نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 12:55 ق.ظ

افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی با آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی

    پنج‌شنبه ۶ مهر ۱۴۰۲

    معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با بیان این که آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی از ارکان بهره‌وری بخش کشاورزی است، گفت: بدین منظور باید برنامه جامع آموزشی، فراگیر و نظام‌مند برای دستیابی به امنیت غذایی پایدار اجرا شود.

    به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سیدمجتبی خیام‌نکویی در نشست ارائه گزارش عملکرد مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) با حضور ناظران ستادی سازمان تات، ضمن تاکید بر تشکیل جلسات نخبگان در این سازمان، گفت: موسسه‌ها و مراکز تحقیقاتی می‌توانند در حل مشکلات و چالش‌های بخش کشاورزی اثرگذار باشند.

    وی افزود: میوه دانش‌بنیان شدن بخش کشاورزی، بهره‌وری است که در این راستا، آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی یکی از ارکان دستیابی به بهره‌وری می‌باشد.

    معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: طراحی و اجرای برنامه جامع آموزشی، فراگیر و نظام‌مند از اقدامات مهم در جهت دستیابی به امنیت غذایی پایدار است.

    وی پاسخگویی به مشکلات اولویت‌دار بخش کشاورزی، آینده‌پژوهی روسای مراکز و موسسات تحقیقاتی، آشنا کردن مدیران ارشد استانی و نمایندگان مردم در مجلس با وظایف سازمان تات و موسسه‌های تحقیقاتی و مراکز استانی، استفاده از ظرفیت نخبگان در رفع چالش‌ها و مشکلات و حفاظت از توانمندی‌ها و امکانات را از راهبردهای پنجگانه سازمان تات عنوان کرد.

    خیام‌نکویی اظهار داشت: با در نظر گرفتن تغییرات اقلیمی و خشکسالی و شرایط کشورهای همسایه و مدیریت‌های غیراصولی این کشورها در منابع طبیعی از جمله آب، تنها راه دستیابی به امنیت غذایی پایدار، با دانش‌بنیان شدن بخش کشاورزی و توانمندسازی نیروهای انسانی در این حوزه میسر خواهد بود .

    به گفته وی، مرکز علمی – کاربردی امام خمینی (ره) مغز متفکر دوره‌های کاربردی در بخش کشاورزی است، همچنین این مرکز محور منطقه‌ای آموزش‌های بین‌المللی “انتقال یافته” می‌باشد.

    رییس سازمان تات تاکید کرد: این مرکز می‌تواند به عنوان کانون آموزش‌های بین المللی منطقه‌ای به عنوان بازوی بین‌الملل سازمان تات، کانون آموزش‌های ملی و بین‌المللی پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی، کارگزار مجموعه آموزش و ترویج کشاورزی و کارگزار حوزه نماینده ولی فقیه در حوزه مدیریت فرهنگ جهادی بیش از پیش فعالیت کند و لازمه آن انجام کار مضاعف است.

    شایان ذکر است؛ مجتبی خیام‌نکویی و هیات همراه پس از اتمام جلسه از زیست‌بوم فناوری‌های نوین آموزش کشاورزی و مرکز نوآوری و فناوری‌های نوین اینولند مستقر در مرکز و نمایشگاه حجاب، خون بهای شهیدان که به مناسبت هفته گرامی داشت دفاع مقدس در جوار مزار شهدای گمنام بر پا می‌باشد، بازدید کردند.

    آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *