نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 8:39 ب.ظ

این کتاب‌های سبز سمی هستند و ممکن است در قفسه‌ای نزدیک شما باشند

اندی کوربلی -29 مه 2023

کتاب‌های سمی وجود دارد – برای مثال مانیفست کمونیست، یا من کمپف – و کتاب‌هایی هستند که به معنای واقعی کلمه سمی هستند.

صدها جلد  اژ آنها از قرن نوزدهم که با پارچه‌های سبز پر جنب و جوش پوشانده شده‌اند، در واقع با رنگدانه‌ای سمی پوشانده شده‌اند، و محققی که به ایجاد پایگاه‌های اطلاعاتی از مجلدات برای تحقیق عادت دارد، در عوض یکی را به عنوان خدمات بهداشت عمومی ایجاد کرده است. او به درستی پروژه کتاب سم را نامگذاری کرد.

سبز زمردی که با نام‌های سبز پاریس، سبز وین و سبز شواینفورت نیز شناخته می‌شود، محصول ترکیب استات مس با تری‌اکسید آرسنیک است – بله، آرسنیک.

آرسنیک در بدترین موارد می‌تواند باعث آسیب دائمی اندام و مرگ شود، اما حتی حداقل قرار گرفتن در معرض آن می‌تواند باعث خستگی، گرفتگی عضلات و اسهال شود زیرا بدن شما برای پاکسازی فلز سنگین تلاش می‌کند.

نشنال جئوگرافیک گزارش می دهد: «رنگدانه سمی به صورت تجاری در سال 1814 توسط شرکت ویلهلم رنگ و سرب سفید در شواینفورت آلمان توسعه یافت. در همه جا استفاده می شد، از لباس و کاغذ دیواری گرفته تا گل های تقلبی و رنگ.

همانطور که پروژه کتاب سمی توضیح می دهد، آرسنیک فقط شروع کار بود.

بیش از 50 درصد از صحافی‌های پارچه‌ای قرن نوزدهمی که برای این پروژه تا به امروز تحلیل شده‌اند، حاوی سرب در پارچه کتاب، در طیف وسیعی از رنگ‌ها هستند. تجزیه و تحلیل طیف وسیعی از رنگ های پارچه کتاب، فلزات سنگین بسیار سمی زیر را شناسایی کرده است: آرسنیک، کروم، سرب و جیوه.

جلدها قبلاً با چرم صحافی می شدند تا اینکه پارچه کتاب جایگزینی مقرون به صرفه شد. پارچه کتاب همچنین به این معنی بود که ناشران می‌توانند از رنگ‌ها و رنگدانه‌های سنگین‌تر برای رنگ‌آمیزی قسمت‌های بیرونی استفاده کنند.

یکی از این کتاب‌های سبز زمردی، تزیینات روستایی برای خانه‌ها و طعم، موضوع بررسی ملیسا تدون در موزه وینترتور، باغ و کتابخانه در دلاور و بنیانگذار پروژه کتاب‌های سمی بود.

او با بررسی حجم، یک ترشح سیاه رنگ در قسمت آسیب دیده پوشش 162 ساله پیدا کرد که او را برای آزمایش به آزمایشگاه هدایت کرد. او کشف کرد که این ماده ترکیبی از مس و آرسنیک است که میانگین غلظت آن ۱.۴۲ میلی گرم آرسنیک در هر سانتی متر مربع است.

این 1.4 درصد از دوز کشنده برای بزرگسالان است. با این حال، خطر اساساً محدود به کسانی است که به طور منظم با کتاب هایی مانند این کار می کنند – مانند محافظان، کتابداران، اساتید ادبیات که در کتابخانه های تاریخی کار می کنند، یا متصدیان موزه، که پروژه کتاب های سمی اطلاعات مهم ایمنی برای آنها دارد.

اما دفعه بعد که به خرید مجموعه ای از کتاب های عتیقه آبی، قرمز یا به خصوص سبز براق فکر کردید، حتماً قبل از خرید دستکش لاتکس به داروخانه بروید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *