نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 6:46 ق.ظ

ضد ویروس کردن سطوح در ساختمانها با پوشش جدید

04 Jun 2020

By Éanna Kelly

Felicity de Cogan

تحقیقات گسترده ای در مورد پوشش های جدید سطوح که باعث از بین بردن ویروس می شود ، از جمله ایده هایی برای ساختن ضد ویروس کردن در سطوح ساختمان ها است. بر این مبنا دستگیره های دربها و دستگیره های ساخته شده با مواد مقاوم در برابر COVID-19 ممکن است پس از اتمام کار یک محقق دانشگاه بیرمنگام ، در مراکز خرید ، ایستگاه های مترو و سایر مکان های شلوغ بکار گرفته شده و نصب شوند.

فلیسیز دو کوگان ، عضو مؤسسه میکروبیولوژی و عفونت دانشگاه در این باره می گوید : “در حال حاضر نوآوری زیادی وجود دارد که می توان ویروس را از سطوح در چند ثانیه یا چند دقیقه نابود کرد.”

کوگان بنیانگذار یک شرکت اسپین آف ،بنام NitroPep است که یک پوشش محافظ را قادر به خنثی کردن coronavirus درزمان تماس ساخته است. این فناوری مواد ضد میکروبی را به فلزات و پلاستیک ها پیوند می دهد تا باکتری ها و ویروس ها در عرض چند ثانیه از بین بروند.

“مناطق خاصی در مبارزه با COVID-19 واقعاً مهم هستند ، و اگر بتوانیم سطوح را تمیز کنیم ، می توانیم شیوع بیماری را متوقف کنیم.” اگر دستگیره درب را لمس کنید که حاوی پاتوژن ها باشد ، چند ثانیه بعد کشته می شوند تا شخص بعدی آن را لمس کند. وضعیت فعلی برای ضد عفونی این نوع سطح تمیز کردن بین 2-6 ساعت است ، که بسیار کند است. “

با نشان دادن ماده مؤثر در NitroPep  که در برابر SARS-CoV-2 مؤثر است ، این شرکت در حال تهیه انجام فرایند نهایی آزمایش سطح و تبدیل به کاربرد شدن است . آنها می خواهند نشان دهند که این پوشش چقدر سریع می تواند SARS-Cov را از بین می برند.

روکش های خود تمیز کننده با امکان جلوگیری از آلودگی سطوح ، از دستگیره درها گرفته تا میزهای جراحی ، می تواند در جلوگیری از مرگ و میر 37000  نفر بصورت سالانه که تصور می شود در اثر عفونت های سطحی ایجاد می شود ، جلوگیری کند.

وی می گوید : من انتظار دارم که آزمایشگاه های تحقیقاتی ما پس از قرنطینه  دوباره از این موارد برای تمیز کردن و عایق سطوح استفاده کنند. بازار روکش های ضد میکروبی در سراسر جهان حدود 3.2 میلیارد دلار ارزش دارد و احتمالاً بعد از COVID-19 رشد خواهد کرد.

فرصت کرونا

روش های ضد عفونی کننده سریع برای فضاهای عمومی یکی از چالش های بسیاری است که در ذهن مهندسان ایجاد می شود زیرا آنها شروع به تفکر در مورد طراحی ساختمان های مقاوم در برابر همه گیری می کنند.

ایجاد طرح های سازگار با آب و هوا سالها عامل اصلی مطالعات رانندگی بوده است ، اما این همه گیری اکنون مهندسان را وادار می کند گزینه های ضد عفونی همه گیری را مورد توجه خاص قرار دهند.  

کاترین نوکز ، استاد مهندسی محیط زیست ساختمان های دانشگاه لیدز می گوید: “فرصت هایی با این بحران نیز وجود دارد.” “نگاه به آینده مهم است و اینکه چگونه می توان ساختمان ها را در برابر بیماری ها مقاوم کرد. در این رابطه برای نسل های آینده مهندسین برنامه های جدیدی ارائه می شود. “

انتقال از راه سطح یكی از سه راه اصلی است كه دانشمندان گمان می كنند كه كرونا ویروس می تواند به همراه انتقال مستقیم انسان به انسان از طریق قطرات بزرگی كه هنگام سرفه یا عطسه ایجاد می شود ، و قطرات هوایی كوچكتر پخش شود.

پوشش های ضد میکروبی به طور کلی روی سطوح نقره و مس به خوبی کار می کنند ، اما آنها برای مدت طولانی روی سطح  باقی نمی ماند که حد اکثر چند روز می باشد و بنابراین این بدان معنی است که آنها باید مجدداً ضد عفونی شوند .

اختراع او ، که به گفته وی می تواند سالها بر روی سطوح دوام بیاورد ، کاملاً آزمایش شده که برای فروش در انگلستان تأیید شده است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *