نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 12:30 ق.ظ

تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی بینش جدیدی در مورد استراتژی های مختل کردن مافیا ارائه می دهد

Social network analysis provides new insights on strategies to disrupt the Sicilian Mafia

5 آگوست 2020 توسط کتابخانه عمومی علوم –شبکه جلسات و تماسهای تلفنی به دست آمده از مجموعه داده ها و کسب و کارهای مربوطه. اعتبار: کاوالارو و همکاران ، 2020

شبیه سازی های جدید نشان می دهد که تلاش های اجرای قانون برای مختل کردن فعالیت مافیا ها می تواند از استراتژی های تحلیلی سودمند باشد که کوتاهترین مسیر جریان اطلاعات را که اعضای مافیا حفظ و ، برای به حداقل رساندن خطر رهگیری استفاده می کنند. لوسیا کاوالارو از دانشگاه دربی ، ایالات متحده ، آنناماریا فیکارا از دانشگاه پالرمو ، ایتالیا و همکارانش این یافته ها را در ژورنال دسترسی آزاد PLOS ONE در 5 آگوست 2020 ارائه دادند.

تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی می تواند به روشن شدن روابط پیچیده بین بسیاری از افراد کمک کند. با این حال ، شبکه های جنایی مانند مافیای سیسیلی دارای ویژگی های غیرمعمول هستند که تجزیه و تحلیل آنها را هم دشوار می کند و هم در برابر اختلال مقاومت می کنند. از سوی دیگر کمبود اطلاعات در مورد ساختار داخلی شبکه های مافیایی وجود دارد.

برای بهبود درک از شبکه های جنایی ، کاوالارو و همکارانش مجموعه داده های جدیدی مربوط به مشارکت دو گروه مافیایی که در اوایل دهه 2000 در فعالیت های اقتصادی در جنوب ایتالیا رخنه کردند ، گردآوری کردند. آنها از داده ها برای شبیه سازی شبکه جنایی استفاده کرده و روش های مختلفی برای سنجش تأثیر فرد در درون آن مقایسه کردند تا ببینند کدام روش برای انتخاب اهداف برای دستگیری های فردی یا یورش های پلیس مؤثر است.

محققان دریافتند که یک روش اندازه گیری شبکه به نام “مرکزیت وسط ” برای انتخاب اهداف و مختل کردن شبکه شبیه سازی شده ، به دلیل قدرت آن در دریافت روابط مافیایی طراحی شده برای جلوگیری از رهگیری اطلاعات با اطمینان از جریان در مسیرهایی که به همان اندازه کوتاه هستند ، مؤثرتر است. این یافته ها نشان می دهد که عملیات اجرای قانون با استفاده از تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی ممکن است از اعمال مرکزیت یا اقدامات مشابه سود ببرد.

نویسندگان مجموعه داده های جدید و کد منبع خود را بصورت آنلاین در دسترس عموم قرار داده اند. تحقیقات آینده می تواند بر روی یافته های جدید گسترش یابد ، از جمله با بررسی اینکه چگونه یک شبکه جنایی می تواند پس از اختلال سازماندهی مجدد شود یا اینکه چگونه می تواند در از بین بردن فرد با یک حوزه تخصصی ویژه ، واکنش نشان دهد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *