نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 7:34 ب.ظ

اعتبارسنجی شتابدهنده‌ها و فضاهای کار اشتراکی در مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس

۱۴۰۲/۰۶/۰۸

در گفتگو با رییس مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس، دستورالعمل‌های حمایت از توسعه فعالیت و اعتبارسنجی شتابدهنده‌ها، فضای کار اشتراکی و مراکز کارآفرینی بررسی شد. مطابق این دستورالعمل، اعتبارسنجی شتابدهنده‌ها و فضاهای کار اشتراکی به مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس محول شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، دستورالعمل‌های حمایت از توسعه فعالیت و اعتبارسنجی شتابدهنده‌ها، فضای کار اشتراکی و مراکز هم آفرینی توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری ابلاغ شده است. بر اساس این دستورالعمل‌ها، اعتبار‌سنجی شتابدهنده‌ها و فضاهای کار اشتراکی به مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس محول شده است.

مهدی عظیمیان رئیس مرکز شتابدهی نوآوری با اشاره به فعالیت شتابدهنده‌ها و فضاهای کار اشتراکی در کشور گفت: در یک سال گذشته، کیفیت بخشی به اجزای زیست بوم نوآوری در دستور کار معاونت علمی قرار گرفته است. مطابق مذاکرات صورت گرفته، مرکز شتابدهی نوآوری پارک فناوری پردیس مسئولیت بررسی و اعتبار‌سنجی شتابدهنده‌ها و فضاهای کار اشتراکی را بر عهده گرفته است.

وی افزود: در تدوین این دستورالعمل‌ها از تجربیات 9 ساله مرکز شتابدهی نوآوری نیز استفاده شده و استفاده شتابدهنده‌ها و فضاهای کار اشتراکی از حمایت‌های معاونت علمی و همچنین اخذ تاییدیه دانش‌بنیانی، منوط به احراز گواهی صلاحیت از این مرکز شده است.

عظیمیان در خصوص شاخص‌های کلی دستورالعمل در حوزه شتابدهنده‌ها گفت: گذشت 1 سال از فعالیت شتابدهنده یا سپری شدن یک دوره شتابدهی، زیرساخت مناسب برای فعالیت از جمله متراژ فضا و کیفیت ارائه خدمات، ارائه برنامه شتابدهی مدون 3 ساله با جزئیات، داشتن 4 منتور کسب و کار و فنی از جمله شاخص‌های اعطای گواهی صلاحیت به شتابدهنده‌ها می‌باشد. همچنین بررسی تیم مدیریتی شتابدهنده و سابقه نهاد موسس در زیست بوم نوآوری، نیز از دیگر شاخص‌های این موضوع است.

رئیس مرکز شتابدهی نوآوری در خصوص اعتبارسنجی فضاهای کار اشتراکی نیز گفت: داشتن فضای مناسب، موقعیت و دسترسی مناسب، تجهیزات کافی برای ارائه خدمت و متراژ حداقلی 400 متری از جمله شاخص‌های اعتبارسنجی فضاهای کار اشتراکی است. از طرفی این فضاها علاوه بر ارائه خدمات اجاره‌ای، باید توانایی برگزاری رویدادهای مختلف حوزه نوآوری و کارآفرینی را داشته باشند.

عظیمیان از اعتبار در نظر گرفته شده 15 میلیارد تومانی برای شتابدهنده‌ها و اعتبار 5 میلیارد تومانی برای فضاهای کار اشتراکی خبر داد و افزود: براساس دستورالعمل جدید که هفته گذشته ابلاغ شده از این پس به جای حمایت یکسان از همه شتابدهنده‌ها، تنها شتابدهنده‌های حائز صلاحیت و بر اساس عملکرد و میزان موفقیت، از حمایت‌های معاونت که سقف آنها افزایش یافته برخوردار خواهند شد.

بر اساس این گزارش، مرکز شتابدهی نوآوری فعالیت خود را در سال 1393 به پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از کارآفرینی مبتنی بر نوآوری در پارک فناوری پردیس آغاز کرده است. ترویج فرهنگ کارآفرینی از یک سو و حمایت از سازوکارهایی که به ایجاد یا توسعه استارتاپ‌های پایدار و موفق بینجامد از سوی دیگر، دو هدف اصلی مرکز شتابدهی نوآوری می‌باشد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *