نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 6:25 ق.ظ

قیمت داروی درمان ۵ روزه کرونا در آمریکا ۲۳۴۰ دلار

(رویترز) – گیلاد  ، شرکت داروسازی  تولید کننده داروی  COVID-19 خود را برای درمان 5 روزه در ایالات متحده و برخی از کشورهای توسعه یافته به قیمت 2،340 دلار قیمت گذاری کرده است. .

شرکت داروسازی Gilead Science Inc پس از اعلام آزمایشی فاز 3 آزمایش داروی ضد ویروسی Remdesivir در بیماران مبتلا به بیماری شدید کروناویروس  در کالیفرنیا ، ایالات متحده این موضوع توسط یکی از داروسازان این موسسه اعلام شد.

این داروساز گفت ، قیمت برای شرکت های بیمه خصوصی ایالات متحده 520 دلار در هر ویال خواهد بود ، که برای هر یک از دوره های درمانی با استفاده از 6 ویال Remdesivir معادل 3،120 دلار برای هر بیمار است.

این مبلغ زیر 5080 دلار در هر دوره توصیه شده توسط گروه تحقیقاتی قیمت گذاری  اداره مواد مخدر ایالات متحده ، موسسه بررسی بالینی و اقتصادی ،  در هفته گذشته است.

گیلاد با وزارت امور بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده (HHS) ، همراه با آژانس و ایالت ها تصمیم گرفته است تا پایان ماه سپتامبر مدیریت تخصیص را به بیمارستان هامتصل کند.

آژانس دوشنبه گفت كه HHS تا سپتامبر بیش از 500000 دوره درمان داروی بیمارستان های آمریكا را تأمین كرده است.

به گفته HHS ، این تعداد معادل 100٪  بیش از تولیدات پیش بینی شده Gilead برای ماه ژوئیه یعنی  94،200  دردوره درمانی تولید در اوت و سپتامبر است  که این تعداد تخصیص یافته برای کارآزمایی های بالینی است.

گیلاد گفت ، پس از این مدت ، هنگامی که شیوع محدود شود ، HHS  تخصیص را مدیریت می کند.

قیمت Remdesivir از آنجا که سازمان غذا و داروی ایالات متحده در ماه مه استفاده اورژانسی خود را در برخی از بیماران COVID-19 تصویب کرد ،  یک بحث و گفتگوی جدی بوده است. کارشناسان گفته اند که گیلاد باید از بهره‌گیری از یک بحران بهداشتی برای سودآوری خودداری کند.

تحلیلگران وال استریت گفتند كه در صورت ادامه ی همه گیری ، داروی ضد ویروس می تواند میلیاردها دلار درآمد برای دو سال آینده ایجاد كند.

شرکت گیلاد با داروسازان عمومی مستقر در هند و پاکستان از جمله Cipla Ltd و Hetero Labs Ltd ارتباط برقرار کرده است تا Remdesivir را در 127 کشور در حال توسعه تهیه و عرضه کند.

نسخه Cipla با قیمت کمتر از 5000 روپیه هندی (66.24 دلار) قیمت دارد ، در حالی که نسخه آزمایشگاه هترو 5،400 روپیه قیمت دارد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *