نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 12:15 ق.ظ

فرصت 1.8 تریلیون دلاری برای رشد اقتصاد جهانی از طریق فضا

فرصت 1.8 تریلیون دلاری برای رشد اقتصاد جهانی از طریق فضا

8 آوریل 2024-همانطور که اقتصاد فضایی گسترش می یابد، می تواند برای صنایع مختلف ارزش ایجاد کند و بسیاری از چالش های مهم جهان را حل کند.

صنعت فضایی در حال نزدیک شدن به مرزهای بعدی است و هر هفته اخباری از یک پیشرفت بزرگ در جایی در جهان به ارمغان می آورد. چه آزمایش یک سیستم موشکی جدید باشد، چه پرتاب یک ماهواره نوآورانه، یا یک ماموریت اکتشافی روباتیک که به طور ایمن بر روی ماه فرود می‌آید، فعالیت در فضا در حال افزایش است.

ما تخمین می زنیم که ارزش اقتصاد فضایی جهانی تا سال 2035 به 1.8 تریلیون دلار خواهد رسید (با احتساب تورم) که از 630 میلیارد دلار در سال 2023 افزایش یافته است. این رقم شامل هر دو برنامه “ستون اصلی” می شود – مانند برنامه های ماهواره ها، پرتابگرها و خدماتی مانند پخش تلویزیونی یا GPS – و آنچه ما آن را «دسترسی» می‌نامیم – برنامه‌هایی که فناوری فضایی به شرکت‌ها در صنایع مختلف کمک می‌کند تا درآمد کسب کنند. برای مثال، اوبر برای اتصال رانندگان و سواران و ارائه مسیرها در هر شهر، به ترکیب سیگنال‌ها و تراشه‌های ماهواره‌ای در داخل گوشی‌های هوشمند متکی است.

در سال 2023، برنامه های کاربردی ستون 330 میلیارد دلار یا کمی بیشتر از 50 درصد از اقتصاد جهانی فضایی را تشکیل می دادند، در حالی که برنامه های کاربردی 300 میلیارد دلار بود. نرخ رشد سالانه مورد انتظار برای کاربردهای ستون و دسترسی دو برابر نرخ پیش‌بینی‌شده رشد تولید ناخالص داخلی در دهه آینده است . به 8 درصد رشد سالانه تا دهه 2030 (2) و تقریباً نیمی از پیش بینی صنعت پرداخت جهانی (تخمین زده می شود تا سال 2027 به 3.2 تریلیون دلار درآمد برسد).

انتظار می‌رود برنامه‌های فضایی با سرعتی سریع‌تر از تولید ناخالص داخلی اسمی جهانی در دهه آینده رشد کنند.

محرک های رشد اقتصاد فضایی شامل نیاز به اتصال بیشتر از طریق ماهواره ها، تقاضای بیشتر برای موقعیت یابی و خدمات ناوبری در تلفن های همراه، و افزایش تقاضا برای بینش های مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است. این نوآوری‌ها مزایای بیشتری را به مجموعه‌ای از سهامداران متنوع‌تر از هر زمان دیگری، از جمله شرکت‌هایی در صنایع مختلف از غذا و نوشیدنی گرفته تا حمل‌ونقل، ارائه می‌کنند. آنها همچنین ممکن است به حل برخی از بزرگترین چالش های جهان، مانند تغییرات آب و هوا کمک کنند.

این گزارش توسط مجمع جهانی اقتصاد و مک کینزی، تحولات مهمی را که صنعت فضایی و صنایع مجاور آن را تا سال 2035 شکل خواهند داد، روشن می کند. به عنوان بخشی از تحقیقات خود، با بیش از 60 رهبر و متخصص در بخش فضایی مصاحبه کردیم. و بخش‌های دیگر برای دریافت دیدی دقیق از مسیر فناوری فضایی و تأثیر آن – اغلب غیرمستقیم – بر طیف وسیعی از بخش‌ها. بینش حاصل از این مصاحبه‌ها، همراه با پیش‌بینی‌های بازار و سایر داده‌ها، به پاسخ به سه سؤال مهم کمک می‌کند:

     تا سال 2035، “ستون اصلی” فضا و “دسترسی” گسترده تر آن به سراسر جهان چقدر خواهد بود؟

     عوامل اساسی چگونه مسیر اقتصاد فضایی آینده را تعیین خواهند کرد؟

     چگونه فضا می تواند جهان را فراتر از رشد درآمد تغییر دهد؟

https://www.mckinsey.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *