نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 1:18 ق.ظ

نوآوری های دیجیتالی برای کمک به سیستم های هوایی

19 آوریل 2023 –  تصویر شبیه‌ساز توسعه در BAE Systems در وارتون، لنکاوی، بریتانیا را نشان می‌دهد، جایی که نرم‌افزار برای برنامه Typhoon Future Synthetic Training (TFST) در حال مهندسی است.

غول هوافضا BAE Systems با AMRC همکاری کرده است تا نوآوری های دیجیتالی از جمله تجسم داده ها، اتوماسیون و بازرسی دیجیتال را در تعمیر و نگهداری هواپیما برای کاهش هزینه ها، بهبود کارایی و کاهش انتشار کربن هدایت کند.

Future Air Support توسط BAE Systems در نوامبر 2022 در Coningsby نیروی هوایی سلطنتی (RAF) که محل استقرار ناوگان تایفون بریتانیا است، راه اندازی شد. مرکز تحقیقات ساخت پیشرفته دانشگاه شفیلد (AMRC) به عنوان یک شریک تحقیقاتی به این پروژه پیوسته است تا بررسی کند که چگونه فناوری های دیجیتال – همراه با راه حل های سبزتر و پایدار – می توانند برای ارتقای ناوگان هواپیماهای خط مقدم RAF استفاده شوند.

نیک شارپلز، رئیس BAE Systems در ارائه قابلیت‌های فناوری – آموزش و پشتیبانی، می‌گوید که مشارکت بین AMRC و BAE Systems بر پایه یک رابطه طولانی‌مدت استوار است که باعث ایجاد همکاری‌های تحول‌آفرین شده است. چشم انداز پشتیبانی هوایی آینده شاهد تغییر قابلیت های پشتیبانی سریع جت در حال حاضر و برای سکوهای هواپیماهای آینده مانند Tempest خواهد بود.

نیک گفت: «ما با AMRC روی پروژه‌های متعددی کار کرده‌ایم، از موارد کوچک گرفته تا امکانات کامل مانند Factory 2050 در شفیلد و Factory of the Future در سایت BAE Systems خود . در Warton این اعتماد ایجاد شده به ما پایه ای قوی می دهد. هنگامی که ما به این سابقه، تمایل متقابل برای کشف دامنه پشتیبانی سریع جت را اضافه کنیم، یک کاتالیزور واقعی برای کار مشترک با هم خواهیم داشت.

“حوزه های تمرکز اولیه ما با AMRC تجسم داده ها، اتوماسیون و بازرسی دیجیتال است. اما توسعه فناوری در قلب این امر قرار دارد و هر تعداد فناوری دیجیتال را می توان ایجاد و تسریع کرد.همکاری با شرکای ما برای آزمایش فناوری‌ها و راه‌حل‌های جدید برای پشتیبانی از جت‌های سریع آتی به ما کمک می‌کند راه‌های جدیدی برای ارائه قابلیت‌های پیشرو و ارزش پولی برای مشتریان خود کشف کنیم و در عین حال اثرات زیست‌محیطی را کاهش دهیم.»

تصاویر گرفته شده در نمایشگاه فناوری BAE Systems

بن مورگان، مدیر تحقیقات AMRC، می‌گوید فناوری‌های دیجیتال می‌توانند پایداری بیشتری را در زیرساخت‌های سازمان‌هایی مانند نیروی هوایی سلطنتی باز کنند و نوآوری‌های پیشرفته‌ای که در کنار BAE Systems توسعه می‌یابند به مجموعه فناوری‌های دیجیتال موجود برای پروژه پشتیبانی هوایی آینده اضافه می‌کنند. .

وی افزود: «کاری که ما روی 5G انجام می‌دهیم، نوآوری‌های پایداری که در AMRC North West در حال بررسی هستیم، و دستاوردهای گذشته با ایستگاه کاری مشترک، همگی به پشتیبانی هوایی آینده می‌خورند. ما می دانیم که هدست های واقعیت ترکیبی، شبکه 5G و سیستم های بازرسی خودکار می توانند کار کنند. اکنون در مورد ادغام آن و به کارگیری آن در یک محیط واقعی است.”

نوآوری های این پروژه به طور قابل توجهی هزینه ها را کاهش می دهد و دسترسی به جت های جنگنده خط مقدم تایفون و در آینده Tempest را بهبود می بخشد. این فناوری‌ها می‌توانند برای کاهش خستگی و احتمال صدمات در میان خدمه پشتیبانی و همچنین بهبود سرعت نگهداری در هواپیما مورد استفاده قرار گیرند. برخی از برنامه‌هایی که در حال آزمایش هستند عبارتند از: اسکلت‌های بیرونی، ربات‌های مستقل، هدست‌های واقعیت افزوده و عملیات پایدار.

نیک گفت: «ما رشته دیجیتال را گسترش می‌دهیم تا یک رویکرد پیش‌فرض دیجیتالی سرتاسر، از تولید در کف کارخانه تا پشتیبانی در محیط عملیاتی وجود داشته باشد. فن‌آوری‌های دیجیتال می‌توانند راه‌های جدیدی برای ارائه قابلیت‌های پیشرو و ارزش برای پول ایجاد کنند و در عین حال اثرات زیست‌محیطی ما را کاهش دهند.»

بن توضیح داد که ترکیب فناوری های دیجیتال “چابکی، وفاداری و کارایی را ایجاد می کند”. او گفت: «می‌توانید از یک وسیله نقلیه هدایت‌شونده خودکار (AGV) بخواهید که یک جت را به داخل آشیانه بکشد، در حالی که یک پهپاد ممکن است آسیب‌های جنگی یا حملات پرنده را بررسی کند. سپس در داخل ساختمان می‌تواند سیستم‌های بینایی و فتوگرامتری وجود داشته باشد، یک AGV دیگر ممکن است با یک بازوی روباتیک زیرشاخه را بررسی کند و یک مهندس که هدست واقعیت افزوده (AR) به تن دارد، در عملیات هدایت می‌شود.

«ترکیب آن فناوری‌های دیجیتال چابکی، وفاداری و کارایی ایجاد می‌کند. هرچه بیشتر بتوانید تعمیر و نگهداری، تعمیر و تعمیرات اساسی (MRO) را دیجیتالی کنید و فرآیندهای بازرسی را خودکار کنید، بهتر است. با این حال، داده‌هایی که از طریق دیجیتالی شدن به دست می‌آورید، به مهندسی بیشتر، هزینه‌های کمتر و پایداری بهتر منجر می‌شود. اگر داده‌ها را درک کنیم، ضایعات را درک می‌کنیم و می‌توانیم سیستم‌ها را بهتر و سبزتر کنیم.»

AMRC همچنین با سیستم‌های BAE برای پشتیبانی از فناوری‌های واقعیت ترکیبی و برچسب‌گذاری جغرافیایی برای ساخت یک دوقلو ی دیجیتال قدرتمند تعمیر و نگهداری، تعمیر و تعمیرات اساسی (MRO) همکاری کرده است. پروژه پشتیبانی هوایی آینده گام بعدی در این کار است. این مشارکت مبتنی بر یک رابطه طولانی مدت بین AMRC و BAE Systems است که همکاری های تحول آفرینی را ایجاد کرده است، مانند پروژه رباتیک ضد غرق شدن، که یک سیستم تولید خودکار را قادر می سازد تا سوراخ ها را با دقت در اجزای هواپیمای کامپوزیت ماشین کاری کند. توسعه یک ایستگاه کاری ربات مشترک مجهز به طیف وسیعی از فناوری های دیجیتال، که به سایت BAE Systems Warton در لنکاوی معرفی شده است. و تکامل کارخانه آینده، یک کارخانه هوشمند که برای افزایش بهره وری و ایجاد انقلابی در تولید هواپیماهای جنگی تنظیم شده است.

https://www.themanufacturer.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *