نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 2:31 ق.ظ

کمبود مهارت های دیجیتال در خدمات ملکی خطر و هزینه را برای دولت بریتانیا افزایش می دهد

14 سپتامبر 2023  – نویسنده سوفیا واترفیلد – کمیته حساب‌های عمومی در یک گزارش جدید  گفت که دولت در دستیابی به تحول دیجیتال “موفق” شکست خورده است.

کمیته حساب‌های عمومی (PAC) می‌گوید که دولت بریتانیا با تحول دیجیتال خود همگام نیست. بر اساس گزارش جدید کمیته پارلمانی فراحزبی، تحول دیجیتالی دولت به طور فعال با استفاده مداوم از سیستم‌های قدیمی، کمبود فزاینده مهارت‌های دیجیتال در خدمات ملکی، و کاهش کارکنان «غیرمولد» مانع می‌شود.

به این ترتیب، رئیس کمیته، دیم مگ هیلیر، نماینده مجلس، گفت، دولت تنها قادر به دستیابی به اهداف تحول دیجیتال خود به صورت نقطه ای است. هیلیر گفت: علاوه بر این، تلاش‌ها برای اثبات توانایی‌های دیجیتالی دولت در آینده به دلیل «عدم حمایت، مسئولیت‌پذیری و تمرکز از بالا» با مشکل مواجه می‌شوند و تعداد کم کارشناسان امنیت سایبری که در وایت هال . ستون فقرات دولت به کار می‌روند، باید باعث آرامش شود ».

گزارش جدید PAC 75 سرویس برتر دولت را بر اساس میزان دسترسی آسان و کارآمدی آنها ارزیابی کرد. تحقیقات آنها نشان داد که تنها ده مورد را می توان به عنوان “عالی” طبقه بندی کرد، در حالی که 45 مورد نیاز به “بهبود قابل توجهی” داشتند. این کمیته همچنین دریافت که «فقدان دید و کنترل بر روی سرویس‌های سرتاسر» وجود دارد که بسیاری از آنها نیازمند تلاش اداری دستی و تعامل بین سیستم‌های مختلف هستند. در برخی موارد به نظر می‌رسد که هیچ مسوول واحدی برای این خدمات یا روش‌های مؤثری برای اندازه‌گیری هزینه و عملکرد آنها وجود ندارد.

PAC همچنین گفت که بخش‌ها به جای «سرمایه‌گذاری در طراحی مجدد خدمات کارآمدتر» که می‌تواند در درازمدت کارایی بیشتری را برای دولت و مردم ایجاد کند، تغییرات کوچکی در سیستم‌های قدیمی ایجاد می‌کنند.

انتقاد کمیته محاسبات عمومی

در ژوئن 2022، دفتر مرکزی دیجیتال و داده دولت بریتانیا نقشه راه خود را برای تحول دیجیتال در دولت ارائه کرد. با این حال، یک ممیزی در سال جاری نشان داد که بخش دولتی در تلاش است تا شکاف مهارت های دیجیتالی خود را کاهش دهد و به بخش خصوصی برسد.

به نوبه خود، PAC توصیه می کند که CDDO فعالانه از بخش ها برای جلوگیری از کاهش بیشتر تعداد کارمندان دیجیتالی پشتیبانی کند. این کمیته اضافه کرد که CDDO باید هر شش ماه یکبار در مورد پیشرفت هر بخش در جهت دستیابی به اهداف تحول دیجیتالی خود به دولت گزارش دهد و برای هر سرویس یک “مالک مجرد باسابقه و با سابقه” منصوب شود که مسئول پیگیری هزینه و منافع کلی آن است. به عموم

PAC پذیرفت که برخی گام‌های کوچک برای ارتقای مهارت‌های دیجیتالی کارمندان ارشد دولتی، از جمله اجرای آزمایشی یک برنامه تعالی دیجیتال، برداشته شده است. با این حال، تنها 300 نفر تا کنون آموزش دیده اند که کمتر از 5 درصد از کارکنان ارشد را تشکیل می دهند. علاوه بر این، این میزان از هدف تعیین شده برای این ماه یعنی 15٪ و هدف 90٪ تا سال 2025 که توسط CDDO تعیین شده است بسیار دور است.

هیلیر گفت: «دولت از جاه طلبی های خود برای تحول و کارایی دیجیتال صحبت می کند، در حالی که به طور فعال نقش هایی را که می تواند به دستیابی به آنها کمک کند، کاهش می دهد. «تحقیقات ما ما را متقاعد نمی‌کند که این اهداف در مواجهه با فشارها و اولویت‌های رقابتی محقق خواهند شد.»

https://techmonitor.ai/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *