نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

5 اردیبهشت 1403 10:31 ق.ظ

فیس بوک عینک های هوشمند Ray-Ban را با واقعیت افزوده ، برنامه ریزی می کند

Facebook said the next version of its Oculus virtual reality headgear would be launched at a reduced price

توسط گلن چاپمن16 سپتامبر 2020

فیس بوک گفته است که سال آینده عینک های هوشمند خود را تحویل خواهد داد ، اولین قدم در یک پروژه تحقیقاتی با هدف توسعه عینک های واقعیت افزوده که داده ها و تصاویر را از اینترنت به حوزه دید کاربر می کشاند.  و به عنوان بخشی از اتحاد با عنوان EssilorLuxottica به تلفن های هوشمند متصل می شود.

به گفته مارک زاکربرگ ، مدیر اجرایی  این شرکت عینک های با مارک Ray-Ban ، اقدامی است که توسط فیس بوک به فناوری های پوشیدنی تبدیل شده است و گام اولیه ای در پروژه ایجاد عینک های آینده نگر است که با اخذ داده ها یا گرافیک از اینترنت دیدگاه های واقعیت افزوده را افزایش می دهد.

زاکربرگ در یک سخنرانی پخش شده در کنفرانس توسعه دهندگان اختصاص داده شده به پلت فرم واقعیت مجازی Oculus گفت: “آنها قدم بعدی در مسیر عینک واقعیت افزوده خواهند بود و همچنین بسیار خوب به نظر می رسند.”

مشخصات فنی عینک های هوشمند تولید شده توسط این شرکت فرانسوی-ایتالیایی فاش نشده است.زاکربرگ توضیح داد که مهندسان در تیم Project Aria در حال آزمایش عینک هستند.

این مشارکت برنامه ها و فن آوری های فیس بوک را با مارک های Luxottica و فناوری لنز Essilor در عینک های هوشمندی ترکیب می کند که کمک می کنند تا افراد با دوستان و خانواده خود در ارتباط باشند.

روکو باسیلیکو ، رئیس ارشد فناوری های پوشیدنی لوکسوتیکا ، در گزارشی گفت: “با ترکیب مارکی که میلیون ها مشتری در سراسر جهان آن را دوست دارند و از آن استفاده می کنند ، فناوری را به دنیا ارایه کرده است ، می توانیم انتظارات را در مورد پوشیدنی ها دوباره تنظیم کنیم.”

“ما در حال هموار سازی نسل جدیدی از محصولات هستیم که قرار است نگاه ما به جهان را تغییر دهند.”

زاکربرگ هشدار داد که هنوز کارهای زیادی برای تکمیل عینک های شیک و طراحی شده با قابلیت های پیشرفته واقعیت افزوده باید انجام شود.

چالش ها شامل ایجاد سنسورها ، قابلیت های دوربین و نرم افزار برای “نقشه برداری” از آنچه که دارندگان در اطراف خود در زمان واقعی می بینند ، بنابراین می توان صحنه ها را با تصاویر مجازی تقویت کرد.

فیس بوک در پستی درباره این پروژه گفت: “یک عینک را تصور کنید که یک لایه 3 بعدی اطلاعات مفید ، مرتبط با زمینه و معنی دار در بالای جهان فیزیکی اطراف شما اضافه کند.”

“چنین دستگاهی می تواند به ما کمک کند کارهای روزمره را بهتر انجام دهیم – مانند یافتن کلیدهای شما ، گردش در یک شهر جدید یا گرفتن لحظه ای در یک عکس ؛ اما همچنین می تواند راهی کاملاً جدید برای حرکت در جهان ایجاد کند.”

فیس بوک گفت که نسخه بعدی سرپوش واقعیت مجازی Oculus آن با قیمتی ارزانتر روانه بازار می شود

طراحی های حریم خصوصی

فیس بوک تأکید کرد که حفظ حریم خصوصی و محافظت از داده ها از اولویت های این پروژه هستند ، به ویژه هنگامی که صحبت از دوربین های استفاده شده در عینک می شود.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *