نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 9:45 ب.ظ

دانش و تکنولوژی صنعت فولاد در مسیر توسعه پایدار

4-11-1402

خبر هرمزگان- معاون تکنولوژی و توسعه شرکت فولاد هرمزگان گفت: با توجه به برگزاری دو دوره موفق کنفرانس فولادسازی، در کنفرانس سوم به دنبال تکنولوژی‌های جدید و به کارگیری آن برای صنعت فولاد در مسیر توسعه پایدار هستیم.

مدیر متالورژی، طراحی و توسعه محصولات شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد: نگاه فولاد هرمزگان به مدیریت تکنولوژی در حوزه فولادسازی است

علیرضا کاظمی، در خصوص برگزاری سومین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری اظهار کرد: صنعت فولاد با سرعت در حال تحول است موضوعاتی مانند تحول دیجیتال، فولاد سبز (انتشار صفر آلاینده‌ها net zero emission) در گذشته به صورت جدی مطرح نبودند و یا دور از دسترس به نظر می‌رسیدند اما امروز تبدیل به الزام شده‌اند. تکنولوژی‌های نوظهور آینده این صنعت را تحت تاثیر قرار خواهند داد و در نتیجه این تغییرات، صنعت فولاد کشور باید با در نظر گرفتن الزامات حال و آینده این صنعت، رویکردهای خود را در نظر بگیرد و با استقرار این رویکردها، توسعه خود را در مسیر درست برنامه‌ریزی کند.

وی در خصوص مزیت برگزاری کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد هرمزگان بیان کرد: برای آشنایی با الزامات این صنعت و همچنین یادگیری بهترین تجارب یا برترین پژوهش‌ها راه حل‌های مختلفی وجود دارد که یکی از بهترین آن‌ها حضور در کنفرانس‌های تخصصی است که علاوه بر  یادگیری و تبادل اطلاعات امکان شبکه‌سازی را فراهم خواهد کرد.

از این رو شرکت فولاد هرمزگان با توجه به نبود یک کنفرانس تخصصی در کشور با موضوع فولادسازی ریخته‌گری و در راستای توسعه دانش و تکنولوژی خود و در نهایت توسعه دانش و تکنولوژی صنعت فولاد کشور، اقدام به برگزاری دو دوره کنفرانس نمود و با بهره‌گیری از درس آموخته‌های دوره‌های گذشته و الزامات آینده این صنعت، دوره سوم را برنامه‌ریزی نموده است.

کاظمی در پایان با اشاره به موضوعات مطرح شده برای شرکت در کنفرانس خاطرنشان کرد: تلاش کردیم با در نظر گرفتن الزامات اشاره شده، بهترین و جدیدترین موضوعات صنعت فولاد به ویژه در حوزه فولادسازی و ریخته‌گری را مطرح کنیم و امیدوار هستیم این کنفرانس نقش موثری در توسعه دانش و در نهایت هدفمند شدن توسعه تکنولوژی صنعت فولاد کشور متناسب با الزامات آینده داشته باشد و تجارب به اشتراک گذاشته شده در این کنفرانس، در جهت افزایش بهره‌وری در صنعت فولاد کشور به کار گرفته شود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *