نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 6:32 ب.ظ

سه روند تأمین منابع مالی مدیریت دارایی های فیزیکی در تحول دیجیتال

با عبور از سال آخر دهه دوم قرن بیست و یکم این پرسش مطرح می شود که چه نیروهای اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی در حال شکل گیری هستند و تاثیرشان بر آینده مدیریت دارایی های فیزیکی چیست؟ بیایید آنچه را که شما باید در مورد آینده  کسب و کارخود برای موفقیت طولانی مدت را مورد بررسی قرار دهیم ، با دقت نگاه کنیم.

1. برون سپاری و افزایش هزینه های اشتغال

اول از همه ، برون سپاری مدیریت دارایی های فیزیکی همچنان با افزایش محبوبیت روبرو است. این روند تا حد زیادی ناشی از تقاضا برای هر دو تجربه کار با کیفیت بالا و کاهش هزینه های عملیاتی می باشد . این روند با افزایش هزینه های استخدام تیم های داخلی و وظیفه پیچیده مدیریت مجموعه گسترده ای از خدمات ، تقویت می شود.

فشار زیادی بر شرکتها در دنیای مدرن امروزی برای ارائه ارزش به مشتریان خود وجود دارد و آنها را مجبور می کند تا به طور مداوم نوآوری و خدمات اصلی خود را برای ارائه هر چه بیشتر ارزش به مشتریان را گسترش دهند. پیامد این امر اغلب کاهش در بودجه غیر متمرکز آنها ،   و بطور همزمان مواجه با شرایط کارکنان و مشتریان می باشد که انتظار دارند تجربه های بهتری در مکان های کارشان داشته باشند. این دقیقاً همان چیزی است که موجب برون سپاری چنین گزاره ی جذابی می شود.

2. تحول در فن آوری و دیجیتالی شدن

علاوه بر نکته قبلی در مورد افزایش هزینه اشتغال کارکنان ، پارادایم مدرن فناوری است که به طور فزاینده ای برای بهبود کارایی و کاهش هزینه ها مورد استفاده قرار می گیرد. اولین فناوری اینترنت اشیا  (IoT) است که بیش از پیش در محاسبات و طراحی ها  ، از روشنایی ساختمان گرفته تا کنترل آب و هوا مورد توجه قرار گرفته می شود.

دومین جنبه فناوری که توسط شرکت ها برای کاهش هزینه های دارایی ها و تسهیلات استفاده می شود ،  موضوع روباتیک است. اتوماسیون  و روباتیک انتخاب خوبی برای جایگزینی کارهای خطرناک و تکراری است ، به طوری که حتی برخی از مدیران داراییها برای انجام کار های نظافتی و امنیتی ربات ها را انتخاب می کنند. چشم انداز عملیاتی که فناوری ارائه می دهد احتمالاً در دهه آینده شاهد استقبال گسترده ای از سخت افزار IoT و رباتیک خواهد بود.

 3. شخصی سازی و رفاه در محل کار

بهره وری و رفاه کارکنان در سالهای اخیر به موضوعی اصلی در سازمانها تبدیل شده است و ارزش کارکنان شاد و درگیر در کار به طور کامل توسط مدیران شناخته شده است. این امر منجر به ایجاد تمایل در مدیران داراییها در ایجاد استراتژی های محل کار شده است که به طور فعال باعث تقویت مشارکت ، رفاه و در نهایت بهره وری کارکنان می شود.

این استراتژی های محل کار باید با نیروی کار به طور فزاینده ای متنوعی ، سازگار شوند و خدمات را با نیازهای متمایز آنها ، شخصی سازی کنند. بخش عمده ای از شخصی سازی فضای کار سازگاری با اولویت های نسل جوان است ، به طوری که کارکنان جدید خواستار غذاهای دوستدار محیط زیستی ، طرح های پایدار در محل کار و رویدادهایی هستند که به نوعی باعث مشابهت فضای خانه و محیط کار است. دیدگاههای کارکنان از محل کار خود در 20 سال گذشته بشدت تغییر کرده و به سرعت در حال تغییرات بعدی هستند. برای دستیابی به روندهای آینده ، بخش مدیریت  دارایی ها و تأسیسات باید به پیشرفت خود ادامه دهد.

خلاصه

در اصل ، برون سپاری در همه زمینه های صنعت از جمله حمل و نقل هوایی ، بانکی ، علوم زیستی ، مراقبت های بهداشتی ، تولیدی و فناوری ادامه خواهد یافت. تنها نکته عدم قطعیت در جایی است که دقیقاً اولویت های مشتریان خارج از کشور خواهد بود ، زیرا آنها به دنبال افزایش ارزش به خدمات برای خود هستند.

البته هزینه ها ، همیشه یکی از اصلی ترین عوامل تصمیم گیری خواهد بود ، زیرا این معمولاً باعث می شود که شرکت ها در وهله اول از برون سپاری خدمات خود استفاده کنند. با این حال ، شرکت ها نیز به احتمال زیاد در خدمات ممتاز سرمایه گذاری می کنند ، زیرا آنها مزیت رقابتی برای هدایت صنعت خود را در جذب و حفظ استعداد ها می دانند . مطالعات شواهد بیشتر و بیشتری را برای تجربه این موضوع در محل کار ارائه می دهند که بر سلامت ، رفاه و بهره وری تأثیر می گذارد.

https://www.servicefutures.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *