نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 11:24 ق.ظ

بنگاه‌های اقتصادی باید از منابع و انرژی به درستی استفاده و بر روی توسعه پایدار تمرکز کنند

13-7-1402

رسانه مسئولیت اجتماعی: رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی ایران گفت: حاکمیت شرکتی، مفهومی است که به ارتباط میان سهامدار و هیات مدیره باز می‌گردد و نظام‌های کلی که در آن منافع ذی‌نفعان سازمان رعایت شود.

به گزارش  رسانه مسئولیت اجتماعی؛ و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «محمود اولیایی» با بیان اینکه بنگاه‌های اقتصادی باید در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکتی دارای استراتژی و برنامه‌ای مشخص باشند، تاکید کرد: بنگاه‌های اقتصادی باید از منابع و انرژی به درستی استفاده و بر روی توسعه پایدار تمرکز کنند. بنگاه اقتصادی با فعالیت در یک جامعه، باید در مقابل، به صورت هدفمند به جامعه رسیدگی کند. CSR نیز به معنای مسئولیت سازمان‌ها در مقابل جامعه‌ای است که در آن فعالیت می‌کنند. سازمان‌ها یا بنگاه‌های اقتصادی از منابع انسانی، طبیعی و اقتصادی آن استفاده می‌کنند و بر خلاف نگاه سنتی در مدیریت و کسب و کار، سازمان‌ها تنها در مقابل سهامداران خود مسئول نیستند.

وی با اشاره به اینکه CSR بخشی از مسئولیت اجتماعی است، بیان کرد: حاکمیت شرکتی، مفهومی است که به ارتباط میان سهامدار و هیات مدیره باز می‌گردد و نظام‌های کلی که در آن منافع ذی‌نفعان سازمان رعایت شود.

اولیایی افزود: یکی از پایه‌های حاکمیت شرکتی، شفافیت است. با اجرای درست حاکمیت شرکتی، شفافیت ایجاد شده و بهره‌وری در بنگاه‌ها به شدت افزایش پیدا می‌کند.

رئیس کمیسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: مشکلات گمرکی، پیمان سپاری، رفع تعهد ارزی از موضوعات و چالش‌های روز فعالان اقتصادی است؛ اما در آینده موضوعاتی گریبان‌گیر جامعه خواهد بود که عواقب آن بسیار وخیم‌تر خواهد بود. عدم تعادل منطقه‌ای، فقدان نیروی کار متخصص و… از جمله این موضوعات است که بایستی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و حاکمیت شرکتی طرح و بررسی شود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *