نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 6:55 ب.ظ

اولین هنر ماقبل تاریخ و کشف چاپ‌های دستی توسط کودکان 170000 سال پیش

24 اکتبر 2021 نوشته متیو بنت و سالی کریستین رینولدز در دانشگاه بورنموث. این مقاله از The Conversation تحت مجوز Creative Commons بازنشر شده است. این تحقیق در Science Bulletin منتشر شد.

ردپاهای فسیل شده و به ندرت رد پای دست را می‌توان در سرتاسر جهان یافت. همان‌طور که مردم به کارهای روزمره خود می‌پرداختند، باقی ماندند.

در تحقیقات جدید تیم بین المللی ما اثر دست و رد پاهای باستانی را در بالای فلات تبت که توسط کودکان ساخته شده بود، کشف کرده‌اند.

این تیم استدلال می‌کند که این آثار نشان دهنده اولین نمونه از هنر جداره غار است. هنر پاریتال نقاشی، طراحی، و حکاکی روی سطوح صخره‌ای است – چیزی که در غار پیدا می‌شود، اگرچه آثار تبتی در غار نیست.

سنگ آهکی که آثار بر روی آن نقش بسته شده به حدود 169000 تا 226000 قبل از میلاد می‌رسد. این سایت را به اولین نمونه شناخته شده فعلی از این نوع هنر در جهان تبدیل می‌کند. این اولین شواهد را برای انسان‌ها و سایر اعضای جنس همو (هومینین‌ها) در فلات مرتفع تبت ارائه می‌کند.

این کشف همچنین به تحقیقاتی می‌افزاید که کودکان را به عنوان برخی از اولین هنرمندان معرفی می‌کند.

شکل‌های دست معمولاً در غارهای ماقبل تاریخ یافت می‌شود. معمولاً از دست به عنوان یک شابلون استفاده می‌شود که رنگدانه در اطراف لبه دست پخش می‌شود. غارهای سولاوسی، اندونزی یا ال کاستیلو در اسپانیا نمونه‌های خوبی دارند و قدیمی‌ترین غارهایی هستند که تا به امروز شناخته شده‌اند.

در Quesang، در بالای فلات تبت، تیم ما به رهبری دیوید ژانگ از دانشگاه گوانگژو، ردپاها و دست‌ها را پیدا کردند که در سنگ تراورتن از یک چشمه آب گرم حفظ شده بود. تراورتن سنگ آهک آب شیرین است که اغلب به عنوان کاشی حمام استفاده می‌شود و در این مورد از آب‌های گرم تغذیه شده توسط گرمای زمین گرمایی رسوب می‌کند. رسوب آهکی که در کتری شما انباشته می‌شود، تشبیهی برای این موضوع ارائه می‌دهد. هنگامی که تراورتن نرم می‌شود، اثری به خود می‌گیرد، اما پس از آن سخت می‌شود.

به نظر می‌رسد که پنج اثر دست و پنج رد پا با دقت قرار گرفته‌اند، احتمالاً توسط دو کودک که با توجه به اندازه آثار قضاوت می‌شود. چاپ‌ها در طول راه رفتن معمولی باقی نمانده‌اند و به نظر می‌رسد که عمدا قرار داده شده‌اند. کودکی که این ردپاها را ساخته، احتمالاً حدوداً هفت ساله بوده و دیگری که رد پاها را ساخته است، در 12 سالگی و کمی بزرگ‌تر بوده است. تخمین سن بر اساس اندازه آثار با اشاره به منحنی‌های رشد مدرن است.

دانشگاه بورنموث

محبوب: جعبه ابزار جادوگر در خاکستر پمپئی کشف شد

آیا بچه‌ها اعضای گونه‌ی خودمان، هومو ساپینس، یا اعضای یک گونه‌ی انسان باستانی منقرض شده دیگر بودند؟ هیچ چیزی در مسیر برای حل این سوال وجود ندارد. با توجه به یافته‌های اسکلتی دیگر از این گونه در فلات، ممکن است آن‌ها گروهی مرموز از انسان‌های باستانی باشند که به آن‌ها دنیسووان‌ها گفته می‌شود.

آیا باید این تابلوی چاپ را هنر بدانیم؟ خوب، این به تعریف فرد بستگی دارد، اما علائم عمدا ساخته شده‌اند و ترکیب واضحی دارند. هرچه که این آثار نشان دهند، به وضوح تصاویری از کودکان در ارتفاعات بالا را تداعی می‌کنند که از یک نقطه بازی خلاقانه لذت می‌برند.

Good News, Inspiring, Positive Stories

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *