نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 8:28 ق.ظ

برنزهای بنین از آلیاژ برنج آلمانی ساخته شده است

5 آوریل 2023 – توسط کتابخانه عمومی علوم

برخی از 313 مانیل کاوش شده توسط Sociedad de Ciencias Aranzadi از یک تاجر فلاندری که در سال 1524 در نزدیکی Getaria در کشور باسک، شمال اسپانیا گم شد. این کشتی توسط بازرگانان پرتغالی از لیسبون اجاره شده بود. اعتبار: آنا ماریا بنیتو-دومینگز،

طبق مطالعه‌ای که در 5 آوریل 2023 در مجله دسترسی آزاد PLOS ONE توسط Tobias Skowronek از Technische Hochschule Georg Agricola آلمان و همکارانش در 5 آوریل 2023 منتشر شد، برنزهای مشهور بنین از فلز تهیه شده از آلمان تشکیل شده‌اند.

برنزهای بنین در مجموع به هزاران اثر هنری آفریقایی به شکل سرها، پلاک‌ها، مجسمه‌ها و سایر اشیاء تولید شده توسط مردم ادو نیجریه بین قرن 16 و 19 میلادی اشاره دارد. معمولاً تصور می شود که فلز موجود در این مجسمه ها از حلقه های برنجی کوچکی به نام “مانیل” که به عنوان ارز در تجارت اروپا در غرب آفریقا استفاده می شد، تهیه شده است، اما تأیید این موضوع دشوار است. این آثار همچنین با توجه به بحث‌های جاری در مورد بازگشت به وطن بین مقامات نیجریه و بسیاری از موزه‌های دارای برنز بنین، موضوع بحث و مناقشه بوده است.

در این مطالعه، محققان تجزیه و تحلیل شیمیایی روی 67 مانیل بازیابی شده از پنج کشتی غرق شده اقیانوس اطلس و سه مکان خشکی در اروپا و آفریقا که قدمت آنها بین قرن 16 و 19 است، انجام دادند و به طور خاص علائم ایزوتوپ سرب و ترکیبات عناصر کمیاب فلز را شناسایی کردند. آنها شباهت زیادی بین ترکیب فلزی برنزهای بنین و مانیل های مورد استفاده در تجارت پرتغالی قبل از قرن هجدهم یافتند که نشان می دهد این مانیل ها منبع اصلی فلز برای مجسمه ها بوده اند.

علاوه بر این، ترکیب آن مانیل ها شبیه سنگ معدن های راینلند آلمان است، که نشان می دهد آلمان منبع اصلی فلز برای تولید مانیل های قبل از قرن 18 و در نهایت برنزهای بنین بوده است. قوام ترکیب فلزی برنزها نشان می‌دهد که فلزسازان آفریقایی در مورد فلزی که استفاده می‌کنند بسیار گزینشی بوده‌اند.

نویسندگان خاطرنشان می کنند که تجزیه و تحلیل سایر ظروف فلزی آلمانی از این زمان ممکن است جزئیات تجارت اولیه اقیانوس اطلس را روشن کند. آنها همچنین خاطرنشان می کنند که مانیل های پرتغالی احتمالا تنها منبع فلز برای برنزهای بنین نبوده اند، بنابراین سؤالات بیشتری در مورد تولید مجسمه های معروف وجود دارد.

توبیاس اسکورونک می افزاید: “برنزهای بنین مشهورترین آثار هنری باستانی در سراسر آفریقای غربی هستند. محل پیدایش برنج آنها مدتهاست یک راز بوده است. در نهایت، ما می توانیم کاملاً غیرمنتظره را ثابت کنیم: برنجی که برای شاهکارهای بنین استفاده می شود، طولانی است. تصور می شد که از بریتانیا یا فلاندر آمده است، در غرب آلمان استخراج شد. مانیل های راینلند سپس بیش از 6300 کیلومتر به بنین فرستاده شدند. این اولین بار است که یک پیوند علمی ایجاد می شود.”

https://phys.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *