نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

20 اردیبهشت 1403 8:16 ق.ظ

هشت راه برای بهبود فرآیند انتخاب تامین کننده

هشت راه برای بهبود فرآیند انتخاب تامین کننده

30 مه 2023-نویسنده: آرت توماس -اعتبار: iStock/Yuri_Arcurs

بسیاری از تولیدکنندگان در سال های اخیر به دلیل اختلالات مختلف مجبور به ایجاد تغییرات قابل توجهی در تامین کنندگان شده اند. تولیدکنندگان کوچک و متوسط اغلب منابع را به چالش می کشند و متخصصان زنجیره تامین را ندارند تا بر بررسی تامین کنندگان تمرکز کنند.

وقتی صحبت از تامین کنندگان می شود، تولیدکنندگان اغلب بیشتر معامله گر هستند تا استراتژیک و به عنوان پیش فرض بر هزینه هر واحد تمرکز می کنند. بخش‌های حسابداری و خرید اغلب با توانایی آنها در کاهش هزینه‌ها از قیمت ارزیابی می‌شوند در حالی که بخش عملیات بر روی توان عملیاتی اندازه‌گیری می‌شود، که به این معنی است که هزینه کل مالکیت (TCO) آنها برای تولید یک قطعه یا محصول بالاتر از آن چیزی است که باید باشد.

هر سازنده باید چارچوبی برای انتخاب تامین کننده خود داشته باشد. شناخت تامین کنندگان برای تصمیم گیری های تجاری خوب ضروری است. بیایید نگاهی به راه‌هایی بیندازیم که حتی کوچک‌ترین شرکت‌های تولیدی نیز می‌توانند فرآیند انتخاب تامین‌کننده خود را بهبود بخشند.

با قابلیت ها و فرصت های ارزش افزوده آن آشنا شوید

دانستن اینکه تامین کنندگان شما فراتر از وضعیت فعلی رابطه شما چه کاری می توانند انجام دهند، ارزشمند است. گزینه های ارزش افزوده آنها چیست؟ این شرکت علاوه بر تامین مواد برای آنچه که در حال حاضر می سازید، چه کاری می تواند برای شما انجام دهد؟

به عنوان مثال، فرض کنید یک تامین کننده اکستروژن ها را در بخش های 10 فوتی برای شما ارسال می کند که آنها را به قطعات کوچکتر برش می دهید. آیا تامین کننده می تواند اکستروژن ها را در اندازه ای که واقعاً نیاز دارید برای شما ارسال کند؟ اگر چنین است، احتمالاً قیمت بالاتری را به آن عرضه‌کننده می‌پردازید، اما با عدم نیاز به قطع کردن آن، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهید کرد. منابع با قیمت بالاتر ممکن است TCO شما را کاهش دهند. یادگیری در مورد توانایی های تامین کننده می تواند به فرصت هایی منجر شود.

درک سیستم های ارتباطی آن نیز سودمند است. آیا تامین کننده می تواند سفارش خرید دیجیتال را بپذیرد؟ آیا سیستم های شما می توانند با آن ارتباط برقرار کنند تا زمانی که به سطح موجودی خاصی رسیدید، سفارش خرید به طور خودکار صادر شود؟

سیستم های کیفیت و تفکیک محصولات آن را بخوانید

تامین کنندگان به احتمال زیاد مسائل خود را به شما نمی گویند. احتمالاً خواهید شنید که آنها بیش از 90٪ درصد موفقیت برای قطعات دارند. به همین دلیل است که باید بخواهید مستندات سیستم های کیفیت و روش های بهبود آنها را ببینید.

چیزی که یک تولید کننده باید در مورد یک تامین کننده بداند این نیست که “آیا بخش خوبی را دریافت خواهم کرد؟” این فقط کیفیت نیست، بلکه مستندات مربوط به تولید و بازرسی است. می‌خواهید مطمئن شوید که تامین‌کننده می‌داند که قطعات خوبی را ارسال می‌کند، و اگر قطعه بدی دریافت کردید، می‌خواهید مطمئن شوید که تامین‌کننده می‌تواند دلیل آن را بفهمد.

همچنین می‌خواهید بدانید که چگونه با ناهنجاری‌ها و رد شدن‌ها برخورد می‌کند (مخصوصاً اگر عملیات شما ممکن است در یک زنجیره تأمین باشد که با فراخوان محصول سروکار دارد). وقتی تامین کننده شکست می خورد، آیا می داند چه کسانی در آن تولید نقش داشته اند و چه گروهی از قطعات را شامل می شود؟ کنترل مجموعه اهمیت فزاینده ای دارد زیرا سازندگان تجهیزات اصلی به دنبال دید بیشتر در زنجیره تامین خود هستند.

بدانید که در مقیاس تجاری کجا قرار می گیرید

شما می خواهید یک حساب کلیدی برای هر تامین کننده ای باشید. هنگامی که به دنبال تامین کننده هستید، روی شرکت هایی تمرکز کنید که در آنها تفاوتی در کسب و کار آنها ایجاد خواهید کرد. این در طرف رابطه مهم است.

هنگام کار با کارگاه های کوچک، ممکن است افراد کمتری داشته باشند و سربار کمتری داشته باشند، به این معنی که می توانند قیمت های پایین تری ارائه دهند. اما اگر شما بخش قابل توجهی از تجارت آن باشید، داشتن یک تامین کننده کوچک می تواند به یک مشکل بزرگ تبدیل شود. آیا جریان نقدی برای رشد با شما دارد؟ آیا به نیروی کار و حتی تک تک تجهیزات آن وابسته می شوید؟ اگر یک فرد کلیدی ترک کند، یا دستگاهی خراب شود، آیا این روی کسب و کار شما تأثیر خواهد گذاشت؟

شما به نوعی مانع نیاز دارید تا مشکلات تامین کننده به مشکل شما تبدیل نشود. ممکن است پرداخت بیشتر برای قطعات حیاتی از یک تامین کننده بزرگتر سخت باشد، اما ممکن است ریسک شما را کاهش دهد.

در سمت شرکت بزرگ، شما می خواهید از نظر حجم در یک سوم تجارت یک تامین کننده باشید تا بدانید که خدمات خوبی دریافت خواهید کرد و به راحتی از دست ندهید.

در مورد ظرفیت تامین کننده بپرسید

شما باید بدانید که تامین کنندگان شما از نظر ظرفیت تولید کجا هستند. و اگر 70 درصد ظرفیت داشته باشند، واقعاً به چه معناست؟ آیا آنها می توانند بدون سرمایه گذاری قابل توجه با شما رشد کنند؟ احتمال اینکه آنها مجبور شوند سفارش شما را پس بگیرند چقدر است؟

هنگام انتخاب یک تامین‌کننده جدید، در حالت ایده‌آل ظرفیت آن کمتر از 60 درصد نخواهد بود، زیرا ممکن است مشکلات تجاری دیگری را نشان دهد. به همین ترتیب، اگر بیش از 80 درصد ظرفیت باشد، ممکن است با مشکلات مربوط به تاخیر یا کمبود موجودی تامین کننده مواجه شوید. پویایی ظرفیت آن را درک کنید. شما همیشه نمی توانید بین 60 تا 80 درصد در ظرفیت تامین کننده باشید، اما باید از وضعیت تامین کنندگان خود آگاه باشید.

از شرکت های محلی بازدید کنید تا عملیات آنها، فرهنگ های محل کار را بررسی کنید

هنگام انتخاب تامین کننده باید از فروشنده و جنبه فنی برگه حسابرسی فراتر بروید. در صورت امکان، سعی کنید

حداقل هر دو سال یکبار از 10 تامین کننده برتر خود بازدید کنید. هنگامی که عملیات را می بینید، با افرادی روبرو می شوید که می توانند در مورد روند کار به شما اطلاع دهند. در اینجا یک لیست عالی از مواردی است که در طول بازدید خود باید بررسی کنید:

  • سیستم سرور. این ممکن است عجیب به نظر برسد، اما شبکه آن برای ثبات حیاتی است. بنابراین، این اولین چیزی است که می خواهم ببینم، زیرا روابط ما به شبکه ها وابسته است. وضعیت سرور چیزهای زیادی در مورد یک سازمان و نحوه مراقبت آن از سرمایه گذاری های خود به شما می گوید. آیا پوشیده از گرد و غبار است؟ یا مرتب و مرتب؟
  • علائم ایمنی. اگر علائم ایمنی را رعایت نمی کند، به نظر شما مراحل بازرسی خود را دنبال می کند؟
  • مناطق مشترک کیفیت اتاق های استراحت و سرویس های بهداشتی نشان می دهد که چگونه یک شرکت از کارکنان خود مراقبت می کند.
  • بخش حمل و نقل. بسیاری از مشکلات خود را در بخش حمل و نقل تولید کنندگان نشان می دهد. اگر مردم در بخش حمل و نقل راضی هستند، این نشانه خوبی است.

از درخواست عکس این مناطق از تامین کنندگان دور خود دریغ نکنید. شما ممکن است نیاز به امضای قرارداد عدم افشا داشته باشید، اما به طور کلی این تصاویر غیر اختصاصی هستند. ممکن است فروشنده ای این تصاویر را به شما عرضه کند تا اینکه اجازه دهد خودتان آنها را بگیرید.

در مورد انعطاف پذیری کارکنان و تجهیزات آن بپرسید

این پیشنهاد برای شرکت های کوچک است. اگر 15 کارمند داشته باشد، اگر تنها مهندس یا یک اپراتور کهنه کار ماشین را از دست بدهد، چه اتفاقی برای کسب و کار می افتد؟ از یک تامین کننده جدید بالقوه بپرسید که چگونه تضمین می کند که همیشه پرسنل مورد نیاز خود را در طول عملیات خود دارد. بخواهید یک ماتریس آموزشی برای قطعات کلیدی تجهیزات آن ببینید. اسناد کار استاندارد آن باید با ممیزی سیستم های کیفیت در نظر گرفته شود.

نحوه مدیریت و نگهداری ماشین آلات و ابزارهای سفارشی را دنبال کنید

از درخواست اطلاعات در مورد نحوه نگهداری تجهیزات کلیدی و ابزار سفارشی توسط یک تامین کننده خجالت نکشید. نگهداری پیشگیرانه کامل بخش بزرگی از هر طرح تداوم کسب و کار است و برای تجهیزات حیاتی منحصر به فرد بدون پشتیبان گیری دستی ضروری است. منصفانه است که بخواهید گزارش هایی را برای نگهداری پیشگیرانه تجهیزات کلیدی و ابزار سفارشی مشاهده کنید. ممکن است در مورد قابلیت های شبکه جایگزین و منابع انرژی تاسیسات در مورد بلایای طبیعی پرس و جو کنید.

در مورد تدارکات آنها اطلاعات کسب کنید

هنگام بررسی تامین کنندگان جدید، باید بپرسید که آیا آنها صاحب شرکت باربری یا کامیون خود هستند یا خیر. اگر آنها با ارائه دهندگان لجستیک کار می کنند، آن فروشندگان چقدر خوب عمل می کنند؟ تدارکات می تواند یک تمایز یا یک پرچم قرمز باشد. همچنین ممکن است گزینه های جدیدی برای بار خود پیدا کنید.

https://www.nist.gov/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *