نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

11 اردیبهشت 1403 11:21 ب.ظ

استانداردسازی مانیتورهای کیفیت هوای “کم هزینه” برای کمک به اندازه گیری آلودگی

17 مارس 2023- توسط آزمایشگاه ملی فیزیک-اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

در مقاله‌ای که اخیراً در Nature Reviews Physics منتشر شده است، پروفسور ریچارد براون و دکتر نیک مارتین، در مورد اینکه چگونه استانداردسازی مانیتورهای کیفیت هوای «کم‌هزینه» می‌تواند به اندازه‌گیری آلودگی کمک کند، بحث کردند.

هوای پاک برای سلامت انسان ضروری است، اما کیفیت پایین هوا یک نگرانی فزاینده در مناطق شهری است. ایستگاه‌های نظارتی دولتی و پروژه‌های تحقیقاتی نوآورانه، مانند Breathe London، داده‌های باکیفیت با ارزشی را در مورد هوایی که تنفس می‌کنیم ارائه می‌کنند، اما راه‌اندازی شبکه‌ای که به طور مداوم داده‌ها را از هر گوشه کشور جمع‌آوری می‌کند، غیرممکن است.

در سال‌های اخیر، با توسعه حسگرهای «کم‌هزینه»، پیشرفت‌های چشمگیری در نحوه نظارت بر کیفیت هوا صورت گرفته است. این مانیتورهای کوچک اغلب به طور قابل ملاحظه‌ای ارزان‌تر از فناوری‌های سنتی هستند و با محدودیت‌های ابزار مرجع سنتی باقی مانده در مکان‌های ثابت محدود نمی‌شوند.

در مقاله خود، براون و مارتین الزامات مورد نیاز برای ارتقای این جایگزین‌های کم‌هزینه را به سطح بعدی مورد بحث قرار می‌دهند تا بتوانند به درستی از ارزیابی هوایی که ما تنفس می‌کنیم حمایت کنند. برای اطمینان از تناسب فناوری با هدف مورد نظر خود، یک ارزیابی قوی مورد نیاز است و استانداردهای مستند می توانند در واجد شرایط بودن عملکرد این حسگرها کمک کنند.

این نتایج برای حصول اطمینان از یک میدان بازی باز و مساوی برای ارزیابی محصولات جدیدی که وارد بازار می شوند، به ویژه در غیاب فعلی کنترل کلی نظارتی در این منطقه، مهم هستند. طی چند سال آینده تلاش‌ها در این زمینه ادامه خواهد یافت تا اطمینان حاصل شود که داده‌های این حسگرهای «کم‌هزینه» برای اهداف اندازه‌گیری جامعه علمی مناسب باقی می‌مانند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *