نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 9:04 ق.ظ

محققان ابزاری را برای کمک به مردم در استفاده بهتر از رنگ در طراحی گرافیک توسعه داده اند

20 ژوئیه 2023 – توسط دانشگاه واترلو-اعتبار: CC0 دامنه عمومی

تیمی از دانشمندان و طراحان کامپیوتر مستقر در دانشگاه واترلو ابزاری را برای کمک به مردم در استفاده بهتر از رنگ در طراحی گرافیکی توسعه داده اند. مقاله تحقیقاتی “تسهیل طراحی گرافیک با توصیه پالت رنگی دو بعدی تعاملی” در مجموعه مقالات کنفرانس CHI 2023 در مورد عوامل انسانی در سیستم های محاسباتی (CHI ’23)، 23 تا 28 آوریل، هامبورگ، آلمان منتشر شد.

این ابزار، De-Stijl، از فناوری یادگیری ماشینی قدرتمند برای پیشنهاد پالت های رنگی بصری برای طراحان تازه کار و کاربران بی تجربه استفاده می کند. این نرم افزار عملکردهای ابزارهای موجود مانند Figma، Pixlr و Coolor را ترکیب و بهبود می بخشد، و به کاربران اجازه می دهد رنگ های تم مهم را انتخاب کنند و به سرعت تجسم کنند که چگونه روی طراحی تاثیر می گذارند.

جیان ژائو، استادیار علوم کامپیوتر در واترلو گفت: «شما عناصر گرافیکی خود را در بوم قرار می دهید و نرم افزار آن را به پس‌زمینه، تصویر، دکوراسیون و متن جدا می‌کند و بر اساس آنها یک پالت ایجاد می‌کند و سپس می‌تواند بر اساس عناصر طراحی چیدمان، مجاورت رنگ و تناسب توصیه‌هایی ارائه کند.

هیجان انگیزترین مشارکت De-Stijl یک پالت رنگی دوبعدی ابتکاری است که با مشورت طراحان گرافیک متخصص ایجاد شده است که نه تنها رنگ ها را پیشنهاد می کند، بلکه تأثیر آنها را در توزیع های مختلف نشان می دهد.

شینیو شی، دکترای دکتر سینیو شی، دانشجوی علوم کامپیوتر و نویسنده اصلی تحقیق گفت: «انسانها رنگ‌ها را بر اساس تناسب و مکان آن‌ها متفاوت درک می‌کنند.. با فرمت دو بعدی، کاربران می توانند با تمرکز بر خود رنگ، بهتر درک کنند که طرح های گرافیکی فعلی خود چگونه به نظر می رسند.

پروژه تحت رهبری واترلو از یک رابطه دیرینه با Adobe، نیروگاه طراحی مسئول محصولاتی مانند Photoshop و InDesign، شکل گرفت.

Adobe متوجه شد که بسیاری از افرادی که مسئول ایجاد برند و سایر مواد بازاریابی هستند، دانش طراحی گرافیک پیشرفته یا منابع لازم برای استخدام طراحان خبره را ندارند. آنها تیم واترلو را مأمور کردند تا به آنها کمک کند تا راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای این طراحان تازه کار پیدا کنند.

تیم De-Stijl با ترکیبی از کارشناسان طراحی و کاربران عادی برای ساخت و آزمایش نرم افزار کار کرد. در طول مرحله آزمایش، کاربران مواد بازاریابی را از الگوهای ارائه شده با استفاده از De-Stijl و رقبای آن سفارشی کردند.

ژائو گفت: “هیچ ابزاری نمی تواند کاری را که De-Stijl می تواند انجام دهد، انجام دهد.” بنابراین ما آن را با مجموعه ای از ابزارها به عنوان خط پایه مقایسه کردیم.

در ارزیابی های کارشناسان ناشناس، De-Stijl در قابلیت استفاده، سفارشی سازی و جذابیت طراحی از رقبا پیشی گرفت.

شی تاکید کرد که De-Stijl به معنای جایگزینی طراحان گرافیک خبره یا خلاقیت انسان نیست. در عوض، آنها می خواهند برخی از حدس و گمان های خسته کننده را از طراحی گرافیک حذف کنند.

شی گفت: “هدف ما تسهیل است، نه جایگزینی.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *