نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 9:39 ق.ظ

چرا تست نفوذ برای هر استراتژی امنیت سایبری قوی حیاتی است

امنیت سایبری

2 نوامبر 2023-© shutterstock/عکس کریس دیکنز، مهندس ارشد راه حل در HackerOne، یک استراتژی موثر تست نفوذ را تشریح می کند.

تحول دیجیتال به یک نیاز ضروری برای هر کسب و کاری تبدیل شده است که می خواهد در یک چشم انداز جهانی به طور فزاینده دیجیتال رقابتی باقی بماند.با این حال، همیشه ساده نیست. در بسیاری از موارد، دیجیتالی کردن فرآیندهای کلیدی می‌تواند کسب‌وکارها را در معرض طیف گسترده‌ای از خطرات جدید امنیت سایبری قرار دهد که به آنها عادت نکرده‌اند، و اگر مراقب نباشند، به طور بالقوه منجر به نقض‌های مخرب، حملات و/یا از دست دادن داده‌های حساس می‌شود.

به منظور محافظت در برابر چنین تهدیداتی، باید در کنار هرگونه ابتکار تحول دیجیتال، یک استراتژی امنیت سایبری جامع اجرا شود.با این حال، امنیت سایبری یک فعالیت «یک و تمام شده» نیست، استراتژی‌ها باید به طور مستمر مورد ارزیابی و آزمایش قرار گیرند تا اطمینان حاصل شود که مؤثر باقی می‌مانند.

مجرمان سایبری به طور مداوم حملات خود را تکامل می دهند، بنابراین امنیت سایبری نیز باید تکامل یابد. هر چیزی که اکنون کار می کند احتمالاً در عرض چند هفته یا چند ماه منسوخ خواهد شد.

یکی از بهترین راه‌ها برای پیشرو ماندن، آزمایش‌های نفوذ منظم (pentesting) است که می‌تواند به شرکت‌ها تصویری سریع و دقیق از وضعیت فعلی دفاع سایبری‌شان بدهد. در این فعالیت زمانی مشخص می‌شود که هکرهای اخلاقی خود را به جای بازیگران مخرب قرار می‌دهند تا به منظور شناسایی آسیب‌پذیری، امنیت سیستم را نقض کنند.

به طور معمول، هم انسان ها و هم برنامه های خودکار برای تحقیق، کاوش و حمله به یک شبکه با استفاده از روش ها و کانال های مختلفی که توسط مجرمان سایبری استفاده می شود، استفاده می شود.اما بسیاری هنوز به طور کامل نمی دانند که Pentesting چگونه کار می کند، یا چگونه می توانند آن را به طور موثر در استراتژی امنیتی گسترده تر خود پیاده سازی کنند.

چگونه pentesting تغییر کرده است؟

دوران تست نفوذ مخفیانه و درهای بسته، چیزی از گذشته است. در آن روزها، باید به مهارت‌ها و برنامه‌های شرکت‌های معمولاً بزرگ وابسته می‌شد، انتظارهای طولانی را تحمل می‌کرد و بینش محدودی نسبت به نتایج و اقدامات آزمایش‌کننده داشت.

امروزه، تست نفوذ به طور قابل توجهی تکامل یافته است. اغلب در عرض چند روز شروع می شود و به طور معمول در مقیاس کوچکتر انجام می شود. این دگرگونی به پلتفرم‌های نوآورانه‌ای تعلق می‌گیرد که شفافیت بی‌درنگ را در فرآیند آزمایش و رویکرد فراگیرتری در هنگام حضور آزمایش‌کنندگان ارائه می‌دهند.

اکنون تاکید بر نتایج و تجربه جامعه هک اخلاقی به جای آموزش و گواهی رسمی است. ایجاد روش های جدید هک مبتنی بر هوش مصنوعی و تمایل به آزمایش کد منبع نیز خروجی را تا حد زیادی بهبود بخشیده است.

در حالی که این ممکن است برای کسب و کار درگیر بسیار دلهره آور به نظر برسد، pentesting یک راه فوق العاده موثر برای کشف آسیب پذیری های اصلی در امنیت آنها قبل از سوء استفاده است، که برای ایمن نگه داشتن داده های حساس بسیار مهم است.

مسلماً، بهترین مزیت تست نفوذ، پوشش کامل و مستندسازی آن است. به دلیل آزمایش عمیق و دقیق آن، در بیشتر موارد، آسیب‌پذیری‌ها کشف و مستند می‌شوند، از جمله جزئیاتی در مورد نحوه سوء استفاده از باگ، تأثیر آن بر انطباق سازمان و توصیه‌هایی در مورد نحوه اصلاح مشکلات.

برخلاف سایر درگیری‌های امنیتی تهاجمی، پنتستینگ همچنین به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا سیستم‌های داخلی را در کنار برنامه‌های ناتمام آزمایش کنند – این امر به ویژه زمانی مفید است که منجر به اعلام محصول جدید یا خرید سازمان شود.

همانطور که گفته شد، pentesting یک راه عالی برای کسب‌وکارها برای سنجش اثربخشی دفاع‌های امنیتی موجود در آن لحظه است.با این حال، بسیاری از سازمان‌ها تمایل دارند با آن به گونه‌ای رفتار کنند که گویی آغاز و پایان فرآیند است، در حالی که اینطور نیست.

Pentesting یک ابزار است، نه یک استراتژی، و به همان اندازه که ارزشمند هستند، pentest ها تنها زمانی مفید هستند که نتایج به یک استراتژی امنیتی کلی موثر برای آینده تبدیل شوند.

یک استراتژی مدرن و موثر برای آزمایش پنت باید شامل عناصر زیر باشد:

1. اولویت های امنیتی کلیدی را تعیین کنید

اول و مهمتر از همه، کسب و کارها باید تعیین کنند که از چه چیزی باید محافظت کنند. در حالی که غیرممکن است همیشه از همه چیز محافظت کنید، دارایی های کلیدی باید بر اساس آسیبی که دارایی در صورت به خطر افتادن آن ایجاد می کند، اولویت بندی شوند.به طور معمول، اطلاعات بسیار حساس مانند IP اختصاصی، اطلاعات رقابتی و قانونی و اطلاعات شناسایی شخصی (PII) در صدر لیست قرار خواهند گرفت.

2. خرید ایمن را از همه کارمندان دریافت کنید

فرهنگ امنیت پایدار مستلزم مشارکت در تمام سطوح سازمان، از هیئت اجرایی تا میز پذیرش است.اگر هر کارمندی مسئولیت امنیت شرکت را بپذیرد، ساخت مدلی که در آن ریسک‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود، بسیار آسان‌تر است و تیم‌ها در سراسر شرکت می‌توانند به طور ایمن مقیاس شوند.

  3. از pentesting به عنوان یک نقطه تماس امنیتی معمولی استفاده کنید

تست نفوذ ar یک راه عالی برای ترویج یک رویکرد فعال تر به امنیت است. در اغلب موارد، سازمان‌ها هدفشان این است که فقط حداقل الزامات را برای انطباق برآورده کنند – و خود را ایمن می‌دانند که این یک استراتژی بسیار پرخطر است.

در مقابل، ترکیب پنتست‌های معمولی با برنامه‌های پاداش باگ، یک حلقه بازخورد مستمر فراهم می‌کند که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا به سرعت آسیب‌پذیری‌های جدید را شناسایی کرده و قبل از اینکه مورد توجه عوامل مخرب قرار گیرند، با آنها مقابله کنند.

  4. امنیت سایبری قوی را به یک تمایز استراتژیک تبدیل کنید

یک مطالعه اخیر توسط PwC نشان داد که 87٪ از مدیران عامل جهانی در امنیت سایبری به عنوان راهی برای ایجاد اعتماد با مشتریان سرمایه گذاری می کنند. اگر رگ حیات اقتصاد دیجیتال داده است، قلب آن اعتماد دیجیتال است.

سازمان‌هایی با استراتژی امنیتی مناسب می‌توانند به سرعت آن را به یک تمایز استراتژیک برای برند خود تبدیل کنند که در بخش‌ها و صنایع بسیار رقابتی تجاری بسیار ارزشمند است.

بهترین استراتژی های امنیت سایبری می توانند به سرعت با تغییرات سازگار شوند.

امنیت سازمانی مدرن آسان نیست. از آنجایی که کسب‌وکارهای بیشتری از تحول دیجیتال استقبال می‌کنند و رایانش ابری به یک امر عادی تبدیل می‌شود، اتکا به فناوری اطلاعات به بالاترین حد خود رسیده است.

در نتیجه، حتی یک نقض کوچک داده به طور بالقوه می تواند تأثیر مخربی داشته باشد. علاوه بر این، سطوح حمله به طور تصاعدی بزرگتر از چند سال پیش هستند و با سرعت هشدار دهنده ای به رشد خود ادامه می دهند.

بهترین رویکرد برای تیم های امنیتی، رنگ آمیزی خارج از خطوط با القای تفکر جدید و مستقل است. با در نظر گرفتن این موضوع، تست نفوذ بسیار بیشتر از یک اسکن و قطعاً بیش از یک الزام انطباق با تیک باکس ارائه می دهد.

با توسعه یک برنامه امنیت سایبری که از رویکردی چابک استفاده می‌کند، سازمان‌ها می‌توانند انعطاف‌پذیری را در اولویت قرار دهند و در صورت نیاز تغییرات سریعی ایجاد کنند.

درگیر شدن با هکرهای اخلاقی، سازمان ها را قادر می سازد تا ارتشی از کارشناسان متخصص را مستقر کنند که به طور شبانه روزی برای شناسایی آسیب پذیری ها و انجام آزمون های پنتی هم برای انطباق با مقررات و هم برای ارزیابی مشتریان کار می کنند. در محیط تجاری بسیار رقابتی و بی ثبات امروزی، تعداد کمی از سازمان ها می توانند از چنین مزیت امنیتی حیاتی چشم پوشی کنند.

https://www.innovationnewsnetwork.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *