نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

11 اردیبهشت 1403 11:09 ب.ظ

دانشمندان کشف کردند که سرعت ادراک بصری دامنه وسیعی در انسان دارد

دانشمندان کشف کردند که سرعت ادراک بصری دامنه وسیعی در انسان دارد

1 آوریل 2024 -توسط ترینیتی کالج دوبلین-اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

محققان کالج ترینیتی دوبلین با استفاده از یک آزمایش پلک زدن و از دست دادن آن، دریافتند که افراد در میزان درک سیگنال‌های بصری بسیار متفاوت هستند. برخی از افراد یک نشانه بصری به سرعت در حال تغییر را در فرکانس هایی درک می کنند که دیگران نمی توانند، به این معنی که برخی نسبت به دیگران به اطلاعات بصری بیشتری در هر بازه زمانی دسترسی دارند.

این کشف نشان می‌دهد که برخی از افراد در موقعیت‌های خاصی که زمان پاسخ‌دهی بسیار مهم است، مانند ورزش‌های توپ یا در بازی‌های رقابتی، مزیت ذاتی دارند.

نرخی که ما با آن جهان را درک می کنیم، به عنوان “رزولوشن زمانی” شناخته می شود، و از بسیاری جهات شبیه به نرخ تازه سازی یک مانیتور کامپیوتر است.

محققان از دپارتمان جانورشناسی دانشکده علوم طبیعی و موسسه علوم اعصاب کالج ترینیتی دریافتند که تفاوت قابل توجهی در تفکیک زمانی بین افراد وجود دارد، به این معنی که برخی افراد به طور موثر «تصاویر در ثانیه» بیشتری نسبت به دیگران می بینند.

برای تعیین کمیت این، دانشمندان از “آستانه همجوشی سوسو زدن بحرانی” استفاده کردند، معیاری برای حداکثر فرکانس که در آن یک فرد می تواند منبع نور سوسوزن را درک کند.

اگر منبع نور بالاتر از آستانه یک فرد سوسو بزند، آنها نمی توانند سوسو زدن آن را ببینند و در عوض نور را ثابت می بینند. برخی از شرکت کنندگان در این آزمایش نشان دادند که نور را کاملاً ثابت می بینند در حالی که در واقع حدود 35 بار در ثانیه چشمک می زند، در حالی که برخی دیگر هنوز می توانند چشمک زدن را با سرعت بیش از 60 بار در ثانیه درک کنند.

کلینتون هارلم، Ph.D. کاندیدای دانشکده علوم طبیعی، اولین نویسنده مقاله ای است که در PLOS ONE منتشر شده است. او گفت: “ما همچنین قدرت تفکیک زمانی را در موارد متعدد در یک شرکت‌کننده اندازه‌گیری کردیم و متوجه شدیم که حتی اگر تفاوت قابل‌توجهی در بین افراد وجود دارد، به نظر می‌رسد این ویژگی در طول زمان “در درون” افراد کاملاً پایدار است.”

اگرچه وضوح زمانی بصری ما به طور کلی از روز به روز کاملاً ثابت است، اما یک تجزیه و تحلیل posthoc نشان داد که ممکن است تغییرات کمی بیشتر در طول زمان در زنان نسبت به مردان وجود داشته باشد.

ما هنوز نمی دانیم که این تغییر در وضوح زمانی بصری چگونه می تواند بر زندگی روزمره ما تأثیر بگذارد، اما معتقدیم که تفاوت های فردی در سرعت درک ممکن است در موقعیت های با سرعت بالا که ممکن است نیاز به مکان یابی یا ردیابی سریع باشد آشکار شود. کلینتون هارلم اضافه کرد: “اشیاء متحرک، مانند ورزش های توپی، یا در موقعیت هایی که صحنه های بصری به سرعت تغییر می کنند، مانند بازی های رقابتی.”

“این نشان می دهد که برخی از افراد ممکن است قبل از اینکه راکت را بردارند و به توپ تنیس ضربه بزنند، یا کنترلر را بگیرند و به دنیای فانتزی آنلاین بپرند، نسبت به دیگران برتری داشته باشند.”

اندرو جکسون، استاد جانورشناسی در دانشکده علوم طبیعی ترینیتی، گفت: “آنچه که فکر می کنم در مورد این پروژه واقعاً جالب است این است که چگونه یک جانورشناس، یک متخصص ژنتیک و یک روانشناس می توانند زوایای مختلفی از این کار پیدا کنند. برای من به عنوان یک جانورشناس، پیامدهای تنوع در ادراک بصری احتمالاً پیامدهای عمیقی بر نحوه تعامل شکارچیان و طعمه ها دارد، با رقابت های تسلیحاتی مختلفی که برای سرمایه گذاری در قدرت پردازش مغز و استراتژی های هوشمندانه برای بهره برداری از ضعف های دشمن وجود دارد.

کوین میچل، دانشیار نوروبیولوژی تکاملی در دانشکده ژنتیک و میکروبیولوژی ترینیتی، و موسسه علوم اعصاب کالج ترینیتی، افزود: «از آنجا که ما فقط به تجربه ذهنی خود دسترسی داریم، ممکن است ساده لوحانه انتظار داشته باشیم که دیگران جهان را در جهان درک کنند. مثال‌هایی مانند کوررنگی نشان می‌دهد که همیشه درست نیست، اما راه‌های کمتر شناخته شده‌ای وجود دارد که درک نیز می‌تواند متفاوت باشد.

“این مطالعه یکی از این تفاوت‌ها را مشخص می‌کند – در نرخ فریم سیستم‌های بصری ما. به نظر می‌رسد برخی از مردم واقعاً دنیا را سریع‌تر از دیگران می‌بینند.”

https://medicalxpress.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *