نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

15 اردیبهشت 1403 10:25 ق.ظ

آینده ای روشن تر و امن تر برای جامعه دیجیتالی اروپا

Connected Automated Driving Europe

31.07.2020

مرکز تحقیقات مشترک (JRC) ، مرکز علم و دانش کمیسیون اروپا ، اخیراً گزارشی را در رابطه با “امنیت سایبری – لنگر دیجیتال ما ، یک دیدگاه اروپایی ” منتشر کرده است. این گزارش به پیشرفت امنیت سایبری در 40 سال گذشته می پردازد و مشخص می کند که  سیاستهای اتحادیه اروپا در این زمینه چگونه می تواند به نفع کسب و کارها  و شهروندان باشد.

در این گزارش عناصر مورد استفاده برای شکل دادن به آینده ای روشن تر و امن تر برای جامعه دیجیتال اروپا ، با در نظر گرفتن چالش های جدید امنیت سایبری ناشی از بحران COVID-19 ، توضیح داده شده است. براساس برخی پیش بینی ها ، جرم های سایبری تا پایان سال 2020 5.5 تریلیون یورو نسبت به 2.7 تریلیون یورو در سال 2015در جهان هزینه ایجاد  خواهد کرد .

این گزارش همچنین به موضوعاتی از قبیل:

  • زیرساخت های بحرانی ،
  • میزان ضربات ،
  • پیچیدگی و مدت زمان حمله ،
  • قدرت محاسباتی ،
  • جنبه های اجتماعی.

می پردازد و آنها را تحلیل می کند . این گزارش با ارائه یک سری اقدامات ممکن ابزاری برای ایجاد یک جامعه دیجیتالی اروپایی با اطمینان از طراحی نتیجه گیری بعمل می آورد.

تیری برتون ، کمیسر بازار داخلی در این رابطه گفت: “امنیت سایبری یک چالش جدی نیست. بلکه باید آن را به عنوان یک مؤلفه مهم نحوه زندگی ما و تجارت آنلاین  در آینده بدانیم. از آنجایی که برای پاسخ به تهدیدهای جدید و در حال تحول ،  وضعیت به طور مداوم در حال تغییر است ، نیاز به یک رویکرد جامع گرایانه – افزایش مقاومت در برابر حملات سایبری و همکاری مشترک در همه سطوح ، از شهروندان و شرکتها گرفته تا کشورهای عضو می باشد . اروپا از تخصص لازم برای رهبری در این زمینه برخوردار است و این گزارش دوباره آن را نشان می دهد. “

ماریا گابریل ، کمیسر نوآوری ، تحقیقات ، فرهنگ ، آموزش و جوانان و مسئول مرکز تحقیقات مشترک (JRC) گفت: “امنیت جامعه دیجیتال ما اکنون مهمتر از همیشه است. طی ماه های گذشته نشان داده اند که فضای دیجیتال در زندگی ما چه محور مهمی  در رابطه ، با کار ، آموزش و ارتباط با خانواده و دوستان که همه اتفاقاً در اینترنت اتفاق می افتد ، می باشد که همچنین می تواند ما را در معرض تهدیدهای سایبری قرار دهد. گزارش “امنیت سایبری: لنگر دیجیتالی ما” یک رویکرد جدید و سیستمیک را برای محافظت از ما در برابر این تهدیدها ارائه می دهد – روشی که آموزش و مهارت های دیجیتالی در آن محوری است و همه ما باید درگیر آن باشیم. “

https://connectedautomateddriving.eu

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *