نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 7:01 ق.ظ

اولین مسابقه بین المللی ناسا ، برای طراحی ، ساخت و تحویل ماهواره های کوچک با عملیات پیشرفته

ناسا از تیم های بیشتری دعوت می کند تا در مسابقه Cube Quest Challenge با یکدیگر رقابت کنند. شما هم می توانید در مرحله از چالش در فضای شرکت کرده و واجد شرایط دریافت بخشی از یک جایزه 4.5 میلیون دلاری باشید.

Cube Quest Challenge ، در اولین مسابقه بین المللی ناسا ، تیم ها را برای طراحی ، ساخت و تحویل ماهواره های کوچک قادر به انجام عملیات پیشرفته در نزدیکی و خارج از ماه دعوت می کند. برای رقابت ، تیم های جدید که معیارهای و شرایط لازم  را دارند ، باید از طریق فرصت های راه اندازی تجاری یا برنامه های ابتکاری راه اندازی CubeSat ناسا ، به عمق دقت کاری خود برای CubeSats خود برسند.

مونسی رومن ، مدیر برنامه چالش های صد ساله ناسا گفت: “ما از تیم های جدید استقبال می کنیم تا در این چالش پیشبرد کاوش در فضا بپیوندند.” “وقتی ما Cube Quest Challenge را در سال 2015 برپا کردیم ، فرصت های پرواز تجاری در دسترس نبودند. اکنون که شرکای فناوری پیشرفته و شرکای تجاری مشغول پرواز هستند ، زمان بسیار خوبی است تا شرکت کنندگان بالقوه از این فرصت آگاه شوند. “

پانزده تیم دانشگاهی و توسعه دهنده خصوصی پیش از این برای کسب جوایز به رقابت پرداختند تا فناوری های خلاقانه CubeSat را از طریق مسابقات مستقر در زمین یا مرحله اول مسابقه Cube Quest Challenge که در سال 2017 تکمیل شد ، به نمایش بگذارند.

سه برنده جایزه هایی را به عنوان بار دوم در Artemis I ، که اولین پرواز آزمایشی یکپارچه موشک و سیستم پرتاب فضایی ناسا و فضاپیمای Orion بود، دریافت کردند. این تیم ها در حال کار بر روی CubeSats خود هستند و آنها را برای راه اندازی آماده می کنند. پس از ارسال  از طریق راکت ، تیم ها مرحله دوم یعنی رقابت درون فضا را آغاز می کنند.

مسابقه درون فضا

همه رقبای Cube Quest Challenge ، چه جدید و چه قبلی ها ، در یکی از دو عرصه رقابت خواهند کرد. مسابقی قمری ( ماه ) جایی است که CubeSats برای حفظ مدار بر گرد ماه قابل اثبات است. یک مسابقه در عمق فضایی نیز وجود دارد ، که در آن CubeSats تقریباً 1.8 میلیون مایل از زمین فاصله دارد.

هنگامی که در مدارقرار گیرد ، CubeSats باید وظایف مختلفی را که در سند قوانین رقابت ذکر شده است ، انجام دهد تا واجد شرایط دریافت جایزه باشد. برای اطمینان از یکپارچگی داده ها ، هر ماهواره باید داده های ارتباطی ارائه شده توسط ناسا را ​​برای واجد شرایط بودن برای دریافت جایزه ارسال کند.

مرز های جدید

الیزابت هید ، مهندس مکانیک مرکز تحقیقات آمس ناسا در سیلیکون ولی و مشاور فنی در مورد این چالش گفت: “سه حوزه فناوری که در رابطه با پرش از مدار زمین  به فضای عمیق مهم هستند ، ارتباطات ، پیشرانه و تحمل تابش برای CubeSats است.”

ابتکاراتی از قبیل Cube Quest Challenge قصد دارد اکتشافات عمیق فضا را در دسترس تر کرده و فرصتهای فعالیتهای  فضایی تجاری را فراتر از  عمق مداری کم فاصله از زمین قرار دهد.مرز بعدی توسعه با هدف پیشبرد مرزهای اکتشاف CubeSat فراتر از مدار زمین در ماهواره های کوچک است.

این مسابقه بخشی از چالش های صد ساله ، مستقر در مرکز پرواز فضایی مارشال ناسا در هانتسویل ، آلاباما است که  بخشی از برنامه جوایز و چالش ها در اداره فناوری فضایی ناسا است. این چالش توسط مرکز تحقیقات آمس ناسا در سیلیکون ولی در کالیفرنیا مدیریت می شود. https://www.nasa.gov/cubequest/howtoenter/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *