نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 اردیبهشت 1403 9:42 ق.ظ

اهمیت سیستم مدیریت پسماند هوشمند در شهرها

اهمیت سیستم مدیریت پسماند هوشمند در شهرها

24 نوامبر 2023-© shutterstock/3rdtimeluckystudio

ارتقاء به سیستم های هوشمند مدیریت زباله می تواند محیط های شهری تمیزتر، سبزتر و جادارتر ایجاد کند.

شهرهای هوشمند نشان دهنده ادغام فناوری در زیرساخت های سنتی محیط های شهری ما هستند. یکی از حوزه‌های کلیدی که این ادغام تأثیر قابل‌توجهی دارد، مدیریت پسماند است. مدیریت زباله شهر هوشمند از فناوری برای افزایش کارایی جمع‌آوری، حمل و نقل و دفع زباله استفاده می‌کند و در عین حال اثرات زیست‌محیطی را به حداقل می‌رساند.

Envac ارزش مدیریت هوشمند و کارآمد زباله را تشخیص می دهد و طرح های زباله هوشمند را در سراسر جهان ایجاد می کند. رویکرد نوآورانه آن موفقیت قابل توجهی داشته است، زباله‌ها را قبل از مدیریت و استفاده پایدار از دید و ذهن عموم خارج می‌کند.

پلتفرم نوآوری با کنت نورلنیوس، مدیر ارشد فناوری Envac صحبت کرد تا در مورد اهمیت فناوری‌های زباله هوشمند، مزایایی که با حذف زباله از سطح خیابان به دست می‌آید و کارهایی که برای راه‌اندازی سیستم در مقیاس بزرگ‌تر باید انجام شود، صحبت کرد.

آیا می‌توانید سیستم مدیریت زباله شهر هوشمند Envac، فناوری‌های مورد استفاده و حوزه‌های کلیدی مورد نظر سیستم را خلاصه کنید؟

Envac در حال ارائه زیرساخت ها برای شهر است.  سیستم زباله کم و بیش تنها زیرساختی است که در سطح خیابان باقی می‌ماند و هر چیز دیگری مدت‌ها پیش در زیر سطح حرکت می‌کرد. در حال حاضر هدف انتقال زیرساخت های زباله به زیر زمین است، بنابراین ترافیک حذف می شود، سیستم برای کاربران ساده می شود و فضای بیشتری ایجاد می شود.

اخیراً، ما بر افزودن زیرساخت های دیجیتال تمرکز کرده ایم. توسعه ارتباط با کاربران، تبدیل شدن به منبع آموزش و ارائه بازخورد در مورد اینکه چگونه رفتار آنها می تواند برای محافظت از محیط زیست بهبود یابد.

برای کاربران، این تفاوت های قابل توجهی را به همراه خواهد داشت: کامیون های کمتری خواهید دید. خلاص شدن از شر زباله ها و مواد قابل بازیافت راحت تر است. بلافاصله در دسترس است؛ و هیچ راه رفتنی در اطراف منطقه برای جستجوی سطل های بازیافت ضروری نیست. سیستم مدیریت زباله هوشمند راحتی را هدف قرار داده و هدف آن بهبود محیط اطراف است.اساساً، ما سیستم مدیریت پسماند را مدرن می‌کنیم و آن را با سایر زیرساخت‌ها به روز می‌کنیم – مانند فاضلاب، آب، گرمایش مرکزی، گاز.

چرا توسعه این سیستم های پیشرفته مدیریت زباله مهم است؟

شهرها به طور فزاینده ای متراکم می شوند و جمعیت رو به رشد به زیرساخت ها و فضاهای تفریحی بیشتری نیاز دارند. افزودن سطل‌ها و کامیون‌های بیشتر به منطقه برای پاسخگویی به این تقاضا، – از نظر لجستیکی و زیست‌محیطی – پایدار نیست. برای به حداکثر رساندن استفاده از فضا، باید رویکرد متفاوتی را اتخاذ کنیم. راه حل ما لوله های زیرزمینی است. یک سیستم کارآمد و پنهان که منطقه بالا را برای استفاده های جایگزین آزاد می کند.

علاوه بر این، روش هماهنگ کردن کیسه های رنگی مختلف برای بخش های مختلف زباله، درجه کنترل بیشتری را بر کل سیستم امکان پذیر می کند. انواع زباله های دفع شده قابل پایش و کنترل هستند و با نصب آن در زیر سطح خیابان، زباله های دفع شده که می تواند خطری برای جمعیت داشته باشد به خوبی حذف می شود.

چنین سیستمی همچنین به طور قابل توجهی آسان تر است که میتواند تقاضا را برآورده کند. سیستم های هوشمند مدیریت زباله را می توان به سادگی با نقاط ورودی اضافی ارتقا داد. هیچ نیازی به کامیون ها یا سطل های اضافی و همچنین هیچ مسیری وجود ندارد. با جابجایی زباله به زیر زمین، می‌توان شهر را به روش‌های مختلفی ازکثیف بودن دورکرد.

Envac چندین پروژه شهر هوشمند در حال حاضر در دست اجرا دارد، می توانید در مورد برخی از آنها توضیح دهید؟

تعریف سیستم شهر هوشمند در سراسر جهان متفاوت است. با پروژه‌هایی در سرتاسر جهان که هر کدام نیازهای خاصی دارند، این یک اکوسیستم شهر هوشمند است. در تیانجین چین، تمرکز بر ساده‌سازی شهر برای کاربران و کاهش ترافیک است. این بخشی از یک هدف گسترده تر برای ایجاد جوامع پایدار و کارآمد در منابع است.

شهرهای قدیمی و تاریخی مانند برگن با ساختمان های چوبی خود بر حفاظت از شهر در برابر آتش تمرکز کرده اند و بخش بزرگی از این آتش سوزی های مربوط به زباله است. در کنار آن، این پروژه با هدف مدرن سازی شهر سنتی و افزایش فضا در شهری با خیابان های فوق العاده باریک است.

به طور مشابه، در استکهلم، سوئد، 20-30 سال گذشته به تبدیل منطقه صنعتی فرسوده به یک منطقه مسکونی محبوب و جذاب اختصاص یافته است. Hammarby Sjöstad اکنون میزبان جدیدترین فناوری‌های هوشمند و پایدار است که برای دستیابی به اهداف پایداری دقیق طراحی شده‌اند.

برخی از پیشرفته ترین نمونه های شهر هوشمند در سنگاپور و کره هستند. یکی از بزرگترین پروژه هایی که Envac در آن مشارکت دارد، شهر سجونگ در کره است. با جمعیتی که پیش بینی می شود تا سال 2030 از 30000 نفر به 500000 نفر افزایش یابد، این شهر قصد داشت فضا را به حداکثر برساند و سیستم های دیجیتال را در زیرساخت های خود پیاده سازی کرده است.ساختار و وسایل نقلیه جمع آوری زباله در جاده ها را به حداقل رسانده و همچنین هزینه های عملیاتی مدیریت زباله در سطح شهر را کاهش داده است.

شهر بوم گردی جین شا ژو اولین محله مسکونی در سرزمین اصلی چین است که از این سیستم به طور جامع استفاده می کند. این شهر مزایایی را به خود دیده است، با فضایی که زمانی برای انتقال زباله استفاده می شد، اکنون به فضایی برای ساختمان های مسکونی جدید تبدیل شده است.

علاوه بر این، این سیستم کار نیروی تمیز کننده محلی را ساده کرده است، زیرا زباله های ساختمان های بلند اکنون همه در یک مکان جمع آوری می شوند، برخلاف نیاز به جمع آوری در هر طبقه.

آیا می‌توانید روش‌هایی را که در آن سیستم Envac شیوه‌های پایدار را تسهیل می‌کند و کیفیت زندگی را افزایش می‌دهد، بحث کنید؟

در مورد پایداری، به سادگی  ، ترافیک کمتر، آلودگی محلی کمتر است. با ساده‌سازی و توزیع مجدد کار مربوط به مدیریت زباله، سیستم‌های هوشمند مدیریت زباله، فرآیند را کارآمدتر می‌کنند.

نه تنها تعداد کامیون‌ها را در جاده‌ها کاهش می‌دهد، بلکه دفعات مورد نیاز آنها را نیز کاهش می‌دهد. از طریق دیجیتالی کردن سطل‌ها و استفاده از حسگرها برای اندازه‌گیری و آمار، می‌توانیم به درک دائمی در حال تکامل، بهینه‌سازی و در زمان واقعی از آنچه لازم است دست یابیم.

به عنوان مثال، پنج سطل در یک خیابان قرار داده می شود و پس از شش ماه، داده ها نشان می دهد که تنها سه سطل به طور مکرر مورد استفاده قرار می گیرند، می توانیم دفعات جمع آوری زباله ها را کاهش دهیم و مصرف انرژی بیشتری داشته باشیم.

علاوه بر این، این سیستم با جمع‌آوری، مرتب‌سازی و استفاده مجدد زباله‌ها به گردش منابع کمک کرد. کیسه های هماهنگ رنگ همگی در یک ورودی زباله قرار می گیرند و فشار وارده بر کاربر نهایی را کاهش می دهند. پسماندهای ته نشین شده دسته بندی می شوند و می توان آنها را بازیافت کرد یا به منابع انرژی تبدیل کرد – به عنوان مثال، زباله های مواد غذایی را می توان به بیوگاز و کود تبدیل کرد.

این سیستم اهمیت مشارکت و تعامل با ساکنان را تشخیص می دهد تا اطمینان حاصل شود که سیستم آنچه را که مردم می خواهند ارائه می دهد، بنابراین هدف این است که اطمینان حاصل شود که شهرهای متراکم فزاینده منجر به کاهش کیفیت زندگی نمی شوند.

با حمل زباله به خارج از شهر به زیرزمین قبل از جمع‌آوری، کامیون‌های کمتری در جاده‌ها تردد می‌کنند، ازدحام کاهش می‌یابد و ایمنی جاده را برای کودکان و عابران پیاده به طور کلی بهبود می‌بخشد. فضای ذخیره شده با حذف مدیریت زباله از سطح خیابان می تواند برای گسترش یا ایجاد مناطق سبز جدید استفاده شود.

به همین ترتیب، یک سیستم زیرزمینی باعث کاهش تعداد حیوانات موذی در اطراف و همچنین مقابله با بوهای نامطبوع خواهد شد. زیرساخت‌های هوشمند مانند این منجر به محیطی امن‌تر و بهداشتی‌تر می‌شود که با در نظر گرفتن شیوه‌های پایدار توسعه و نگهداری می‌شود.

آیا می‌توان انتظار داشت مدیریت زباله‌های شهری هوشمند به‌طور گسترده‌تری اجرا شود؟

شهر هوشمند محصول فناوری مدرن و الزامات مدرن است. شهرها نه تنها باید جمعیت زیادی را تامین کنند، بلکه باید رویکردهای پایدارتری را اتخاذ کنند و اقتصادهای دایره ای را برای به حداکثر رساندن منابع ایجاد کنند. بنابراین ارتقاء شهرهای ما باید جامع باشد، که به معنای ارتقاء زیرساخت های ما برای تسهیل اهداف بالا است.

روندهای جهانی حاکی از مهاجرت زیاد به شهرها است و همراه با افزایش پیوسته جمعیت، فضاها پرجمعیت تر می شوند. اساساً مدیریت پسماند در شهرها مشکلی است که رو به رشد است.

اکنون، توسعه‌دهندگان و دولت‌ها به طور یکسان شروع به دیدن هزینه‌های مرتبط با مسدود شدن خیابان‌ها کرده‌اند. این همان چیزی است که در نهایت سیستم‌های هوشمند مدیریت زباله را در مقیاس بزرگ‌تری اجرا می‌کند، زیرا هزینه‌های اضافه کردن به مدیریت زباله‌های موجود از هزینه‌های نصب سیستم‌های هوشمند بیشتر می‌شود.

خرید سطل ها گران نیست، در حالی که سیستم هایی مانند ما در ابتدا گران تر هستند. این نکته کلیدی است؛ سیستم های هوشمند مدیریت زباله مقرون به صرفه ترین و کارآمدترین انتخاب در دراز مدت هستند. توسعه‌دهندگان و مقامات به این نتیجه می‌رسند، اما تلاش‌های مداوم برای افزایش آگاهی برای مشاهده گسترده‌تر این سیستم‌ها لازم است.

این چالش اصلی در اجرای این راه حل در مقیاس بزرگ است. قبل از مشاهده هرگونه مزیتی، سرمایه گذاری قابل توجه و اولیه مورد نیاز است. با نمایش داستان‌های موفقیت و برجسته کردن آن مزایا برای کیفیت زندگی، متقاعد کردن دولت‌ها برای اینکه واقعاً سرمایه‌گذاری ارزشمندی است، آسان‌تر می‌شود.

https://www.innovationnewsnetwork.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *