نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 اردیبهشت 1403 10:31 ق.ظ

نمایی جدید از تمام اجسام در جهان

نمایی جدید از تمام اجسام در جهان

18 اکتبر 2023 -توسط دانشگاه ملی استرالیا-اعتبار: مجله آمریکایی فیزیک (2023). DOI: 10.1119/5.0150209

جامع ترین دیدگاهی که از تاریخ جهان تا کنون ایجاد شده است توسط محققان دانشگاه ملی استرالیا (ANU) تهیه شده است. این مطالعه همچنین ایده های جدیدی در مورد چگونگی شروع جهان ما ارائه می دهد.

نویسنده اصلی، استادیار افتخاری چارلی لاین‌ویور از ANU گفت که او قصد داشت بفهمد همه اجرام جهان از کجا آمده‌اند.

او گفت: “زمانی که جهان 13.8 میلیارد سال پیش در یک انفجار بزرگ داغ آغاز شد، هیچ جرمی مانند پروتون، اتم، انسان، سیاره، ستاره یا کهکشان وجود نداشت. اکنون جهان پر از چنین اجرامی است.”

پاسخ نسبتاً ساده به اینکه از کجا آمده اند این است که با سرد شدن جهان، همه این اجرام از یک پس زمینه داغ متراکم شدند.

برای نشان دادن این فرآیند به ساده‌ترین شکل ممکن، محققان دو نمودار ترسیم کردند. اولی دما و چگالی کیهان را هنگام انبساط و سرد شدن نشان می دهد. دوم جرم و اندازه همه اجرام در جهان را ترسیم می کند.

نتیجه، جامع ترین نموداری است که تا به حال از همه اجرام موجود در جهان ایجاد شده است. این مطالعه در آخرین شماره مجله آمریکایی فیزیک منتشر شده است.

ویهان پاتل، یکی از نویسندگان و دانشجوی سابق پژوهش ANU، گفت که این پروژه سوالات مهمی را مطرح کرد.

بخش‌هایی از این طرح «ممنوع» است – جایی که اجسام نمی‌توانند چگال‌تر از سیاه‌چاله‌ها باشند، یا آنقدر کوچک هستند، مکانیک کوانتومی ماهیت واقعی معنای واقعی بودن یک شی منفرد را مبهم می‌کند. پاتل گفت.

محققان می گویند که مرزهای این راز ها و آنچه فراتر از آنها قرار دارد نیز یک راز بزرگ است.

“در انتهای کوچکتر، مکانی که مکانیک کوانتومی و نسبیت عام به هم می رسند، کوچکترین جسم ممکن است – یک لحظه. این نمودار نشان می دهد که جهان ممکن است به عنوان یک لحظه شروع شده باشد، که اندازه و جرم خاصی دارد، نه یک تکینگی، پاتل گفت: یک نقطه فرضی از چگالی و دمای بی نهایت است.

“در قسمت بزرگتر، طرح نشان می دهد که اگر هیچ چیز – خلاء کامل – فراتر از جهان قابل مشاهده وجود نداشت، جهان ما یک سیاهچاله بزرگ و کم چگالی خواهد بود. این کمی ترسناک است، اما ما دلایل خوبی برای این باور داریم که اینطور نیست.”

https://phys.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *