نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 5:43 ق.ظ

کارمندان جدید رباتیک – بازرس کنترل کیفیت و راننده لیفتراک

Masashi Ai

27 ژوئیه 2020

روبات های MusashiAI در تست ها از سرعت ، دقت و استقامت کارگران انسانی فراتر رفته اند.

تکامل کارمندهای ربات همچنان ادامه دارد و این امر با سرعت بیشتری از آنچه انتظار می رفت اتفاق می افتد.

در تاریخ 27 ژوئیه ، MusashiAI ، سرمایه گذاری مشترک بین SixAI Ltd. و Musashi Seimitsu از ژاپن  وابسته به شرکت هوندا موتور اعلام کرد که اکنون در حال فروش یک بازرس کنترل کیفیت بصری مستقل و یک راننده لیفتراک مستقل است.

کار روی این فناوری از دسامبر سال 2019 در کارخانه Musashi Seimitsu آغاز شد. بازرس کنترل کیفیت در حال آزمایش توانایی کشف نقایص سطوح بود و ربات راننده لیفتراک خودران برای انجام کارها با یک سیستم مدیریت ناوگان مستقل همراه بود.

نتایج مسیرهای کاری آنها این بود که بازرس بصری روباتیک خودمختار از نظر مشخصاتی چون سرعت ، دقت و استقامت کارگران انسانی در آزمایشات فراتر رفته است  و وظایف لجستیکی که پیش از این محدود به رانندگان لیفتراک با راننده انسانی بودند ، اکنون می توانند بطور مستقل توسط روبات ها انجام شوند زیرا آزمایشات نشان داد که “آنها از استانداردهای بی نظیر ، مقرون به صرفه بودن و استانداردهای ایمنی مطابق انتظارات مدل سازی شده” برخوردار هستند.

راننده لیفتراک خود ران از سیستم مدیریت ناوگان MusashiAI استفاده می کند که از نرم افزار ادراک و تصمیم گیری استفاده می کند که در کنار دوربین های HD استاندارد صنعتی می تواند حوادث را پیش بینی کند و از بروز حوادث در کارخانه جلوگیری کند. لیفتراک خود ران با استفاده از فناوری منحصر به فرد اطلاعات دوربینهای  با “چشم پرندگان” ، برج کنترل در کارخانه و یک واحد پردازش مرکزی ترکیب می کند ، در بین کارگران  و مسیرها حرکت می کند.

این آزمایشات تأیید كرده است كه وظایف لجستیكی كه قبلاً محدود به رانندگان لیفتراک  بودند ، هم اکنون می توانند توسط روبات ها بطور خودكار انجام شوند و آنها “با امعیار های مدل سازی شده در كارآیی ، مقرون به صرفه بودن و استانداردهای ایمنی بی نظیرشان” فراتر رفتند.

در نتیجه آزمایشی موفقیت آمیز ، MusashiAI یک POC را برای بازرسی کنترل کیفیت خودمختار خود برای یکی از بزرگترین تولید کنندگان یاتاقان در جهان این امر را تضمین کرده است. علاوه بر این ، MusashiAI همچنین سه POC که برای لیفتراک خودران و سیستم مدیریت مرکزی با گروه های معتبر خرده فروشی و FMCG از امسال شروع  بکار می کنند ، انجام خواهد داد.  بر اساس این توافق نامه ها اولین باری است که روبات ها در خارج از گروه Musashi Seimitsu مورد آزمایش قرار می گیرند.

با رشد شیوع و پیشرفت چشمگیر در سه ماه اول تلاش های آزمایشی در کارخانه Musashi Seimitsu در ژاپن برای آخرین مرحله از آزمایش تسریع شد.

نتیجه ، پیشرفتی در روند آموزش روبات ها برای انجام وظایفشان بوده است. یک شکل پیشرفته از یادگیری عمیق که به موازات چگونگی جذب  اطلاعات مغز انسان ، تنظیم مجدد و تغییر روبات ها برای انجام وظایف بسیار ساده تر است. این پیشرفت ها برای جدیدترین مدل های رباتیک MusashiAI مهم است ، که پیش بینی می کند این شرکت در بسیاری از نیاز های صنعتی برای حفظ فاصله اجتماعی ضروری باشد.

ران پولیاکین ، بنیانگذار MusashiAI در بیانیه ای توضیح داد: “هدف از سرمایه گذاری مشترک با Musashi Seimitsu همواره این بوده است که به سمت چشم انداز ما  در رابطه با انقلاب چهارم صنعتی کار کنیم . آنجا که کارگران از نظر ایمنی و سلامت در خطر هستند.

Poliakine اضافه كرد: “در سطح جهان ، نزديك به 30 ميليون نفر در مشاغل پر خطر در زمينه بازرسي كار مي كنند.” وی گفت: “بسیاری از این افراد از نظر شرایط بهداشتی و بیماری های مزمن رنج می برند مانند سندرم تونل کارپ. بدون شک تعداد زیادی از آنهابه این وضعیت مبتلا شده اند زیرا بسیاری از فرایندهای صنعتی اکنون به دلیل ویروس ناامن هستند. ما به جهانی راه حل ارائه می دهیم که می تواند کارمندان را از این ویروس کشنده و مشکلات بهداشتی مزمن ناشی از کارشان محافظت کند ، و خطر عمده اقتصادی دیگری نیز مانند متوقف کردن تجارت برای مدت طولانی دیگر وجود دارد.

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *