نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 3:40 ب.ظ

ایده های خارج از جعبه برای رفع کمبود نیروی کار

ایده های خارج از جعبه برای رفع کمبود نیروی کار

27 سپتامبر 2023

بر کسی پوشیده نیست که صنعت تولید ی برای پر کردن مشاغل خالی تلاش کرده است. یکی از دلایل این امر این است که تعداد افراد کافی در زمینه تولید وجود ندارد. طبق یک نظرسنجی از بنیاد انجمن سازندگان و تولیدکنندگان، 73 درصد از نوجوانان اشتیاق کمی دارند یا اصلاً در مورد مشاغل تولیدی دوسوگرا هستند.در حالی که صنعت تولید و سایر ذینفعان در حال توسعه رویکردهای آموزش و توسعه نیروی کار (EWD) برای تغییر نگرش در مورد مشاغل تولیدی و آموزش مهارت‌های خاص هستند، کسب‌وکارهای محلی نیز به راه‌حل‌های فوری، کوتاه‌مدت و رویکردهای خلاقانه‌تر برای پر کردن موقعیت‌های فعلی و آینده نیاز دارند.

مرکز توسعه تولید مونتانا (MMEC) ایده‌های خلاقانه و رویکردهای مختلف را از مشاوران تجاری خود برای یافتن و حفظ استعدادها و همچنین بازخورد بازدیدهای آنها از تولیدکنندگان محلی جمع‌آوری می‌کند. در اینجا خلاصه ای از آنچه آنها از تولیدکنندگان می بینند و می شنوند است که ممکن است بتوانید در شرکت خود استفاده کنید.

استخر کار خود را برای جذب مشتریان بیشتر گسترش دهید

برای رشد استعداد خود به جای اهداف سنی سنتی خود، روی افراد مسن و جوان تمرکز کنید. نزدیک به 30 درصد از افراد 65 تا 72 ساله کار می کنند یا به دنبال کار هستند و تجربه و شبکه های مستقر را با خود می آورند. اگر آنها قبلاً از Medicare استفاده می کنند، ممکن است به مزایای مراقبت های بهداشتی نیاز نداشته باشند. برای کارمندان جوان تر، کارآموزی را با مشارکت کالج های محلی برای جذب و آزمایش کارمندان تمام وقت بالقوه در نظر بگیرید. در اینجا چند رویکرد غیر سنتی دیگر وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • کهنه سربازان: چند کارفرما با برنامه Skillbridge وزارت دفاع کار می کنند تا پرسنل نظامی را که به زودی بازنشسته می شوند با فرصت های شغلی تولیدی در مونتانا مطابقت دهند.
  • توانبخشی حرفه ای/جمعیت های معلول: یک تولید کننده مواد غذایی در یک مکان روستایی با آژانس های توانبخشی حرفه ای در شهرهای مجاور همکاری می کند تا حمل و نقل اتوبوس را به مشتریانی که مناسب موقعیت های تولیدی هستند شناسایی و ارائه دهد. یک تولید کننده فلز در حال همکاری با وزارت بهداشت عمومی و خدمات انسانی (DPHHS) است تا چگونگی جذب کارکنان عصبی-واگرا را بررسی کند.DPHHS یک بازدید از محل انجام داد تا به این شرکت کمک کند تا مکان های محل کار را برای کارکنان عصبی-واگرا شناسایی کند.
  • جمعیت های قبل از آزادی: MMEC یک دوره مهارت های تولیدی اولیه را برای آماده کردن افراد در زندان ایالتی مردان و زنان برای مشاغل تولیدی راه اندازی کرد.
  • بازارهای جدید جغرافیایی: یک تولید کننده سیستم های ارتباطی که به فضای بیشتری نیاز داشت، یک مرکز را در شهر کوچک دیگری اجاره کرد تا بتواند کارمندان خود را از بازار کار متفاوت جذب کند.
  • کار قراردادی: یک شرکت کوچک پوشاک با مطرود ‌هایی که در زمان نیاز به ظرفیت تولید اضافی از خانه کار می‌کنند، قرارداد بسته است، که برای والدینی که به دنبال کار نیمه‌وقت از راه دور هستند جذاب است.

بیان کنید که شما یک شغل و نه فقط یک شغل را پیشنهاد می کنید

به کارکنان بالقوه پتانسیل پیشرفت شغلی و افزایش دستمزد ناشی از این پیشرفت را نشان دهید. یک شغل بلند مدت قابل دستیابی جذاب تر از یک شغل جدید با دستمزد کمی بالاتر است. همچنین، به خاطر داشته باشید که مسیرهای شغلی به وضوح تعریف شده برای حفظ کارمندانی که دارید مهم هستند. اجرا را در نظر بگیرید:

  • برنامه های جذب و حفظ: MMEC با چندین شرکت برای اجرای برنامه های جذب و حفظ مانند استعدادهای هوشمند کار می کند، که نردبان های شغلی را برای موقعیت های فردی و دانش، آموزش و تجربه خاص مورد نیاز برای پیشرفت به هر پله بعدی در نردبان مستند می کند. شرکت‌ها دریافته‌اند که رویکرد سیستماتیک به حفظ و نگهداری کمک می‌کند، زیرا کارکنان می‌توانند تجسم کنند و به سمت یک شغل بلندمدت پیش بروند.
  • کارآموزی: یک شرکت اسباب‌بازی سگها دریافت که کارآموزی باعث ایجاد وفاداری در میان کارمندان سطح ابتدایی می‌شود. MMEC یک کارآموزی معتبر تولیدی (تأیید شده توسط وزارت کار و صنعت مونتانا) ایجاد کرده است که در یک شرکت تولیدی در حال اجرای آزمایشی است.

با تبدیل شدن به یک مرکز برای یک مهارت تخصصی تقاضا ایجاد کنید

یکی از مشتریان MMEC، یک تولید کننده فلزات، برای استخدام جوشکار به چالش کشیده شد، بنابراین این شرکت یک آکادمی جوشکاری داخلی برای موقعیت‌های ابتدایی ایجاد کرد. می‌توانید از همین ایده استفاده کنید، اما برای همکاری و ارائه فضا، تجهیزات و/یا تخصص فنی که ممکن است نداشته باشند، به دبیرستان‌ها یا مدارس تجاری نزدیک بروید.چه می‌شود اگر این کار انجام شود و در نهایت تعداد دانش‌آموزانی که می‌توانید استخدام کنید بیشتر شود؟ آیا این مشکل خوبی نیست؟

دستمزد بالاتر یا انواع دیگر غرامت را پیشنهاد دهید.

یک استخدام جدید که جواب نمی دهد می تواند هزاران دلار هزینه داشته باشد. به جای شروع با دستمزد کم و افزایش آن تنها پس از اثبات خود کارمندان، شروع با دستمزد بالاتر را برای جذب بهترین نامزدها در نظر بگیرید. همچنین پاداش های خلاقانه را در نظر بگیرید، مانند پاداش تشویقی برای کارمندی که با موفقیت یک کارمند جدید را استخدام می کند. پاداش را تقسیم کنید تا شامل پرداخت 90 روزه کارمند جدید شود.

این علامت، که به کارمند ارجاع کننده انگیزه می دهد تا مطمئن شود کارمند جدید به کار می چسبد. در نظر گرفتن:

  • افزایش دستمزد: یکی دیگر از مشتریانی که قایق‌های کوچک تولید می‌کند، تلاش می‌کند با سیاست جدیدی که افزایش دستمزد را با حضور خوب مرتبط می‌کند، غیبت را کاهش دهد.
  • کمک های بازنشستگی: افزایش مشارکت های بازنشستگی می تواند به تشویق کارمندان برای ماندن طولانی مدت کمک کند. برای کارمندان جوان‌تر که ممکن است ارزش کمک‌های بازنشستگی را تشخیص ندهند، شرکت‌ها می‌توانند کمک‌های افزایش‌یافته را با کارگاه‌های برنامه‌ریزی مالی ترکیب کنند.
  • کمک به مسکن: یک مزرعه خانوادگی که کارگران فصلی را استخدام می‌کرد، در صورتی که هر دو در مزرعه کار می‌کردند، مسکن را برای زوج‌ها فراهم کرد.

تقاضای کمتری برای متقاضیان داشته باشید و آگهی های شغلی را ساده کنید

اگر چندین سال است که از همان شرح شغل و روش های تبلیغاتی استفاده می کنید، احتمالاً زمان آن رسیده است که نگاهی تازه داشته باشید تا مطمئن شوید که فرصت های شغلی شما مورد توجهی قرار می گیرد که شایسته آن است. در اینجا چند نقص رایج وجود دارد:

  • مهارت های مورد نیاز بیش از حد: فهرست های طولانی از مهارت های ضروری یا تجربه صنعتی خاص ممکن است نامزدهای با استعداد را از درخواست منصرف کند. ضروری ترین ها را اولویت بندی کنید و برای بقیه آماده باشید.
  • توزیع محدود: هنوز در همان سه وب سایت شغلی تبلیغ می کنید؟ قدرت رسانه های اجتماعی را دست کم نگیرید – 79 درصد از جویندگان کار از رسانه های اجتماعی در جستجوی شغل خود استفاده می کنند.
  • خیلی کلی و خسته کننده: برای برجسته شدن، پست ها می توانند سرگرم کننده باشند و باید فرهنگ شرکت را منعکس کنند. در اینجا یک آزمایش وجود دارد – از یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود بخواهید آگهی شغلی شما را به عنوان یک متقاضی بالقوه که چیزی در مورد شرکت شما نمی داند بخواند. آیا او یا او به این شغل علاقه مند است؟ آیا آن شخص درخواست می دهد؟

رویدادها و تاکتیک‌های بلندمدت‌تری را برای کمک به پر کردن خط لوله استعدادهای خود ایجاد کنید

تعدادی راه کم هزینه/بدون هزینه برای تعامل با جامعه شما وجود دارد. این ابتکارات مستلزم زمان و تلاش است، اما آنها مزایای متعددی را ارائه می دهند، در درجه اول اینکه افراد بیشتری در مجموعه استعدادهای بالقوه شما از آنچه شرکت شما انجام می دهد آگاه هستند. مزیت غیرمستقیم دیگر این است که چگونه کارکنان شما ممکن است از مالکیت این نوع ابتکارات لذت ببرند، که به فرهنگ و حفظ محیط کار کمک می کند. در اینجا سه تاکتیک خارجی مورد استفاده در مونتانا وجود دارد:

  • دوره های خارجی معلم: برای دومین سال متوالی، معلمان دبیرستان مونتانا تجربه سه تا پنج روزه کار در شرکت های تولیدی را داشته اند. آنها از آنچه یاد می گیرند برای افزودن مواد تولیدی به برنامه درسی خود و آموزش دانش آموزان در مورد انواع مشاغل در تولید استفاده می کنند. این یک ایده عالی است، زیرا دانش آموزان از سن 13 تا 14 سالگی شروع به فکر کردن در مورد انتخاب شغل می کنند.
  • روز تولید: مدرسه و رویدادهای عمومی در روز تولید به جامعه کمک می‌کند تا بفهمد شما چه می‌سازید و چه نوع مشاغلی را ارائه می‌دهید. پاسخ متداول پس از یک تور شرکتی این است: “من همیشه در کنار این ساختمان رانندگی می کنم و هرگز نمی دانستم داخل آن چه می گذرد.”
  • پروژه های Capstone: اکثر دانشجویان مهندسی ملزم به انجام پروژه Capstone در سال آخر خود هستند. کار با یک دانشگاه محلی برای ارائه یک پروژه اصلی (طراحی پروژه، آزمایش تجهیزات، و غیره) می تواند آگاهی از مشاغل مهندسی در بخش تولید ایجاد کند.

ساعات کاری انعطاف پذیر و فرهنگ متمرکز بر کارمندان را ارائه دهید

ساعات منعطف برای والدینی که نیاز دارند فرزندان خود را به مدرسه ببرند و برگردند بسیار مفید است. در اینجا تاکتیک های دیگری وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • مراقبت از کودک: شرکت های کوچکتر که نمی توانند مراقبت از کودک را در محل ارائه دهند، با ارائه دهندگان محلی موجود قرارداد بسته اند. دیگران برای کمک به جبران هزینه های مراقبت از کودک، کمک هزینه ای ارائه می دهند.
  • گزینه‌های شیفت جدید: مشتری که محصولات تفریحی را در یک شهر دانشگاهی تولید می‌کرد، یک شیفت تولید جدید صبح زود برای دانشجویان کالج ایجاد کرد که قبل از کلاس‌هایشان برای کار پاره وقت در دسترس بودند.
    • Dog Friendlyیک شرکت اسباب بازی سگ به کارمندان اجازه می دهد تا سگ های خود را به محل کار بیاورند (که برای صاحبان حیوانات خانگی در مونتانا که آب و هوای بدی دارد مهم است).
  • تعادل بین کار و زندگی: یک تولید کننده محصولات تفریحی به کارمندان به طور دوره ای نیم روز برای “جمعه های ماهیگیری” مرخصی می دهد. آنها همچنین به کارکنان اجازه می دهند محصولات شرکت Luse را آزمایش کنند.
  • از آن لذت ببرید: برای جلسات ایمنی ماهانه، مدیریت ارشد یک شرکت تولیدی برای کارکنان شرکت کننده، باربیکیو می کند و ناهار می دهد Red Oxx Manufacturing، در Billings، میزبان یک جشنواره محبوب موسیقی و کامیون غذا است و طبق گزارش‌ها، پس از هر رویداد، مردم درخواست می‌کنند در آنجا کار کنند.
https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *