نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 3:50 ق.ظ

آیا گذرنامه ایمنی دیجیتال برای ویروس کرونا به جریان می افتد؟

متن:

Immunity Passport App EU

یک شرکت پیشران سوئدی دارای یک آپ  “برنامه صدور گواهینامه  ایمنی ویروس” و آماده راه اندازی آن است اما با موانع عملی و اخلاقی زیادی روبرو است. مشاور علمی Coronafree می گوید: “دولت در این کار از جمله طرفداران ما نیست.

 موضوع مصونیت نامه اتحادیه اروپایی در گذرنامه بحثی است که شروع شده است. و شرکت های نوپا در اروپا برای ساخت گذرنامه ایمنی دیجیتال برای COVID-19 مسابقه می دهند ، اما مشاور یک پروژه سوئدی که در این زمینه کار می کند اعتراف می کند که این ایده مورد اعتراض خیلی ها است.

گذرنامه ها می توانند هویت فرد را به نتیجه آزمایش آنتی بادی کرونا ویروس پیوند دهند ، بنابراین می توانند این وضعیت ایمنی را با اشخاص ثالثی مانند کارفرمایان ، فرودگاه ها یا رستوران ها نیز به اشتراک بگذارند.

گونار کلین ، استاد eHealth در دانشکده تجارت دانشگاه University rebro ، که مشاور علمی Coronafree  ، که برنده پروژه در دولت سوئد است ، اظهار داشت: گذرنامه ها یا گواهینامه ها می توانند برای افراد شاغل در کسب و کار ها اعتماد دوباره به دست بیاورند و اقتصاد را سریعتر باز کنند.

کلین ، که یک متخصص ایمونولوژیست است می گوید: “بسیاری از مردم آن را به عنوان یک ایده عالی می بینند ، هرچند که توسط متخصصان غیرقابل اعتراض نیست.” “دولت در سوئد در باشگاه حامیان ما نیست اما متخصصان ، شرکت ها و سازمان های مراقبت ویژه دیگری نیز وجود دارند که ایده ما را پذیرفته اند.”

گذرنامه های ایمنی دیجیتال یکی از سه راهکار عبور از قفل شدن داده ها است که تحت بررسی دولت ها ، در کنار برنامه های ردیابی علائم و ردیابی مخاطب بصورت دیجیتال است. در این رابطه شرکت های فنی برای یاری رساندن به طرح  برای مذاکره با وزرای کشورهای اروپا در مورد چگونگی استفاده از گواهی های دیجیتال می توانند در این زمینه شرکت کنند.

شرکت Fintech TransferWise در ساخت گذرنامه های ایمنی که اکنون در استونی آزمایش می شوند ، کمک می کند. شرکت های دیگری که روی گذرنامه های مصونیت کار می کنند شامل شرکت های تازه کار انگلستان Onfido و Yoti و IDNow آلمان هستند.

بنا بر گزارش ها ، دولت آمریكا در حال مذاكره با Onfido برای توسعه فناوری صدور گواهینامه ایمنی بیومتریک است.

در چین ، دو برنامه وضعیت سلامتی با قابلیت  QR – که  یکی از آنها توسط Ant Financial ، یک شرکت خواهر Alibaba و یک برنامه رقیب توسعه یافته توسط TenCent ، توسط مقامات محلی ، کارفرمایان ، کافه ها و رستوران ها استفاده می شود.

شرکت کورونافری در ماه مارس درخواست کمک مالی به تحقیق را به اتحادیه اروپا داد اما این درخواست رد شد. کلاین گفت: “ما 1.5 میلیون یورو درخواست کردیم.” وی اظهار داشت: “اما ارزیابان اتحادیه شواهدی را می خواستند که در دراز مدت پایدار باشد. آنها معتقد بودند که اگر برنامه ایمن سازی کامل در سرتاسر جهان داشته باشیم ، ممکن است در درازمدت نیازی به چنین چیزی نداشته باشیم. “

با تأمین بودجه ، کلاین معتقد است که این برنامه با دو هفته کار آماده است.

کلاین گفت: “ما در ماه مارس احساس فوریت برای انجام این کار کردیم و از نظر ما این مفهوم  که این بیماری هر چه بیشتر ادامه یابد ، نیاز به این امر بیشتر می شود.” “شاید ما باید تا سپتامبر یا اکتبر صبر کنیم ، یا تا زمانی که حدود 50 درصد از جمعیت این بیماری را تجربه کنند.”

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *