نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 2:29 ب.ظ

چگونه با عدم قطعیت مقابله کنیم

چگونه با عدم قطعیت مقابله کنیم

توسط سلس  – جمعه، 28 ژوئیه، 2023

آیا در حال حاضر در مورد زندگی احساس عدم اطمینان می کنید؟ آیا در کار، سلامت، روابط یا سایر زمینه های زندگی خود با عدم اطمینان مواجه هستید؟ در آخرین خبرنامه ام، نحوه تصمیم گیری سخت را به اشتراک گذاشتم. پست امروز درباره عدم قطعیت است.

خواه نقل مکان به یک کشور جدید، تغییر شغل یا مواجهه با مشکلات سلامتی باشد، مواقعی در زندگی وجود دارد که در بلاتکلیفی گرفتار می شویم.

اما به عنوان انسان، ما به دنبال وضوح و کنترل هستیم. بنابراین زمانی که با عدم اطمینان مواجه می شویم، احساس بی قراری می کنیم. ما به بدترین سناریو فکر می کنیم و بارها و بارها آن را در ذهن خود بازی می کنیم. برخی از ما یخ می زنیم و وحشت می کنیم. برخی از ما افسرده می شویم. دیگران تسلیم می شوند و هیچ کاری نمی کنند.

در حالی که نگرانی طبیعی است، نگرانی طولانی مدت غیرسازنده است و کمک چندانی به حل مشکل نمی کند. اقداماتی وجود دارد که می توانید برای مقابله با عدم قطعیت، چه از نظر اقدام یا تغییر نگرش، بردارید. امروز شش نکته برای رفع عدم قطعیت به اشتراک می گذارم.

1. روی کاری که می توانید انجام دهید تمرکز کنید

طبیعی است که وقتی با موقعیت هایی روبرو می شویم که خارج از کنترل ما هستند احساس درماندگی کنیم. یک بیماری همه گیر، یک عقب نشینی، یک تشخیص منفی سلامت، و یک طلاق نمونه هایی از اتفاقاتی هستند که می توانند باعث شوند هر کسی احساس ناتوانی کند، مثل اینکه زندگی ما متعلق به ما نیست.

اما در هر موقعیتی، همیشه کاری وجود دارد که می توانید انجام دهید. چه کاری می توانی انجام بدهی؟ روی آنها کار کنید. روی چیزهایی که نمی توانید کنترل کنید تمرکز نکنید، بلکه روی چیزهایی تمرکز کنید که می توانید کنترل کنید. اگر کاری انجام ندهید، هیچ چیز بهبود نمی یابد. اما اگر روی کارهایی که می توانید انجام دهید تمرکز کنید و روی آنها کار کنید، ممکن است اوضاع بهتر شود.

به عنوان مثال، در تعدیل نیرو، نمی توانید این واقعیت را تغییر دهید که به تازگی شغل خود را از دست داده اید. اما می توانید میزان زمان و تلاشی که برای یافتن شغل جدید صرف می کنید را کنترل کنید. می توانید رزومه خود را بهبود ببخشید، با هد هانتر تماس بگیرید، به هیئت های شغلی بپیوندید و با افراد در صنعت خود ارتباط برقرار کنید. شما می توانید نگرش خود را نسبت به اخراج خود کنترل کنید، که به نوبه خود بر فرصت هایی که برای شما پیش می آید تأثیر می گذارد.

به همین ترتیب در تشخیص منفی سلامت، نمی‌توانید این واقعیت را تغییر دهید که بیماری در حال حاضر وجود دارد. اما می‌توانید در مورد بیماری تحقیق کنید، به انجمن‌های آنلاین بپیوندید و با کسانی که بیماری مشابهی دارند ارتباط برقرار کنید. می‌توانید در مورد درمان‌هایی تحقیق کنید که به بهبودی دیگران کمک کرده‌اند، و افراد زیادی هستند که خود را از بیماری‌هایی که به‌عنوان بیماری‌های صعب‌العلاج اعلام می‌شد، شفا داده‌اند. شما می توانید برای بهبودی خود اقدام کنید، یا در صورت عدم امکان، روی مدیریت علائم خود و داشتن یک زندگی معنادار با وجود سلامتی خود کار کنید.

به طور مشابه در طلاق، شما نمی توانید این واقعیت را تغییر دهید که ازدواج به پایان رسیده است. اما می‌توانید روی برنامه‌ریزی زندگی‌تان پس از طلاق، تعیین اهداف جدید به‌عنوان مجرد، و برقراری ارتباط با عزیزانتان برای حمایت کار کنید. اگر بچه دارید، علیرغم طلاق، روی تربیت آنها در محیطی مثبت و دوست داشتنی تمرکز کنید.

جدول: نحوه برخورد با عدم قطعیت (© PersonalExcellence.co)

هدف این است که از یک منبع بیرونی به یک منبع کنترل درونی تبدیل شود. منبع کنترل بیرونی به معنای درک عوامل خارجی است که کنترل بیشتری نسبت به شما بر زندگی شما دارند. منبع کنترل درونی به این معنی است که خود را کنترل بیشتری نسبت به عوامل بیرونی بر زندگی خود تصور کنید.

در حالی که زندگی کامل نیست و ممکن است اتفاقات غیرمنتظره ای رخ دهد – چیزهایی که تقصیر شما نیستند و توسط شما ایجاد نمی شوند – داشتن یک مرکز کنترل درونی به شما کمک می کند تا مسئولیت زندگی خود را بر عهده بگیرید. هنگامی که یک منبع کنترل داخلی را اتخاذ می کنید، روی کارهایی که می توانید انجام دهید تا تغییر ایجاد کنید تمرکز می کنید و سعی می کنید همه چیز را به مسیر بهتری سوق دهید.

بدانید که حتی در شرایط عدم اطمینان زیاد، همچنان بر خودتان، نگرش و اعمالتان قدرت دارید. حتی اگر به ظاهر کاری نمی توانید انجام دهید، می توانید نگرش خود را تغییر دهید، سطح استرس خود را مدیریت کنید و احساسات بد خود را برطرف کنید. هنوز کارهایی هستند که می توانید انجام دهید و کنترل کنید، و با تمرکز روی آنها است که به صندلی راننده زندگی خود باز می گردید.

2. یک برنامه پشتیبان داشته باشید

بخشی از مسئله عدم قطعیت این است که تغییرات زیادی در آنچه ممکن است رخ دهد وجود دارد – به ویژه جنبه منفی. ما هیچ ایده ای نداریم که بعدا قرار است چه اتفاقی بیفتد و ممکن است احساس کنیم در تاریکی راه می رویم.

به جای اینکه اجازه دهید عدم اطمینان شما را تحت الشعاع قرار دهد، یک برنامه پشتیبان ایجاد کنید تا بدانید در صورت وقوع بدترین سناریو چه باید بکنید. اولاً، با وادار کردن شما به فکر کردن و برنامه ریزی از قبل، جنبه منفی را که ممکن است با آن مواجه شوید محدود می کند. بعد، از نظر ذهنی شما را برای بدترین سناریو آماده می کند. در نهایت، به شما آرامش می‌دهد تا بتوانید روی برخورد با مشکل تمرکز کنید، نه اینکه نگران باشید در صورت وقوع بدترین اتفاق چه کاری باید انجام دهید.

وقتی سال‌ها پیش برای شروع کسب‌وکارم Personal Excellence شغلم را رها کردم، در ابتدا نگران آینده بودم. من نگران بودم که حتی پس از یک سال دنبال کردن علاقه ام پولی به دست نیاورم – یعنی

من شکست خورده بودم و مجبور شدم به شغلی برگردم که دوستش نداشتم.

بعد از مدتی نگرانی تصمیم گرفتم بنشینم و دغدغه هایم را برطرف کنم. عمده نگرانی من عدم اطمینان در مورد جریان نقدی و موفقیت تجاری من بود. پس از خودم پرسیدم:

     چگونه می توانم مطمئن شوم که کسب و کار من قطعاً موفق خواهد شد؟

     اگر کسب و کار من بعد از شش ماه درآمدی نداشته باشد، چه کاری باید انجام دهم؟ (من دوره زمانی را شش ماه تعیین کرده بودم تا اگر همه چیز درست نشد، وقت داشته باشم که دوباره جمع شوم.)

هدف من تمرکز روی چیزهایی بود که می توانستم کنترل کنم، نه چیزهایی که نمی توانستم کنترل کنم.

با 1)، پاسخ من این بود که روی استراتژی کسب و کار خود کار کنم، مهارت های مربیگری خود را توسعه دهم، بهترین محتوا را ایجاد کنم، و ترافیک ایجاد کنم، در میان بسیاری از اقدامات دیگر. در مورد سایر چیزهایی که نمی‌توانستم کاملاً کنترل کنم – مانند اینکه آیا در رسانه‌ها برجسته می‌شوم و اینکه آیا مقالات من در رتبه اول گوگل قرار می‌گیرند یا خیر – تمام تلاشم را می‌کنم، اما نگران آنها نباشم.

با 2)، پاسخ من این بود که به شرکت بازگردم، برای یک تا دو سال مقداری پول به دست بیاورم، و سپس برای کار در تجارت خود ترک کنم. و این کار را بارها و بارها انجام دهم تا اینکه موفق شدم.

وقتی این مسیر را برنامه ریزی کردم،  بدترین سناریوی شکست برایم ترسناک به نظر نمی رسید. می‌دانستم که اگر پولی به دست نیاورم، برنامه‌ای دارم و بدترین سناریوی من که درآمد صفر است، پوشش داده می‌شود. با انجام این کار می‌توانستم بدون نگرانی کاملاً خودم را وقف کسب‌وکارم کنم. تعالی شخصی به زودی مورد توجه قرار گرفت و بقیه به تاریخ تبدیل شد.

برای موقعیت های دیگر هم همینطور است. اگر با از دست دادن شغل روبرو هستید، برای سناریویی آماده شوید که در آن تا شش ماه آینده شغلی پیدا نکنید. شما چکار انجام خواهید داد؟ شاید بتوانید در بخش‌های دیگر به دنبال شغل بگردید، در شبکه‌سازی خود پیشرفت کنید و تا زمانی که شغل تمام‌وقت پیدا کنید، به کار پاره‌وقت بپردازید. از نظر مالی، هزینه های خود را به حداقل برسانید. در صورت لزوم وام بانکی دریافت کنید .

با مشکلات سلامتی، اگر اوضاع خوب نشد، خود را برای یک سناریو آماده کنید. شما چکار انجام خواهید داد؟ دوست داری با عزیزانت چیکار کنی؟ به اراده خود فکر کنید تا از استرس های مدیریت اموال در این مسیر جلوگیری کنید. در حالی که اینها چیزهایی هستند که هیچ کس نمی خواهد به آنها فکر کند، گاهی فکر کردن به آینده می تواند ذهن ما را راحت کند و به ما اجازه دهد تا روی خوب شدن تمرکز کنیم.

با طلاق، شاید یکی از ترس‌های شما این باشد که هرگز کسی را سازگار پیدا نکنید. اگه کسی رو پیدا نکردی چی؟ شما چکار انجام خواهید داد؟ چگونه زندگی خود را زندگی می کنید؟ چگونه می توانید بهترین زندگی خود را بسازید؟ جالب است که با بهترین زندگی خود به عنوان فردی است که ما فرد مناسب را جذب می کنیم، چیزی که من در دوره آموزشی خود به عنوان Soulmate Journey آموزش می دهم.

3. با وجود عدم اطمینان، تا جایی که می توانید زندگی خود را به بهترین نحو انجام دهید

از خود بپرسید: “چگونه می توانم بهترین وضعیت زندگی خود را با وجود این شرایط زندگی کنم؟” سپس، آن را انجام دهید. زیرا وقتی اجازه می دهید زندگی شما تحت سلطه عدم اطمینان باشد، به آن قدرت می دهید. اما با زندگی کردن همانطور که می خواهید – تا جایی که می توانید – قدرت را بر زندگی خود دوباره به دست می آورید.

شانن دوهرتی بازیگر آمریکایی مبتلا به سرطان سینه مرحله 4 است. او ابتدا در سال 2015 به سرطان سینه مبتلا شد و در سال 2017 بهبود یافت، اما در سال 2019 متوجه شد که سرطان او به مرحله 4 بازگشته است.

با وجود بیماری، او بر کار، زندگی و حمایت از نجات یافتگان سرطان تمرکز کرده است. از سال 2020، او مجموعه ای از تولیدات از جمله BH90210، Dying to Belong و List of a Lifetime را فیلمبرداری کرده است. در ژانویه 2023، او متوجه شد که سرطان به مغزش سرایت کرده است، اما پس از این واقعیت، او در حال شروع یک پادکست است..

او می گوید: “مرحله 4 سرطان، به معنای پایان زندگی شما نیست. به این معنا نیست که شما در محل کار قابل دوام نیستید. کاملا برعکس است. من فکر می کنم ما احتمالاً سخت تر از هر کسی کار می کنیم، زیرا این کار را برای اثبات خیلی چیزهای دیگر انجام داده ایم..”

برای شما، بهترین زندگی ممکن است معنای متفاوتی داشته باشد. ممکن است کار کردن، ملاقات با دوستان یا بودن با عزیزان باشد. در حالی که با بلاتکلیفی مبارزه می کنید، سعی کنید در صورت امکان در زندگی خود حالت عادی ایجاد کنید. در حالی که عدم اطمینان ممکن است 50، 75 یا حتی 100 درصد از زندگی شما را مختل کرده باشد، بازگرداندن کمی کنترل – حتی اگر فقط یک درصد – می تواند به شما کمک کند که احساس ثبات و تمرکز داشته باشید.

4. یاد بگیرید که عدم اطمینان را بپذیرید

بسیاری از ما در دهه‌های 1990 و 2000 دوران طلایی را گذرانده‌ایم که در آن رونق اقتصادی همراه با افزایش اشتغال و افزایش ثروت وجود داشت.

در این مدت، امنیت شغلی عادی بود، اطمینان در زندگی وجود داشت و مردم می‌توانستند بدون نگرانی در مورد چیزهای دیگر، روی کار، کسب درآمد و افزایش ثروت مادی تمرکز کنند. سلامتی امری داده شده بود و فقط در دوران پیری باید نگران آن بود. ازدواج به این اطمینان منجر شد که شریک زندگی شما مادام العمر مال شما بوده است. و چیزی به نام شرایط بهداشتی مزمن، طلاق، اخراج، همه گیری های جهانی، سقوط بانک ها، یا رکود عظیم اقتصادی وجود نداشت.

اما واقعیت این است که عدم اطمینان در زندگی ثابت است. رونق اقتصادی در دهه 1990 یک دوره موقت ثبات توهمی در طول تاریخ بشریت بود. وقتی به کل تاریخ بشر نگاه می کنید، تنها چیزی که ثابت است تغییر بوده است. چه انقلاب کشاورزی که در آن انسان‌ها از سبک زندگی عشایری به کشاورزی روی آوردند، چه انقلاب صنعتی که در آن تولید به وسیله ماشین‌ها تسخیر شد، چه عصر اطلاعات که در آن همه چیز دیجیتالی شده است، ما به عنوان انسان، چه به عنوان یک فرد یا یک تمدن دائماً با تغییر مواجه بوده‌ایم.

همه گیری کووید ما را تکان داد و ما را از مناطق آسایش خود خارج کرد. اما این یادآوری است که هیچ چیز دائمی یا قطعی نیست. در حالی که ممکن است دوباره به دنبال اطمینان در زندگی خود باشیم، و انجام این کار طبیعی است، به یاد داشته باشید که هیچ چیز قطعی در زندگی وجود ندارد. سلامتی، شغل، سرمایه‌گذاری، امور مالی، نتایج تجاری و حتی خانه‌های ما – همه این‌ها می‌توانند در لحظه بعد تغییر کنند.

برای زندگی با پایه های ثابت برنامه ریزی کنید، اما آماده باشید که همه چیز می تواند تغییر کند. انتظارات را برای ثابت ماندن چیزها کنار بگذارید. در مقابل تغییر مقاومت نکنید، بلکه یاد بگیرید که در صورت وقوع با آن کنار بیایید. مهارت های نرم مانند سازگاری، توانایی واکنش سریع، گشاده رویی و تمایل به خارج شدن از منطقه راحتی شما مهم خواهد بود.

5. سطوح استرس خود را مدیریت کنید

مواقعی وجود دارد که عدم اطمینان آنقدر زیاد است و مشکل آنقدر استرس زا است که با وجود انجام موارد فوق تحت تأثیر قرار می گیریم. به عنوان مثال، زمانی که ما با یک وضعیت مرگ و زندگی روبرو هستیم. زمانی که نتیجه چیزی بسیار مهم به شخص دیگری بستگی دارد (مانند جراحی برای برداشتن تومور). زمانی که با وجود تمام تلاش‌هایتان راهی برای شفاف‌سازی وجود ندارد (مانند مقابله با یک وضعیت سلامتی که هیچ‌کس از آن اطلاعی ندارد).

در این تاریک ترین زمان ها، با خودتان چک کنید. الان چطوری؟ آیا احساس استرس می کنید؟ اگر بله، چگونه می توانید سطح استرس خود را کاهش دهید؟ شاید برای این باشد که لپ تاپ خود را خاموش کنید و از خواندن نظرات آنلاین درباره همه سناریوهای منفی استراحت کنید. شاید برای این باشد که یک تایم اوت بگیرید و ذهنتان را برای یک روز از این موضوع دور کنید. شاید این باشد که در مورد نگرانی های خود با یک عزیز صحبت کنید.

کاری انجام دهید تا استرس خود را مدیریت کنید، حتی اگر فقط چند دقیقه طول بکشد. سلامت روان شما مهم است. وقتی برگشتید، با استفاده از مراحل بالا به رفع عدم قطعیت ادامه دهید.

6. بهترین کاری را که می توانید انجام دهید

آخرین اما نه کم اهمیت ترین کار را انجام دهید.

چند سال گذشته تا به امروز سخت ترین سال های زندگی من بوده است.

     من بچه دار شدم و کار نکردم تا خودم را وقف مادری تمام وقت کنم – شیر دادن کامل، مراقبت از کودکم، و مراقبت از خانه، بدون کمک خانواده (و امروز هم به این کار ادامه می دهم).

     مادرشوهرم به مدت 18 ماه با یک بیماری نادر مبارزه دردناکی داشت و در این مدت شوهرم از نزدیک درگیر مراقبت از او شد تا اینکه از دنیا رفت.

     کووید اتفاق افتاد که بزرگ کردن نوزاد و مراقبت از بیمار را بسیار دشوارتر از آنچه هست کرد.

     در دهه گذشته، من با مشکلات سلامتی بدتری روبرو شدم که متخصصان پزشکی پاسخی برای آن نداشتند، که باعث شد از دکتری به دکتر دیگر سر بزنم، که بعداً متوجه شدم (پس از سال ها جستجو برای پاسخ به تنهایی) احتمالاً با کارهای انجام شده دندانپزشکی مرتبط است.

     خود شوهرم دائماً با مسائل بهداشتی و شخصی روبرو بود که من از او حمایت کردم.

     درگیری های مداومی در خانواده خونی من وجود داشت و بعداً متوجه شدم که این درگیری ها از طرف یک زن و شوهر که به او اعتماد داشتم و سمی بود و در بین خانواده اختلاف ایجاد می کرد، می آمد. من همچنین متوجه چیزهایی در مورد مادرم شدم که من را بسیار ناامید کرد، که متوجه شدم علت بسیاری از مشکلات من در دوران کودکی بود.

     سرانجام، پس از دو سال تأخیر به دلیل کووید، من و شوهرم با نوزادمان به خارج از کشور نقل مکان کردیم، بدون شغل یا مسکن طولانی مدت، جایی که مجبور بودیم از جایی به مکان دیگر نقل مکان کنیم و در عدم اطمینان روزانه زندگی کنیم. آینده ما را همانطور که او برای یافتن شغل کار می کرد (و در نهایت انجام داد).

در این دوران بسیار سخت، من باید سنگی می شدم که همه چیز را کنار هم نگه دارم. اینکه علیرغم نامشخص بودن همه چیز – بیماری همه گیر، بیماری و مرگ یکی از عزیزان، بزرگ کردن نوزاد بدون کمک خانواده، بیماری شخصی و مهاجرت به خارج از کشور بدون داشتن شغلی در خانواده – باید ثابت نگه داشتن همه چیز باشم. من مجبور بودم همه کارها را انجام دهم و خودم را به حداکثر برسانم تا همه متغیرها و عدم قطعیت ها را جذب کنم. تا پایه ای پایدار باشم تا کودکم تربیتی ایمن، مثبت و غنی داشته باشد. حمایت از شوهرم در سختی های شدید؛ و به خانواده ام کمک کنم تا اوج بگیرند و موفق شوند.

هر یک از موارد فوق به خودی خود به اندازه کافی دشوار است، اما برای اینکه همه آنها همزمان اتفاق بیفتند، غیرانسانی، سورئال و روح خردکننده بود.

همه‌گیری همچنین همه چیز را به طور قابل توجهی دشوارتر کرد. ما سال ها برنامه ریزی کرده بودیم که به خارج از کشور مهاجرت کنیم و ویزاهایمان را گرفته بودیم، پروازهایمان را رزرو کرده بودیم و تمام وسایلمان را در سنگاپور فروخته بودیم، اما کووید شیوع پیدا کرد و به یک بیماری همه گیر جهانی تبدیل شد و کشورها فقط چند روز قبل از حرکت ما وارد قرنطینه شدند. مجبور شدیم عقیده خود را عوض کنیم.

درست در زمانی که سنگاپور در حال ورود به قرنطینه بود، برنامه های زندگی خشمگینانه ای را برای یافتن مسکن محلی انجام دهیم. دو سال انتظار در بلاتکلیفی بود تا محدودیت‌های سفر تغییر کند و بالاخره بتوانیم حرکت کنیم.

در این زمان‌های عمیقاً نامطمئن، کاری که من انجام داده‌ام (علاوه بر آنچه در بالا به اشتراک گذاشته‌ام) این است که یک روز در یک زمان زندگی کنم. تا تمام تلاشم را بکنم و هر روز را مهم کنم. تمام تلاشم را بکنم و امیدوارم در نهایت همه چیز درست شود.

زیرا گاهی اوقات بهترین چیزی است که می توانیم انجام دهیم. وقتی همه چیز خارج از کنترل ماست، و به نظر می رسد که هیچ کاری از ما انجام نمی شود، آنگاه تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که اکنون روی چند چیز تحت کنترل ما تمرکز کنیم – حتی اگر آنها فقط چند چیز کوچک باشند. آنها را انجام دهید و آنها را به خوبی انجام دهید. آنها را انجام دهید و به حرکت رو به جلو ادامه دهید.

در مقطعی، امیدوارم همه چیز رو به جلو باشد. وقتی این اتفاق افتاد، می توانید برای آینده برنامه ریزی کنید. در عین حال،

     روی کاری که می توانید انجام دهید تمرکز کنید. همانطور که در شماره 1 به اشتراک گذاشتم، روی کارهایی که می توانید انجام دهید تمرکز کنید. اینها چیزهایی هستند که می توانید در موقعیت کنترل کنید، پس روی آنها کار کنید. چیزهای دیگر در کنترل شما نیستند، بنابراین تمرکز روی آنها (مگر اینکه برای یادگیری باشد) کمکی نخواهد کرد.

     یک روز در یک زمان زندگی کنید. در مواقع عدم اطمینان شدید، بهترین کاری که می توانیم انجام دهیم این است که یک روز در هر زمان زندگی کنیم. روی انجام بهترین کار و گذراندن روز تمرکز کنید. اگر امکان پذیر نیست، بر روی عبور از لحظه تمرکز کنید. لحظه به لحظه، اینگونه از آن عبور می کنید.

     خودتان را به خاطر اتفاقات نادرست سرزنش نکنید. شما نمی توانید همه چیز را در یک موقعیت کنترل کنید. اتفاقاتی خواهد افتاد که خارج از کنترل شماست و تقصیر شما نیست. هر اتفاقی افتاده، لطفاً بدانید که تقصیر شما نیست.

     با خودت مهربان باش. شما تمام تلاش خود را می کنید. به یاد داشته باشید که در این دوران سخت، خود را دوست داشته باشید و از آن مراقبت کنید.

     انتظارات خود را رها کنید. همه ما انتظاراتی داریم که می خواهیم اوضاع چگونه باشد، اما نمی توانیم نتیجه را کنترل کنیم، وقتی که بسیاری از چیزها خارج از کنترل ما هستند. انتظارات خود را رها کنید و آنچه می توانید انجام دهید. بدانید که هر اتفاقی بیفتد، تمام تلاش خود را کرده اید.

کلمات پایانی

می دانم که زندگی سخت است. من می دانم که همه چیز می تواند دشوار باشد. از هر چیزی که داری، امیدوارم بگذری.

بدانید که عدم اطمینان بخشی از زندگی است. رکود اقتصادی، بیماری، مرگ، تربیت فرزند، مراقبت از یکی از عزیزان یا چیزی که کاملاً خارج از کنترل ما است مانند یک بلای طبیعی یا بیماری همه گیر، عدم اطمینان می تواند به طرق مختلف به ما ضربه بزند.

من می خواهم بدانی که در این مورد تنها نیستی. بسیاری دیگر نیز در همین نبردها می جنگند.

برای مدیریت شرایط هر کاری که می توانید انجام دهید. مراحل این راهنما را دنبال کنید. شاید هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد، اما با اقدام مداوم و نگرش درست، امیدوارم راه‌حلی برای مشکل خود بیابید و ثبات را در زندگی خود به دست آورید. برخی از مسائل ممکن است آنقدر فراگیر باشند که باید با آن زندگی کنید، شاید برای مدت طولانی، شاید برای همیشه. اگر چنین است، با استفاده از مراحل بالا، روی یافتن یک نرمال جدید کار کنید.

personalexcellence.co

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *