نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

17 اردیبهشت 1403 2:23 ق.ظ

قدیمی ترین فسیل رد پای انسان در امریکای شمالی با قدمت بیش از 20،000 سال

فسیل رد پای انسان

توسط اندی کوربلی-۱۰ اکتبر ۲۰۲۳

مدتهاست که فرض بر این است که انسان ها به امریکای شمالی رسیده اند در حالی که اخرین عصر یخبندان شاید بین 13،000 و 16،000 سال پیش شروع به کاهش کرد، اما پس از مطالعه دقیق و بحث در مورد یک روش جدید برای مجموعه ای از رد پای فسیل شده انسان در White Sands، نیومکزیکو نشان می دهد که انسان ها حداقل 21،000 سال پیش در اینجا بودند.

این زمانی بود که وسعت جغرافیایی ورقه یخ و پوشش یخچال های طبیعی در سطح زمین به اوج خود رسید، که به عنوان اخرین حداکثر یخبندان شناخته می شود.

هنگامی که اولین مجموعه نتایج در سال 2021 منتشر شد، گفتگوی جهانی در میان جامعه علمی در مورد دقت سنین اغاز شد. با استفاده از تاریخگذاری رادیوکربن دانه های گیاه ابزی مشترک Ruppia cirrhosa که در میان برداشت های فسیلی یافت می شود، این تیم 21،000 سال پیش به وجود امد.

با این حال گیاهان ابزی می توانند کربن را از اتم های کربن محلول در اب به جای هوای محیط به دست اورند، که به طور بالقوه می تواند باعث شود سنین اندازه گیری شده بیش از حد قدیمی باشد.

دکتر جف پیگاتی، نویسنده اصلی این مطالعه جدید در مورد همان ردپاها، در سازمان زمین شناسی ایالات متحده، می گوید اخرین یافته ها از انچه که در ابتدا پیدا کرده اند، حمایت می کند.

دکتر Pigati گفت: “واکنش فوری در برخی از محافل جامعه باستان شناسی این بود که دقت قدمت ما برای ادعای فوق العاده ای که انسان ها در امریکای شمالی در طول اخرین حداکثر یخبندان حضور داشتند، کافی نبود.”

“اما روش هدف ما در این تحقیق فعلی واقعا پرداخت می شود.”

برای مطالعه پیگیری، تیم تحقیقاتی بر روی تاریخگذاری رادیوکربن گرده مخروطی متمرکز شد، زیرا از گیاهان زمینی می اید و بنابراین از مسائل بالقوه ای که هنگام تاریخ گذاری گیاهان ابزی مانند Ruppia بوجود می ایند، اجتناب می کند.

این تیم از روش های پر زحمت برای جداسازی حدود 75000 دانه گرده برای هر نمونه ای که تاریخ گذاری کرده بودند استفاده کرد. نمونه های گرده از همان لایه های دانه های اصلی جمع اوری شد، بنابراین می توان مقایسه مستقیم انجام داد.

در هر مورد، سن گرده از نظر اماری یکسان با سن بذر مربوطه بود.

تیم USGS همچنین از نوع دیگری از تاریخ گذاری به نام لومینسانس تحریک نوری استفاده کرد که اخرین باری است که دانه های کوارتز در معرض نور خورشید قرار گرفته اند.

با استفاده از این روش، انها دریافتند که نمونه های کوارتز جمع اوری شده در لایه های تحمل رد پا دارای حداقل سن حدود 21،500 سال است که پشتیبانی بیشتری از نتایج رادیوکربن ارائه می دهد.

در سال 2018، محققان چیزی را کشف کردند که معتقدند رد پای یک زن است. انها داستانی را می گویند که ممکن است امروز اشنا به نظر برسد. رد پای او نشان می دهد که او تقریبا یک مایل راه می رود، با رد پای کودک نوپا گاهی اوقات در کنار او نشان داده می شود. شواهد نشان می دهد که او کودک را حمل می کرد، انها را از یک طرف به طرف دیگر تغییر می داد و گاهی اوقات کودک را در حالی که راه می رفت، پایین می اورد. ردپاها گسترش یافت و در نتیجه وزن اضافی که او حمل می کرد، در گل و لای لغزید.

بر اساس قد و سرعت راه رفتن، به نظر می رسد که بیشتر ردپاها در [پاپ 2021] از نوجوانان و کودکان است. همانطور که در مجله Science گزارش شده است،

یک فرضیه برای این تقسیم کار است که در ان بزرگسالان در وظایف ماهرانه درگیر هستند در حالی که “گرفتن و حمل” به نوجوانان واگذار می شود. کودکان نوجوانان را همراهی می کنند و در مجموع تعداد بیشتری از ردپاها را که ترجیحا در رکورد فسیلی ثبت می شوند، ترک می کنند. این الگو برای تمام سطوح حفاری شده مشترک است. “

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *