نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

15 اردیبهشت 1403 2:02 ق.ظ

ریسک پذیری در شرایط پر خطر

مدیریت ریسک لزوما به معنای حذف همه ریسک ها نیست ، بلکه شناسایی و اعمال مدیریت بر آنها است به گونه ای که سازمان و کسب و کار را دچار بحران ننماید و در صورت بروز بحران موضوع تبدیل به مدیریت بحران می شود .

بنظر می رسد که در میان نوسانات دائمی شرایط در حال تغییر در کشورمان ، کاری که شرکت ها باید  انجام دهند باقی ماندن در عرصه ی تولید و ارایه خدمات  است. از افزایش نرخ ارز گرفته تا محدودیت های  تامین مواد اولیه و بهره وری پایین کارکنان برای شرکت ها  تنها اعتقاد به پایداری کسب و کار و خدمت به مردم است که پذیرش ریسک ها را منطقی می کند .

اکنون بیش از یک دهه است که ، کسب‌وکارها، با این شرایط مواجه هستند و در حالی که خرد متعارف  معمولاً  به مدیران هشدار می دهد که بایستی تمهیدات جدی برای توسعه کسب و کار خود بعمل آورند ولیکن ریسک های جدی برای کسانی که از رانت های آشکار و پنهان بهره ای ندارند کار خطرناکی است . انتقال ریسک ها با افزایش قیمت ها به مشتریان بدترین روش مدیریتی است که در این شررایط انجام می شود . با این کار بهره وری و مدیریت ریسک به محاق می رود و انرژی بسیار زیاد تر از حد منطقی مصرف می شود و ………….

در چنین شرایطی ریسک گریزی سریعترین راه است.

اما مصرف کننده نهایی زیر بار این ریسک گریزی ها کمرش خم شده و در نهایت می شکند.

مدیران با اجتناب از ریسک گریزی ،  از مشاوران با تجربه در کاهش منطقی هزینه ها و افزایش بهره وری کارکنان با بها دادن به مشارکت آنان از خطرات بزرگ‌تری دور می‌شوند.

علی اکبر سعیدی کیا

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *