نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 10:25 ب.ظ

چگونه سوالات مکرر می تواند شما را در معرض خطر جرایم سایبری قرار دهد

27 مارس 2023 – توسط دانشگاه آنگلیا شرقی -اعتبار: CC0 دامنه عمومی

بر اساس تحقیقات جدید دانشگاه شرق آنگلیا، وقتی برای بار دوم سؤالات مشابهی را از آنها بپرسید، افراد اطلاعات شخصی بیشتری را آشکار می کنند.

مطالعه جدیدی که منتشر شد نشان می‌دهد که چگونه تکرار ساده می‌تواند افراد را وادار به افشای بیش از حد کند و به طور بالقوه خود را در معرض خطر سرقت هویت و جرایم سایبری قرار دهد. تیم تحقیقاتی می‌گوید که درک اینکه چرا افراد داده‌های شخصی را فاش می‌کنند می‌تواند به اطلاع‌رسانی اقدامات برای رسیدگی به این مشکل کمک کند.

«بیشتر بگو، بیشتر به من بگو: درخواست‌های مکرر داده‌های شخصی، افشای اطلاعات را افزایش می‌دهند» در مجله امنیت سایبری منتشر شده است.

از اشتراک در روزنامه‌های آنلاین تا تکمیل نظرسنجی‌های مشتریان، داده‌های شخصی ما به طور مداوم استخراج می‌شوند. با ارزش ترین منبع جهان دیگر نفت نیست، بلکه داده است. اما برای مصرف‌کنندگانی که داده‌های شخصی خود را ارائه می‌کنند، انجام این کار با هزینه‌های بالقوه و خطرات امنیتی همراه است.

دکتر پیر فلمینگ، محقق ارشد، از دانشکده روانشناسی UEA، گفت: “به طور مداوم از ما خواسته می شود که جزئیات شخصی خود را ارایه کنیم، خواه عضویت در یک روزنامه،  مسدود کننده تبلیغات یا تکمیل نظرسنجی مشتری باشد.”

او ادامه داد: «ممکن است ایمیلی دریافت کرده باشید که در آن درخواست افزایش اندکی در کمک های خیریه ماهانه خود داشته باشید، یا اگر وارد شبکه های اجتماعی شوید، ممکن است از شما اطلاعات پروفایل بیشتری مانند اضافه کردن مدرسه یا محل کارتان را بخواهد. “این می تواند منجر به ناراحتی های جزئی مانند ایمیل های ناخواسته یا پیامدهای مخرب تر مانند سرقت هویت شود. ما می خواستیم در مورد اینکه چرا مردم مقادیر زیادی از اطلاعات شخصی را به اشتراک می گذارند، به ویژه از طریق شبکه های اجتماعی، بدون محافظت از این اطلاعات در برابر گیرندگان ناخواسته، بیشتر بدانیم. تبلیغ کنندگان. ، بازاریابان و متخصصان رسانه های اجتماعی بر این باورند که درخواست های مکرر منجر به افزایش انطباق می شود. بنابراین ما می خواستیم بدانیم چگونه این درخواست های مکرر رفتار ما را تغییر می دهد و آیا می توانند ما را به انجام کارهایی مانند به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی سوق دهند که در غیر این صورت انجام نمی دادیم..”

تیم تحقیقاتی از 27 شرکت‌کننده در مطالعه خواستند تا طیف وسیعی از اطلاعات شخصی از جمله قد، وزن و شماره تلفن و همچنین نظرات خود را در مورد موضوعاتی مانند مهاجرت، سقط جنین و سیاست در اختیار داشته باشند.

سپس شرکت‌کنندگان سؤالات را از کم‌ترین تا مزاحم‌ترین سؤالات را ترتیب دادند و از آنها پرسیده شد که چه مقدار از اطلاعات شخصی خود را «فروش» می‌کنند تا به مدت دو هفته در یک وب‌سایت هدفمند در دسترس قرار گیرند.سپس دوباره از آنها پرسیدند که چه مقدار اطلاعات می‌فروشند – تا دو هفته دیگر ظاهر شوند – برای شانس پول بیشتر.

در دومین مطالعه آنلاین بزرگتر، از 132 شرکت‌کننده پرسیده شد که در دو مقطع زمانی چقدر اطلاعات می‌فروشند و همچنین طیفی از سؤالات شخصیتی.

دکتر فلمینگ گفت: “مطالعه اول ما نشان داد که درخواست داده های شخصی واقعی منجر به افزایش افشای اطلاعات در صورت درخواست مجدد می شود. مطالعه دوم ما این تاثیر را تکرار کرد و هیچ تغییری در نگرانی های مرتبط با افراد در مورد حریم خصوصی خود مشاهده نکرد – افراد رفتار خود را تغییر نمی دهند. این نشان می‌دهد که تکرار ساده می‌تواند افراد را در مقایسه با نگرانی‌های موجود و بدون تغییر، بیش از حد فاش کند.”

“این الگوی درخواست برای افزایش مقادیر اطلاعات کاربر در طول زمان تقلید از یک تکنیک انطباق کلاسیک معروف به اثر “پا در درب” است. این یک تاکتیک انطباق است که هدف آن جلب رضایت شخص با یک درخواست بزرگ است. دکتر فلمینگ ادامه داد: ابتدا باید آنها با یک درخواست ساده موافقت کنند. این مطالعه مهم است زیرا اگر ما بهتر درک کنیم که چرا افراد داده‌های شخصی را به اشتراک می‌گذارند، می‌توانیم اشتراک‌گذاری بیشتر را در زمانی که برای دو طرف سودمند است تشویق کنیم، اما از اشتراک‌گذاری بیش از حد در زمانی که ممکن است منجر به آسیب شود، محافظت کنیم.

تیم تحقیقاتی راه‌هایی را برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان پیشنهاد می‌کند تا سطح قابل قبولی از افشا را برای مطابقت با باورهای شخصی برای منافع متقابل تشویق کنند.

دکتر فلمینگ افزود: «به عنوان مثال، ما اقدامات عملی را پیشنهاد می کنیم، مانند هشدار دادن به افراد برای محافظت از حریم خصوصی خود در درخواست های مکرر، باید در کاهش این تأثیر مؤثر باشد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *