند کوتاه خواهد بود. اما آنها به طرز خوشایندی تعجب کردند.در بازرسی از سایت مجازی ، یک اپراتور می تواند یک نسخه ی نمایشی ویدیو را در زمان واقعی برای شرکت کنندگان آنلاین پخش کند.

ایو می گوید: “ما دریافتیم كه بازدیدهای مجازی می توانند آموزنده تر باشند.” همه شرکت کنندگان به یک جلسه بزرگنمایی وارد می شوند و از یک نظر برخوردارند. یک اپراتور می تواند با استفاده از Google Glass نسخه ی نمایشی را از کف کارخانه پخش کند. با یک دوربین فیلمبرداری روی یک گیمبال ، بینندگان می توانند عمق موقعیت ها و زوایای مختلف ماشین ها و ابزارهایی را ببینند که به طور فیزیکی شخصاً نمی توانند ببینند. و هنگام تماشای نسخه ی نمایشی ، شرکت کنندگان در جلسه می توانند به طور موازی بر روی صفحه به نمودارها مراجعه کنند و زمینه عمیق تری پیدا کنند. ایو می افزاید: “متخصصان مختلفی نیز می توانند برای پاسخگویی به سوالات آماده باشند.”

https://www.mckinsey.com/~/media/McKinsey/About%20Us/McKinsey%20Blog/Lighthouses%20of%20manufacturing/Lighthouses-inline-1151314045-1536x864.jpg?mw=900

در بازرسی اخیر سایت مجازی ، یک اپراتور در کف کارخانه راه حل دیجیتالی جدیدی را برای راه اندازی یک قطعه پیچیده ماشین آلات به نمایش گذاشت. بحث سپس به مدیری در اتاق ناهار خوری خانه اش منتقل شد که با استفاده از داشبورد دیجیتال از راه دور در ساعات شب نظارت بر تعمیر و نگهداری را انجام می دهد. مخاطبان می توانند از اپراتور روی زمین و مدیر تعمیر و نگهداری در خانه او سوال کنند.

علاوه بر ارائه انعطاف پذیری بیشتر در فن آوری های مشاهده ، بازدیدهای مجازی می تواند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه افرادی شود که بازدیدهای سایت را انجام می دهند. ویزیت های جسمی معمولاً به شش تا هشت ساعت سفر نیاز دارد ، با یک شب اقامت در هتل و حداقل هشت ساعت در محل سفر.  بازدید برخی از محیط ها ، مانند اتاق تمیز نیمه هادی که باید بدون ذرات باشد ، ممکن است برای لباس پوشیدن در لباس محافظ به زمان بیشتری نیاز داشته باشد. در مقایسه ، بازرسی سایت های مجازی حدود شش ساعت طول می کشد و در دو روز تقسیم می شود.

    با بازرسی از سایت های مجازی … می توانید درک واضح تر و عمیق تری از راه حل در مدت زمان کوتاه تری داشته باشید.

با بازرسی از سایت های مجازی ، ممکن است از نظر ایجاد روابط چیزی را از دست بدهید ، اما می توانید درک واضح و عمیق تری از راه حل در مدت زمان کوتاه تری داشته باشید.  این موضوع منطقی به نظر می رسد که یک کارخانه در مکانی بسیار دور افتاده باشد ، چندین سایت در یک زنجیره ارزش وجود داشته باشد یا به دلایلی دسترسی به کف کارگاه محدود باشد. اما ما هرگز به 100 درصد ویزیت کاملاً فیزیکی بر نخواهیم گشت.

https://www.mckinsey.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *