نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 3:38 ق.ظ

محققان ویدئویی از ماهی‌های عمیق‌ترین آبها که تا کنون ثبت شده است تهیه کردند

اندی کوربلی -4 آوریل 2023-Minderoo-دانشگاه استرالیای غربی مرکز تحقیقات دریای عمیق / دانشگاه علوم و فناوری دریایی توکیو

اخیراً گونه‌ای از حلزون‌ماهی که هنوز نامشخص است، در حال شنا در حدود 5 مایلی (8 کیلومتری) زیر سطح اقیانوس ثبت شده است.

یک شناور بدون سرنشین به نام فرودگر از یک تله طعمه‌دار برای ثبت چندین ماهی Pseudoliparis که در عمق 8336 متری در ایزو-اوگاساوا را در جنوب شرقی ژاپن شنا می‌کردند، استفاده کرد.

این اکسپدیشن توسط مرکز تحقیقات دریای عمیق در دانشگاه میندرو-دانشگاه استرالیای غربی با مشارکت دانشگاه علوم و فناوری دریایی توکیو سازماندهی شد. خندق ایزو-اوگاساوارا یکی از سه خندق است که تیم کاوش خواهد کرد و عمیق ترین آنها بیش از 9 کیلومتر است.

این ماهی ، سازگاری‌های زیادی با زندگی در منطقه‌ای دارد که فشار آن 800 برابر بیشتر از سطح دریا است. به جای فلس، دارای یک توده بیرونی ژلاتینی است که به نظر می رسد کمتر مستعد فشار است، و از نظر تکاملی، یک سازگاری ساده است.

آنها همچنین مثانه شنا ندارند، که یک مخزن کوچک گاز معمولی برای اکثر ماهی ها است. تلاش برای حفظ گاز در این نوع مناطق تحت فشار به سادگی غیرقابل دفاع است.

با این حال، پروفسور آلن جیمیسون، دانشمند ارشد اکسپدیشن، که همچنین موسس مرکز تحقیقات دریای عمیق Minderoo-UWA است، به گاردین گفت که این حلزون ماهی یک ماهی اعماق دریا نیست.

پروفسور جیمیسون گفت: “آنها  در زمره عمیق ترین ماهی های  آبهای جهان هستند، اما ماهی های در عمق دریا نیستند.” “اما آنها در هر گوشه ای از کره زمین گونه پردازی کرده اند و بر تمام ماهی های اعماق دریا غلبه کرده اند. اینها در1000 متر عمیق تر از آن چیزی هستند که شما ممکن است به عنوان یک ماهی اعماق دریا تصور کنید.در واقع، حلزون‌ماهی‌ها نیز در آب‌های کم‌عمق زندگی می‌کنند، و بیشتر مناطق دریایی دیگر تا پایین ترانشه‌هایی که جیمیسون در حال کاوش است.

جیمیسون می‌گوید: «ماهی‌ها همگی دارای اسمولیت هستند، مایعی در سلول‌هایشان که از آن برای مقابله با فشار استفاده می‌کنند – این چیزی است که بوی ماهی را ایجاد می‌کند.» یکی از تنها چیزهایی که وقتی از منظر بیوشیمیایی به ماهی نگاه می کنید، با عمق دریا نسبت خطی داشته و بصورت مایع است.

او ادامه می دهد و می گوید که کمتر از 5 مایل، تغییرات جزئی دما مانع از افزایش غلظت اسمولیت در سلول های ماهی می شود، و پیش بینی می کند که ماهی ها به سادگی نمی توانند فشار را تحمل کنند، هنگامی که اعماق 1200 فوت (400 متر) بیشتر عقب نشینی کند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *