نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 اردیبهشت 1403 2:03 ق.ظ

پرسش و پاسخ روباتیکی با آرون ساندرز

پرسش و پاسخ روباتیکی با آرون ساندرز

Brian Heater + 9دسامبر 2023-ربات Boston Dynamics اطلس در حال پرش

برای چند هفته آینده، خبرنامه رباتیک TechCrunch، Actuator، پرسش و پاسخ را با برخی از ذهن های برتر در زمینه رباتیک اجرا خواهد کرد. برای به روز رسانی های آینده در اینجا مشترک شوید.

این بار مصاحبه با آرون ساندرز، مدیر ارشد فناوری Boston Dynamics است. او بیش از 20 سال است که در این شرکت بوده و اخیراً به عنوان معاون مهندسی آن خدمت کرده است.

هوش مصنوعی مولد چه نقشی در آینده رباتیک خواهد داشت؟

نرخ فعلی تغییر، پیش بینی آینده بسیار دور را دشوار می کند. مدل‌های پایه نشان‌دهنده یک تغییر عمده در نحوه ایجاد بهترین مدل‌های یادگیری ماشینی هستند، و ما در حال حاضر شاهد برخی از شتاب‌های چشمگیر کوتاه‌مدت در رابط‌های زبان طبیعی هستیم. آنها فرصت‌هایی را برای ایجاد رابط‌های مکالمه‌ای برای روبات‌های ما، بهبود کیفیت عملکردهای بینایی رایانه‌ای موجود و به طور بالقوه فعال کردن قابلیت‌های جدید رویارویی با مشتری مانند پاسخ‌گویی به سؤالات رو در رو ارائه می‌دهند. در نهایت ما احساس می‌کنیم که این معماری‌های مقیاس‌پذیرتر و استراتژی‌های آموزشی احتمالاً زبان و دیدگاه گذشته را به برنامه‌ریزی و کنترل رباتیک گسترش می‌دهند. توانایی تفسیر دنیای اطراف یک ربات به درک بسیار غنی تر در مورد نحوه تعامل با آن منجر می شود. زمان بسیار هیجان انگیزی برای رباتیک شدن است!

  نظر شما در مورد عامل شکل انسان نما چیست؟

انسان نماها لزوما بهترین شکل برای همه کارها نیستند. به عنوان مثال، Stretch را در نظر بگیرید – ما در ابتدا از ویدیویی که از جعبه های متحرک اطلس به اشتراک گذاشته بودیم، به یک ربات جابجاکننده جعبه علاقه نشان دادیم. فقط به این دلیل که انسان ها می توانند جعبه ها را جابجا کنند به این معنی نیست که ما بهترین فرم برای انجام این کار هستیم و در نهایت یک ربات سفارشی در Stretch طراحی کردیم که می تواند جعبه ها را کارآمدتر و موثرتر از انسان جابجا کند. با این گفته، ما پتانسیل زیادی را در پیگیری طولانی مدت رباتیک همه منظوره می بینیم، و عامل شکل انسان نما آشکارترین تطابق با دنیایی است که حول شکل ما ساخته شده است. ما همیشه درباره پتانسیل انسان‌نماها هیجان‌زده بوده‌ایم و سخت تلاش می‌کنیم تا شکاف فناوری را کم کنیم.

پس از تولید و انبارها، دسته اصلی بعدی برای رباتیک چیست؟

هنگامی که به مطابقت نیازهای مشتری با وضعیت هنر در فناوری نگاه می کنید، این دو صنعت همچنان برجسته هستند. همانطور که ما طرفدار هستیم، فکر می کنم به آرامی از محیط هایی که جبرگرایی دارند به محیط هایی با سطوح بالاتر عدم قطعیت حرکت خواهیم کرد. هنگامی که شاهد پذیرش گسترده در صنایع دوستدار اتوماسیون مانند تولید و تدارکات هستیم، موج بعدی احتمالاً در زمینه هایی مانند ساخت و ساز و مراقبت های بهداشتی اتفاق می افتد. بخش‌هایی مانند این فرصت‌های قانع‌کننده‌ای هستند، زیرا دارای نیروی کار بزرگ و تقاضای بالایی برای نیروی کار ماهر هستند، اما عرضه نیاز را برآورده نمی‌کند. این را با محیط های کاری ترکیب کنید، که بین محیط صنعتی بسیار ساختار یافته و بازار مصرف کاملاً بدون ساختار قرار دارد، و می تواند یک گام طبیعی بعدی در مسیر رسیدن به هدف کلی باشد.

ربات های همه منظوره واقعی چقدر دور از دسترسی هستند؟

مشکلات زیادی بین ربات های امروزی و همه منظوره وجود دارد. روبات‌های هدفمند به کالایی در دنیای اتوماسیون صنعتی تبدیل شده‌اند، اما اکنون شاهد ظهور ربات‌های چند منظوره هستیم. برای اینکه ربات‌ها یک هدف واقعی داشته باشند، باید در محیط‌های بدون ساختار حرکت کنند و مشکلاتی را که با آن‌ها مواجه نشده‌اند حل کنند. آنها باید این کار را به گونه ای انجام دهند که اعتماد ایجاد کند و کاربر را خوشحال کند. و آنها باید این ارزش را با قیمت رقابتی تحویل دهند. خبر خوب این است که ما شاهد افزایش هیجان انگیز توده ای و علاقه به این رشته هستیم. فرزندان ما خیلی زود در معرض روباتیک قرار می‌گیرند و فارغ‌التحصیلان اخیر به ما کمک می‌کنند تا شتاب گسترده‌ای در فناوری داشته باشیم. چالش امروز ارائه ارزش به مشتریان صنعتی، راه را به سوی فرصت‌های مصرف‌کننده فردا و آینده‌ای با هدف کلی هموار می‌کند که همه ما آرزوی آن را داریم.

آیا ربات‌های خانگی در دهه آینده ظاهر خواهند شد؟

ممکن است در دهه آینده شاهد معرفی بیشتر ربات‌ها به خانه باشیم، اما برای کارهای بسیار محدود و خاص مانند Roomba، موارد ارزشمند دیگری را در زندگی روزمره خود خواهیم یافت. ما هنوز بیش از یک دهه با ربات‌های چند منظوره خانگی فاصله داریم که ارزشی را به بازار مصرف‌کننده گسترده ارائه می‌کنند. چه زمانی برای یک ربات به اندازه یک ماشین هزینه می کنید؟ وقتی به همان سطحی از قابلیت اطمینان و ارزش دست یافت، در ماشین‌های شگفت‌انگیزی که ما برای حمل و نقل خود به سرتاسر جهان از آن استفاده می‌کنیم، بدیهی می‌شوید.

کدام داستان/روند مهم رباتیک پوشش کافی ندارد؟

اشتیاق زیادی در مورد هوش مصنوعی وجود داردو پتانسیل آن برای تغییر همه صنایع، از جمله رباتیک. اگرچه نقش روشنی دارد و ممکن است دامنه‌هایی را که برای دهه‌ها نسبتا ثابت بوده‌اند را باز کند، یک محصول رباتیک خوب بسیار بیشتر از 1 و 0 است. برای اینکه هوش مصنوعی به تجسم فیزیکی مورد نیاز ما برای تعامل با دنیای اطرافمان دست یابد، باید پیشرفت را در فناوری‌های کلیدی مانند رایانه‌ها، حسگرهای ادراک، منابع انرژی و همه بیت‌های دیگری که یک سیستم رباتیک کامل را تشکیل می‌دهند، ردیابی کنیم. چرخش اخیر در خودرو به سمت برقی‌سازی و سیستم‌های پیشرفته کمک راننده (ADAS) به سرعت یک زنجیره تامین عظیم را متحول می‌کند. پیشرفت در کارت‌های گرافیک، رایانه‌ها و لوازم الکترونیکی مصرفی با قابلیت هوش مصنوعی پیشرفته، همچنان ارزش را به زنجیره‌های تأمین مجاور هدایت می‌کند. این گلوله برفی عظیم از فناوری، که به ندرت در کانون توجه قرار می گیرد، یکی از هیجان انگیزترین روندها در رباتیک است، زیرا شرکت های نوآور کوچک را قادر می سازد تا در پشت غول ها بایستند تا محصولات جدید و هیجان انگیز ایجاد کنند.

https://techcrunch.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *