نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 3:58 ب.ظ

مراکز هیدروژن بیش از حد وابسته به سوخت های فسیلی هستند

انرژی هیدروژنی

 اکتبر 13، 2023 -توسط دانشگاه کرنل-اعتبار: Pixabay / CC0 دامنه عمومی

دولت بایدن مکان هفت مرکز تولید منطقه ای را اعلام کرده است که بخشی از 7 میلیارد دلار بودجه اولیه را برای کمک به شروع صنعت هیدروژن دریافت خواهند کرد.

هیدروژن توسط برخی به عنوان یک جایگزین پاک تر برای سوخت های فسیلی دیده می شود. اما دیگران اشاره می کنند که این فرایند هنوز به شدت به سوخت های فسیلی به عنوان منبع مواد اولیه متکی است.

رابرت Howarth استاد محیط زیست و زیست شناسی  و عضو هیئت علمی در مرکز اتکینسون کرنل برای پایداری است. تحقیقات Howarth نشان می دهد که “هیدروژن ابی” که از متان از گاز طبیعی استفاده می کند، ممکن است بیشتر از سوزاندن سوخت فسیلی به اب و هوا اسیب برساند.

هوارت می گوید: “بسیار ناامید کننده است که دولت بایدن بودجه ای را برای مراکز هیدروژنی فراهم می کند که بر اساس سوخت های فسیلی، حتی با جذب کربن است. برای ساخت هیدروژن به گاز طبیعی زیادی نیاز است، زیرا متان موجود در گاز طبیعی مواد اولیه شیمیایی برای این فرایند است و گاز طبیعی نیز سوزانده می شود تا فرایند شیمیایی تجزیه متان به هیدروژن و دی اکسید کربن را تامین کند. بنابراین، انتشار دی اکسید کربن بسیار بالا است.

هیدروژن ابی اختراع صنعت نفت و گاز است، یک اصطلاح بازاریابی که انها تنها در هشت سال گذشته مطرح کردند. مفهوم این است که دی اکسید کربن را که هنگام تجزیه متان ازاد می شود، جذب کند. متاسفانه، این گرفتن نیز انرژی می گیرد، که با سوزاندن گاز طبیعی حتی بیشتر مواجه می شود. و جذب کربن کامل نیست: مقادیر قابل توجهی از دی اکسید کربن هنوز به جو ازاد می شود.

توسعه، پردازش، حمل و نقل و ذخیره گاز طبیعی بدون انتشار بخشی از ان به جو که به عنوان متان سوخته نشده است، امکان پذیر نیست. مقدار ممکن است کم به نظر برسد، اما متان یک گاز گلخانه ای فوق العاده قدرتمند است، بیش از 80 برابر قوی تر از دی اکسید کربن به عنوان عامل گرم شدن کره زمین.

“در مورد اینده هیدروژن در اینده انرژی کربن زدایی شده، نقشی وجود دارد، اما فقط برای “هیدروژن سبز”، که هیدروژن ساخته شده از 100٪ برق تجدید پذیر است که برای تجزیه اب به هیدروژن و اکسیژن استفاده می شود، در فرایندی به نام “الکترولیز”، بدون انتشار دی اکسید کربن بدست می آید.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *