نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 اردیبهشت 1403 10:21 ق.ظ

“هرگز یک بحران را هدر ندهید”:  نظر مدیر عامل StarHub درباره تغییرات متحول کننده

مدیریت بحران

23 اکتبر 2023 -نوشته دنیس بوگروف

نیکیل ایپن ایده های خود را در تعریف مجدد بخش برای شرکت مخابراتی سنگاپوری StarHub و اینکه چگونه دورانش در واحد غواصی دریایی سنگاپور او را برای رهبری شرکتی در زمان های چالش برانگیز آماده کرد، بیان می کند.

این مصاحبه بخشی از مجموعه Leading Asia است که شامل گفتگوهای عمیق با تأثیرگذارترین رهبران منطقه در مورد آنچه که برای رهبری امروز در آسیا نیاز است، میباشد.

اگر از یک مسابقه فوتبال لیگ برتر از روی مبل راحتی خود در سنگاپور لذت برده اید یا احساس غرور کرده اید که سنگاپور می تواند مدعی پایدارترین مخابرات جهان باشد، نیکیل ایپن، مدیر عامل StarHub باید از شما تشکر کند. ایپن می گوید: «ما می خواهیم کارهایی را در سنگاپور انجام دهیم که هرگز در هیچ کجای دنیا انجام نشده است.

بیوگرافی نیکیل ایپن

از زمان راه اندازی آن در سال 2000، StarHub به سرعت رشد کرده و به دومین اپراتور بزرگ تلفن همراه سنگاپور تبدیل شده است. اما Eapen درک می کند که حفظ و رشد سهم بازار این شرکت مستلزم یک چشم انداز آینده نگر و نوآوری بی امان است. او می خواهد در این مسیر صنعت مخابرات را متزلزل کند. در طول دو سال اول خود در StarHub، او از راحتی خود با تغییر استفاده کرده است – که در دوران کودکی و یک زندگی حرفه ای شدید و متنوع شکل گرفته است – تا دستور کار تحولی را که هر بخش از تجارت را تحت تأثیر قرار داده است، هدایت کند.

ریشه موفقیت ایپن تمرکز او بر مردم و اعتقاد او به این است که هر شکست فرصتی برای رشد است. این باور مفیدی است که اگر متوجه شدید که در زمان‌های بحران‌های اقتصادی کلان یک شرکت مخابراتی را رهبری می‌کنید که به خوبی به او خدمت کرده است، باید آن را توجه داشته باشید. رشد درآمد شرکت 22.6 درصد در سال 2022 بود،  و درآمدهای نیمه اول 2023 26.0 درصد بیشتر از درآمدهای سال قبل بود.

 StarHub همچنین از نظر سیاست ها و تعهد به برابری جنسیتی در سنگاپور در رتبه هفتم قرار گرفت.

در این مصاحبه در آسیا با دنیس بوگروف از مک کینزی، ایپن در مورد پیچیدگی سفر دگرگونی StarHub بحث می کند. او در مورد اهمیت خودآگاهی، ویژگی هایی که به عنوان یک مدیر عامل باید بیاموزد، و اینکه چگونه سه پایه پلت فرم حرفه ای، خانواده و خود را متعادل می کند، منعکس می کند.

نیکیل ایپن: تغییر در زندگی شخصی و حرفه ای من نقش مهمی داشته است. پدر و مادر من از یک جامعه بسیار قدیمی از مسیحیان سوری در هند هستند اما به کشورهای دیگر مهاجرت کردند. زمانی که من بچه بودم زیاد در آسیای جنوب شرقی حرکت می کردیم. در نتیجه، من به عنوان یک بچه فرهنگ سوم شناخته می شوم. بعداً به مدرسه شبانه روزی در انگلستان رفتم، برای تکمیل خدمت سربازی خود در واحد غواصی نیروی دریایی سنگاپور [NDU] به سنگاپور برگشتم و سپس برای دانشگاه به انگلستان برگشتم.

من زندگی حرفه ای خود را در بانکداری با سالومون برادرز آغاز کردم و سپس توسط ST Telemedia، یک سرمایه گذار استخدام شدم. و اکنون به عنوان مدیر عامل StarHub، من یک اپراتور شده ام. من مجبور شده ام چیزهای زیادی را در پرواز یاد بگیرم که اگر در این تجارت شروع می کردم، طی ده یا 20 سال یاد می گرفتم. تغییر مداوم من را شکل داده است، و این آمادگی خوبی برای تحول تهاجمی است که اکنون وظیفه اصلی من در StarHub است.

مک کینزی: برخی از چالش‌هایی که در تلاش برای اجرای تغییرات دگرگون‌کننده در StarHub با آن‌ها روبرو هستید، چیست؟

نیکیل ایپن: با ایفای نقش در StarHub، می دانستم که دارم به یک شرکت خوب ملحق می شوم – اما در یک صنعت قدیمی. بسیاری از چالش‌هایی که در StarHub با آن‌ها روبرو هستیم، چالش‌هایی هستند که صنعت مخابرات برای 20 سال با آن روبرو بوده است. اولی رقابت است: تقریباً در هر بازاری شاهد افزایش رقابت بوده‌ایم، و شرکت‌های تازه وارد دائماً فناوری‌های کم‌هزینه‌تری را معرفی می‌کنند.

دوم، شرکت های مخابراتی به طور فزاینده ای برای به دست آوردن ارزش از فناوری های نوظهور تلاش کرده اند. اتصال موبایل چیزی است که انقلاب داده را ممکن کرده است، اما بسیاری از ارزش این نوآوری ها به جای دیگری رفته است.

سوم، میراث صنعت مخابرات گاهی اوقات مانع از تکامل آن شده است. در دهه‌های 1980 و 1990، صنعت از این ترکیب جادویی رشد و تداوم زیرساخت سود برد. شرکت ها روی چند اولویت کلیدی همسو شدند و سپس همه آنها را اجرا کردند. با گذشت زمان، ذهنیتی ایجاد شد که نوآوری را در اولویت قرار نداد. اما اکنون مقدار زیادی عدم اطمینان از جهات مختلف وجود دارد. معیارهای قدیمی دیگر مرتبط نیستند و اجرا بسیار پیچیده تر شده است.

این چالش‌های صنعت با این واقعیت تشدید می‌شوند که ما در StarHub در یک رابطه کار می‌کنیم

بازار بسیار کوچک کیف پول آدرس پذیر ما محدود است و در بخش تلفن همراه، احتمالاً رقابت بیشتری در هر واحد جمعیت نسبت به هر جای دیگری در جهان داریم.

در StarHub، ما می‌خواهیم از دارایی‌های اصلی شرکت‌های مخابراتی استفاده کنیم، اما همچنین می‌خواهیم به روشی کاملاً متفاوت تجارت کنیم. این یک کار پیچیده است. دیروز در تالار شهر اینطور توضیح دادم: ما در حال هدایت یک هواپیما هستیم که در حال حاضر یک بوئینگ 747 قدیمی است. در حالی که این هواپیما در حال پرواز است، هم در حال شتاب دادن و هم ارتقاء بخش های مختلف هستیم، بنابراین از یک بوئینگ 747 خارج می شویم. به یک جت جنگنده F-35 میرویم.

مک کینزی: افتخارآمیزترین لحظات شما به عنوان یک رهبر تا کنون چه بوده است؟

نیکیل ایپن: من واقعاً مفتخرم که به جایی رفته‌ایم که قبلاً هیچ شرکت مخابراتی نرفته است. برای مثال، ما با ارائه دهندگان پیشرو ابر و شرکای فناوری مخابراتی برای ایجاد Cloud Infinity، که در حال ساخت اولین شبکه ابری خودمختار در منطقه شهری در جهان است، شریک شده ایم. این یک پلت فرم افقی است که از دارایی های مخابراتی به روشی بسیار متفاوت استفاده می کند. : به طور فعال اکوسیستم را به شکوفایی تشویق می کند.

و من افتخار می کنم که کل StarHub در این سفر با من بوده است. من یک C-suite فوق العاده توانا دارم که در نوع خود رهبر هستند. من تعداد زیادی تک به تک هم با آنها و هم با همکاران جوان تر انجام می دهم.

سال 2022 سال سختی بود، اما در حالی که ما سرمایه گذاری زیادی انجام دادیم، درآمد خود را نیز 17 درصد افزایش دادیم. درآمد امسال دوباره رشد خواهد کرد. هیچ نقطه پایان محدودی برای سفری که در آن هستیم وجود ندارد، اما تا اوایل سال آینده، می‌توانیم کارایی برداشت را آغاز کنیم.

مک کینزی: چالش برانگیزترین لحظات چه بوده است؟

نیکیل ایپن: همیشه مواقعی وجود دارد که در یک سفر تحول پیچیده همه چیز خوب پیش نمی رود. یک مثال زمانی بود که ما لیگ برتر را به عنوان بخشی از پیشنهاد Infinity Play خود به سنگاپور آوردیم. ما آن را به‌عنوان یک پیشنهاد فن‌آوری پیشرو و فوق‌العاده معرفی کردیم که مبتنی بر برنامه، ویژگی‌های غنی و همه‌جانبه بود. این یک استراتژی جدید و جسورانه بود و مسائل اساسی در آخر هفته اول وجود داشت که باعث اختلال در خدمات و واکنش عمومی شد.

اما شرکت های بزرگ با عبور از آتش ساخته می شوند. شما باید به عنوان یک تیم یاد بگیرید و سازگار شوید. هر موقعیت چالش برانگیز فرصتی برای دستیابی به بهبودهای تدریجی است. هرگز اجازه ندهید یک بحران خوب از بین برود.

رسیدن به این نقش به عنوان اولین اپراتور و برای اولین بار مدیر عامل، چالش های خاص خود را به همراه داشته است. هیچ خط مستقیمی از جایی که شروع کردیم وجود نداشت، و من نمی‌توانستم فقط روی دو یا سه اولویت تمرکز کنم. ما باید ده تا داشته باشیم. و مردم مهم هستند. مانند فوتبال، این یک بازی تک به تک است، اما همچنین یک بازی تیمی است که در آن هر بازیکنی اهمیت دارد. شما باید از سفر لذت ببرید.

مک کینزی: درباره نقش گسترده‌تر StarHub در جامعه چگونه فکر می‌کنید؟

نیکیل ایپن: ما نمی‌خواهیم همان کارهای قدیمی‌ای را انجام دهیم که همیشه انجام می‌شده است: برداشت مالی و پایگاه مشتری‌مان. ما می خواهیم جامعه را به جلو ببریم. ما می خواهیم کارهایی را در سنگاپور انجام دهیم که هرگز در هیچ جای دنیا انجام نشده است.

ما پتانسیل ایجاد چیزی را داریم که با تعاریف و دسته بندی های موجود مخالفت کند. قبلاً در مورد Cloud Infinity و رویکردمان به لیگ برتر صحبت کرده‌ایم، اما همچنین در حال ارائه XGS-PON7 ده گیگابیتی و اتصالات پهن باند متقارن هستیم. هدف StarHub ارائه سطوح جدیدی از لذت، غنی‌سازی و تجربه فرهنگی برای جامعه ماست. ما می خواهیم به افراد کمک کنیم تا با استفاده از قدرت ابر، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، تحولات خود را ایجاد کنند. و ما حاضریم برای این کار ریسک کنیم.

پایداری یک ارزش اصلی است. ما با JTC، بزرگترین توسعه‌دهنده صنعتی در سنگاپور، در پروژه شهر هوشمند Punggol Digital District کار می‌کنیم. با هم، زیرساخت‌های اتصال سبز را با حسگرهای نصب‌شده که بر روی ابر مدیریت می‌شوند، ایجاد می‌کنیم. این فناوری ها موارد استفاده زیادی دارند. به عنوان مثال، ما قادر خواهیم بود پهنای باند را به صورت پویا و با دقت دقیق تخصیص دهیم و کارایی انرژی را بهبود ببخشیم. هیچ کس تا به حال پروژه ای مانند این را انجام نداده است.

ما فکر می‌کنیم که هنوز در مراحل اولیه سفر پایداری‌مان هستیم، اما شوالیه‌های شرکتی قبلاً ما را به‌عنوان پایدارترین شرکت مخابراتی در جهان رتبه‌بندی کرده‌اند. ما خوشحالیم که این شناخت را داریم، اما چیزهای بیشتری وجود دارد که می‌خواهیم به انجام برسانیم. ما می خواهیم از ابر و دیجیتالی شدن برای خم کردن منحنی مصرف انرژی استفاده کنیم.

مک کینزی: سبک رهبری شما در StarHub چگونه تکامل یافته است؟

نیکیل ایپن: یک سرمایه‌گذار – که من قبلاً بودم – عموماً ریسک پذیری بیشتری نسبت به یک مدیرعامل دارد. در StarHub، من مسئول هدایت یک مسیر ثابت در سفر و کار در چارچوب اهداف روشنی هستم که تعیین کرده ایم. و در حالی که من همیشه و باید همیشه درجه بالاتری از ریسک پذیری نسبت به هر کس دیگری در سازمان داشته باشم، باید آن را تعدیل کنم – برای من، سهامدارانم و تیم.

رویکرد بالینی که من برای تصمیم گیری های تجاری استفاده می کردم. به عنوان مدیر عامل، تصمیمات من را نمی توان فقط با اعداد سیاه و سفید در یک صفحه هدایت کرد. همچنین باید جنبه انسانی و سفری که تیمم در آن است را در نظر بگیرم.

بخش بزرگی از انتقال به StarHub دوبرابر کردن توانایی من برای ایجاد سریع ارتباطات یک به یک معنادار بود. باز بودن در مورد اینکه چه کسی هستم – از جمله صحبت کردن در مورد چیزهایی که واقعاً برای من مهم هستند – راه طولانی را طی می کند. اما همیشه در نمایش بودن نیز چالش برانگیز است. هدف من این است که همیشه 100 درصد حاضر باشم و سؤالات درست بپرسم. اما امروز باید 20 بار این کار را انجام دهم. این چیزی است که فکر می کنم در آن بهتر شده ام، اما این یک سفر مداوم است.

مک کینزی: ویژگی های اساسی یک مدیر عامل که به نظر شما مهم است و در این راه به شما کمک کرده است، چیست؟

نیکیل ایپن: مدیران عامل باید از هر چیزی که درست پیش می‌رود و مهم‌تر از همه چیزهایی که اشتباه می‌رود، درس بگیرند. آنها باید اشتباهات خود را بشناسند و به آنها رسیدگی کنند. در بدترین روزم، باید بتوانم عقب بنشینم و بگویم: «امروز سخت بود، اما چند درس شگفت انگیز یاد گرفتم، و خوش شانس هستم که این فرصت را داشتم.»

یافتن راه هایی برای تجدید انرژی شخصی من نیز حیاتی بوده است. سلامتی و تندرستی بخش بزرگی از آن است.اگر نتوانم به طور کامل با هرکسی که ملاقات می‌کنم تعامل داشته باشم، نمی‌توانم در این شغل موفق شوم.

مک کینزی: من می خواهم نکته دوم را دنبال کنم. تعادل در زندگی شما چگونه به نظر می رسد؟

نیکیل ایپن: من به سه پایه‌ام فکر می‌کنم: پلتفرم حرفه‌ای، خانواده‌ام و خودم. و من با تقویمم کار می کنم و زمانم را به قطعات کوچک تقسیم می کنم. سپس هر دو فعالیت را پخش می‌کنم، آن‌هایی که انرژی من را بالا می‌برند و آن‌هایی که آن را کاهش می‌دهند در طول روز.

بیشتر روزها ساعت 5:30 صبح برای آموزش شنا بیدار می شوم. تغذیه سالم انرژی من را بالا نگه می دارد. سعی می‌کنم بین جلسات استراحت کنم تا نفس بکشم، و گاهی اوقات می‌توانم در یک تمرین بعدازظهر سریع هم فشار بیاورم. من همیشه می خواهم وقتی به خانه می آیم انرژی برای تعامل با خانواده ام داشته باشم، و همچنین زمانی را برای مطالعه اختصاص دهم.

مک کینزی: چه توصیه ای به جوان تر خود می کنید؟

نیکیل ایپن: اخیراً برای بازدید از NDU برگشتم. یکی از کارآموزان فعلی همین سوال را از من پرسید و من پاسخی را که به او دادم به شما خواهم داد.

من به خود کوچکترم می گویم که خودآگاهی را دو چندان کند، به خصوص در مواقع بحران. NDU واقعاً در این زمینه به من کمک کرد. یاد گرفتم از درد فاصله بگیرم و واکنش‌هایم را به موقعیت‌های نامطلوب ارزیابی کنم. من موفق شده ام از این توانایی استفاده کنم و در طول زندگی حرفه ای خود آن را تقویت کنم. چالش‌های من در StarHub به جای درد، شکست‌ها هستند، اما روش اصلی یکسان است. در جایی که بتوانم با موقعیت‌های سخت با فاصله‌ای سالم روبرو شوم، می‌توانم باهوش‌تر، قوی‌تر و سریع‌تر ظاهر شوم.

درباره نویسنده (نویسندگان)

نیکیل ایپن مدیر عامل StarHub است. دنیس بوگروف یک شریک ارشد در دفتر مک کینزی در سنگاپور است.

نظرات بیان شده توسط مصاحبه شوندگان متعلق به خودشان است و بیانگر یا منعکس کننده نظرات، سیاست ها، یا مواضع McKinsey & Company نیست و یا تایید آن را ندارد.

https://www.mckinsey.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *