نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 6:29 ب.ظ

واقعیت های امروز و خطر استفاده مجدد از زنجیره تأمین

Today's Realities and Retooling Your Supply Chain Risk

توسط: استیو دنتون ، مدیر عامل شرکت Ware2Go

حتی در مواقعی که اوضاع خوب است ، ریسک تجاری در همه جا وجود دارد ، خصوصاً برای بنگاههای کوچک و متوسط ​​، که از همه طرف با فشار مداوم روبرو هستند ، خواه با چالش رقبا یا بازیکنان جدیدی روبرو شوند ، تفاوتی نمی کند  ، ریسک این چنین است. به نظر می رسد که تمهیدات کافی نیست ، زیرا همه گیری کورونا ویروس کانال های خرید را به طرز چشمگیری تغییر داده و تقاضای بی سابقه خرید آنلاین را برانگیخته است.

داده های نظرسنجی اخیر نشان می دهد که 88 درصد از مصرف کنندگان الگوهای خرید خود را در رابطه با شیوع بیماری  تغییر داده اند و در دوره جدید B2E یا تجارت برای همه وجود دارد . عملکردهای مؤثر B2E مستلزم آن است که شرکتها ضمن ادغام عملیات ، لجستیک و حمل و نقل سریع ، کالاها را به عمده فروشان ، خرده فروشان و مصرف کنندگان تجارت الکترونیکی و یکپارچه و همزمان تحویل دهند.

سریعتر و کارآمدتر به مشتریان خدمت کنید.

تجارت دیجیتال به شرکتهای مختلف وبا اندازه های مختلف کمک می کند تا برای فروش رقابت کنند. با این حال ، وقتی صحبت از زنجیره تأمین می شود ، شرکت های بزرگ از نظر اثر بخشی آن و منابعی که دارند از مزیت چشمگیری برخوردار هستند. ” وضعیت عادی جدید” مستلزم آن است كه سازمانهای متوسط ​​به تجسم ایده های جدید بپردازند و زنجیره تأمین خود را متحول كنند. بازرگانان باید ریسک را کاهش دهند اما زنجیره تأمین خود را به عنوان یک مزیت رقابتی و محافظت در برابر یورشهای غیرقابل پیش بینی در تقاضا ، هزینه و سایر اختلالات پیش بینی نشده به کار گیرند. این مهم است که شرکایی را شناسایی کنید که بتوانند زنجیره تأمین شما را بدون نیاز به سرمایه گذاری های بزرگ و چرخه های اجرایی طولانی به حالت بهینه و کاربردی تبدیل کنند. سرعت برای بسیاری از بازرگانان متوسط ​​یک مزیت رقابتی است و شما به شریک برای خود احتیاج دارید که به مهارت و انتظارات مصرف کننده امروز آشنایی داشته باشد.

بسیاری از بنگاهها با همکاری با شبکه های انبارداری تقاضا مانند Ware2Go ، زنجیره های عرضه را تقویت کرده اند تا سریعتر و کارآمدتر به مشتریان خدمت کنند. این شرکتها با برون سپاری تأمین به یک شریک تدارکاتی ، پیشرفت خود را در جهت براوردن نقاط اوج  تقاضا ، کاهش زمان تحویل برای کسب مزیت رقابتی و متنوع سازی روشهای تدارکاتی برای دستیابی به یک راه حل کلی که در مقیاس با تقاضا است ، انجام داده اند.

از یک زنجیره تأمین توزیع استفاده کنید.

بعضی از کسب وکار ها برای تدارکات فقط به یک مکان شراکتی و یا انبار تکیه می کنند و پتانسیل بالایی را برای ضایعات “تک منبعی” ایجاد می کنند. قرار گرفتن در معرض این نقاط شکست معمولاً از طریق ممیزی زنجیره تأمین انجام می شود که تعامل در هر نقطه از روند را بررسی می کند.

از نقطه مبدأ تا مصرف نهایی ، این تحلیل شبکه به نقشه برداری زنجیره تأمین بصورت ایده آلی کمک می کند و اغلب نشان می دهد که عدم موفقیت یک جزء می تواند کل سیستم را مختل و از ورود کالاها به بازار جلوگیری کند. این خطر  از ناحیه “منبع واحد”  می باشد و به همین دلیل است که شبکه ای از انبارها مفید هستند و زنجیره تأمین سیستم توزیع را برای از بین بردن نقاط ایجاد ضرر و زیان  و ایجاد یک تجربه بهتر برای مشتری  را فراهم می کنند.

تحویل سریع و کم هزینه را ارائه دهید.

برای شرکت های کوچک نیز سرعت یک تمایز مهم است و راه حل های زنجیره تأمین که پاسخ سریع بازار را ممکن می کنند بسیار مهم است. زنجیره های عرضه مدرن باید تجربیات با کیفیتی را در تمام کانال ها ارائه دهند ،  مشتریان انتظار تحویل ارزان و یا رایگان دو روزه و همچنین دسترسی آسان به اطلاعاتی مانند قیمت  ها و داده های  مربوط به موجودی کالاها را دارند.

فروشندگان پیشرو ، مسیرهای منطقه ای خود را برای ارسال سریع بسته ها طراحی کرده اند ، و محموله ها می توانند به موقع و با هزینه حمل و نقل کمتری  به مقصد برسند ، ضمن اینکه آنها را با سیستمهایی تهیه کرده اند که ابزارهای نظارتی و مدیریتی جامعی دارند.

نرمش عملیاتی را ایمن کرده و سربار را کاهش  دهید.

طراح مجدد یک زنجیره تأمین شرکتها را قادر می سازد که از لحاظ اقتصادی کارآمد تر باشند. در حالی که برخی از هزینه های سرمایه ای مانند موجودی ، انعطاف پذیر نیست ، هزینه های ثابت سربار مانند فضای اداری یا فضای انبار بدون استفاده می تواند با استفاده از یک مدل pay-as-you-go حذف شود. این ساختار (هزینه محور ، تقاضا محور) بسیار کارآمد است زیرا هزینه ها فقط به نسبت میزان فروش افزایش می یابد. و با پیدا کردن شرکای زنجیره تأمین که نیازی به سرمایه گذاری یا تعهد مالی بلند مدت ندارند ، شرکت ها می توانند ضمن آگاهی به هزینه های آینده ، پول نقد خود را حفظ کنند.

تطبیق سریع: یک مثال مشتری.

ECR4Kids شرکتی است که مبلمان کلاس درس و محصولات آموزشی کودکان را تامین می کند. قبل از اینکه مدلهای  کاریشان تحت تأثیر همه گیری کرونا قرار بگیرند ، ECR4Kids تقریبا نیمی از سفارشات خود را به آدرسهای مسکونی و نیمی به آدرسهای تجاری ارسال می کرد.

هنگامی که مصرف کنندگان شروع قرنطینه در منازل کردند ، تقاضا تا 85 درصد از سفارشات  برای حمل و نقل آنها به نقاط مسکونی تغییر یافت. به دلیل همکاری آنها با Ware2Go ، ECR4Kids هیچ گونه فشار عملیاتی یا تجربه مشتری را به خطر نمی اندازد ، زیرا حمل و نقل خود را به B2E منتقل می کنند تا با کانال سفارش مطابقت داشته باشند.

خطر زنجیره تأمین را به حداقل برسانید.

در نهایت ، راه حل های زنجیره تامین خاص می تواند چابکی و انعطاف پذیری بیشتری ارائه دهد ، در حالی که سرعت و صرفه جویی در هزینه را برای حفظ مزیت رقابتی افزایش می دهد. در دنیایی که عدم اطمینان بر آن حاکم است ، استفاده مجدد از زنجیره تأمین برای رقابت و پیروزی مهم است. https://www.entrepreneur.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *